Un studiu publicat în PLoS One, cercetare la care a colaborat şi românul Constantin Rezlescu, arată că în ceea ce priveşte banii, suntem în continuare conduşi de instincte.
Echipa de cercetători a folosit un algoritm computerizat pentru a genera 20 de perechi de feţe aflate la capetele spectrumului încrederii – o faţă care inspiră încredere şi aceeaşi faţă modificată pentru a stîrni suspiciuni.
Voluntarilor li s-a dat o sumă de bani pe care să o încredinţeze spre investiţie persoanelor care le apăreau pe ecran. 13 din 15 participanţi investeau în feţele care prezentau încredere. Când jocul a fost reluat, investitorilor li s-a spus care dintre personajele de pe ecran au o reputaţie proastă şi care nu. În ciuda acestor informaţii, suma investită în cei ale căror feţe prezentau încredere a fost mai mare cu 6%.
Concluzia e că, atunci când sunt banii noştri în joc, e mai bine să ne ignorăm înclinaţiile naturale şi să ne bazăm pe informaţii.