Campania RMGC “Scrisoare pentru România”, ironizată de un grup de studenţi clujeni

1

Un grup de studenţi de la secţia Publicitate a Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca a realizat un spot video numit “Aceeaşi poveste, altă versiune”, pentru categoria Spoof a Festivalului Studenţesc de Publicitate de la Cluj. Spotul parodiază seria de reclame “oamenii din Roşia Montană nu vor decât să muncească”, din cadrul campaniei “Scrisoare către România” a RMGC.

 

Foto: Roşia Montană în Unesco Heritage / Facebook

 

În spot, este prezentată „povestea unui manager din cadrul companiei RMCG. Numele acestuia este Gabriel Sonda, locuieşte în Pipera şi îşi doreşte ca proiectul să se implementeze pentru ca el şi echipa lui să nu îşi piardă poziţiile în cadrul companiei”, arată un comunicat al echipei realizatoare a spotului. „Este vorba, de fapt, de o „atitudine” faţă de campania „Scrisoare către România” şi întregul proiect RMGC. Ca publicitari, considerăm campania de comunicare ca nefiind una onestă şi transparentă, deoarece se prezintă cazuri sociale a căror veridicitate nu se poate verifica. Putem presupune că sunt nişte actori plătiţi, iar din aceste considerente am ales să ironizăm întreaga campania prin a prezenta viaţa şi nevoile unui manager RMCG. Nu toţi cei vizaţi de acest proiect sunt poveşti sociale. Am ales să prezentăm o altă versiune, una de succes, a aceleiaşi poveşti”, explică autorii spotului.

Studenţii de la Publicitate mai spun că, prin realizarea acestui material video, doresc să îşi exprime dezaprobarea faţă de „tipologii de oameni ca şi Gabriel Sonda şi campanii, proiecte, care promovează non-valori, pe care tineri ca noi s-au cam săturat să le vadă la televizor şi în societatea românească”. Festivalul Studenţesc de Publicitate este un eveniment deja tradiţional organizat de Catedra de Comunicare şi Relaţii Publice a Universităţii Babeş-Bolyai. Prima ediţie a Festivalului Studenţesc de Publicitate a avut loc în anul 2003. Evenimentul se adresează studenţilor interesaţi de publicitate, dar în special celor din domeniul Ştiinţelor Comunicării. În concurs se pot înscrie echipe formate din 2-5 membri, toţi studenţi la nivel master sau licenţă şi, obligatoriu, un membru al echipei trebuie să fie student într-un program din domeniul Ştiinţelor Comunicării (Publicitate, Comunicare şi Relaţii Publice, Jurnalism, Biblioteconomie, Relaţii Publice etc.)

Urmăriţi, mai jos, spotul video conceput şi realizat de echipa de studenţi clujeni:

 

Aceeasi poveste, alta versiune (SPOOF 2012)

Vezi mai multe video din haioase

 

 


Un comentariu

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger