Căile ferate rusești vor să construiască o linie uriașă și o șosea care să lege Europa de America de Nord

0

Vladamir Yakunin, directorul Căilor Ferate din Rusia, vrea să construiască o șosea și o linie de cale ferată care să traverseze 9 000 de kilometri rusești și să se continue în Alaska, traversând Strâmtoarea Bering, scrie FastCoExist. La căpătul estic, ruta se va conecta cu linii de cale ferată din Europa. Asta va însemna că europenii vor putea merge cu trenul sau conduce până în Los Angeles sau New York, de exemplu, iar americanii vor avea aceleași opțiuni de transport până în Paris.

 

 

“E vorba de un proiect inter-statal și inter-civilizațional”, a spus Yakunin pentru Siberian Times. Ideea propusă de el e mai veche, fiind vehiculată pentru prima oară în anii 1800, când a fost invocată posibilitatea ridicării unui pod pestre Strâmtoarea Bering. În 1958, în toiul Războiului Rece, inginerul american T.Y. Lin, profesor la Universitatea din California-Berkeley, a propus construirea unei trecători peste strâmtoarea cu pricina ca “pod al păcii”. În studiul de fezabilitate pe care l-a făcut la acea vreme a estimat costurile la circa 1 miliard de dolari. În designul propus de el, podul ar fi fost un tub căptușit cu beton, material menit să protejeze părțile din oțel ale construcției și mașinile care l-ar fi traversat de clima de afară.

“Evident că provocările sunt și azi aceleași de atunci, adică ne confruntăm mai ales cu un mediu foarte aspru și rece și cu depuneri de gheață care ar pune presiune pe pilonii din apă”, spune Marwan Nader, vice-președinte și director tehnic al diviziei de poduri de la T.Y. Lin International, firma înființată de inginerul american. “Astăzi, cu tehnologia disponibilă, proiectul e mult mai fezabil decât era atunci”, mai spune el. În plus, construcția va fi mai simplu de realizat și în condițiile în care clima e mai blândă. “Desigur că verile mai lungi ne vor permite să ridicăm podul mai repede. După cum vă puteți imagina, iarna e foarte greu să navighezi acolo”.

Podul pestre Strâmtoarea Bering ar fi însă doar o mică parte dintr-un proiect uriaș de concectare a Rusiei de Alaska – în momentul de față, în Alsaka, nicio o șosea nu leagă orașul Nome de restul statului, iar pe partea rusească, ar fi nevoie de aproape 2 000 de kilometri de drum și cale ferată. Ruta ar urma să treacă însă prin una din ultimele zone sălbatice de pe planetă, făcând posiblă construcția de noi orașe de-a lungul ei, scrie FastCoExist, iar a merge cu mașina din Londra până în SUA nu ar prea avea sens atât ca timp, cât și ca amprentă de carbon asupra mediului. Călătoriile cu trenul, în schimb, mai ales pentru transportul produselor, s-ar putea dovedi însă o alternativă bună, mai ales în contextul în care apar tot mai multe trenuri fără emisii poluante.

Costurile au fost estimate însă la trilioane de dolari, bani care, susțin Căile Ferate Rusești, ar urma să fie recuperați rapid. Anul trecut, guvernul chinez a anunțat la rândul său că e interesat să se conecteze cu Alaska printr-un tunel subacvatic.

Foto: FastCoExist


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger