Ca să distrugă spamul odată pentru totdeauna, oamenii de știință au cumpărat o grămadă de Viagra

1

Acum șapte ani, Bill Gates a spus întregii lumi că spam-ul urma să dispară în doi ani; de fapt, până la urmă ne-am ales cu o creștere a industriei multi-miliardare care luptă ca acesta să dispară.

de Alex Pasternack

Cu toate acestea, cercetătorii de la Universitatea din California cred că au găsit călcâiul lui Ahile în materie de spam: companiile care își procesează tranzacțiile cu cărți de credit. “Până la urmă, spam-ul face parte din industria publicității”, a declarat Dr. Stefan Savage celor de la Times. “Cu toate acestea, el are sens doar dacă se găsește o modalitate de a lua banii oamenilor. Ceea ce duce la cărțile de credit. Cărțile de credit sunt singura platformă de plată omniprezent disponibilă consumatorilor din Vest care poate fi folosită pentru tranzacțiile pe internet”.

Cercetătorii au identificat trei bănci vinovate pentru o mare parte din tranzacțiile bazate pe spam: Azerigazbank din Azerbaijan, St. Kitts-Nevis-Anguilla National Bank din St. Kitts și Nevis și filiala letonă a Danish DnB NORD. Ca să facă asta, și-au servit porția de spam la greu; au petrecut luni întregi adunând cât de mult spam au putut. Au așteptat să primească mailuri cu reclame la Viagra și la alte remedii naturiste și, având mii de dolari la dispoziție, au început să cumpere. Au citit aproape un miliard de mesaje și au încheiat 120 de tranzacții, însă niciuna mai scumpă de 277 de dolari. (pdf)

Cum funcționează rețeaua de spam (prin amabilitatea lui Stefan Savage)

Există o singură problemă: acum că băncile au fost demascate, companiile de spam pot să înceapă să caute pur și simplu alte bănci. Și poate că până la urmă asta nici nu e o problemă: cercetătorii spun că din cauză că rețeaua de spam e bazată doar pe spinarea câtorva bănci și pe un număr și mai mic de procesori de cărți de credit, tipul acesta de afaceri e extrem de vulnerabil în fața băncilor de pe lista neagră. Între timp, după ani și ani de aprobare a reclamelor la farmaciile online, cel mai mare server de publicitate din lume, Google, schimbă macazul (și plătește amende în valoare de 500 de milioane de dolari).

Adevărata provocare este să convingi băncile să oprească spammerii: e o problemă spinoasă, dar nu lipsită de precedent: acum cinci ani, guvernul federal a ordonat companiilor emitente de cărți de credit să oprească procesarea plăților pentru site-urile de pariuri online. De aceea ele și-au mutat activitatea peste ocean. Guvernul Statelor Unite ar putea fie să treacă aceste bănci pe lista neagră – un semn rău pentru industria financiară –, fie să oblige Visa și American Express să repete mișcarea pe care au făcut-o data trecută.

Spam-ul ar putea ajunge la ananghie – cel puțin până când nenorociții deștepți care se ocupă de el ar găsi o cale de a se descurca din nou. Cu toate acestea, nu ni se spune nimic despre ce-au făcut cercetătorii cu toate pastilele.

Citește studiul: Click Trajectories: End-to-End Analysis of the Spam Value Chain, (pdf)

Foto: VICE

Acest articol a fost preluat de pe site-ul partener Vice România. Puteţi citi articolul aici.


Citiți și:

Cum să vindeci SIDA din fața propriului calculator

Tags:



Un comentariu

Leave A Reply