Bye, bye Hummer

27

GENERAL MOTORS

foto:Reuters

Ati fost deranjati vreodata in trafic de vreun sofer necioplit caruia nu-i pasa ca va taie calea intr-o masina semi-militara? V-ati enervat vreodata sa vedeti pe cineva ocupand trei locuri de parcare cu o singura masina? Ati stat la coada la benzinarie asteptand sa se umple rezervorul de 100 de litri a masinii din fata dumneavoastra? Daca da, chinurile dumneavoastra par sa fi luat sfarsit. Din acest an dispare o alta marca legendara din productie, Hummerul.

Desi pe siteul Hummer masina e descrisa ca un Sport Utility Vehicle, seamana mai degraba cu o masina militara. Defapt primele masini de acest tip erau folosite de armata americana, cu denumirea High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle sau pe mai scurt Humvee. Daca primele modele erau create pentru armata americana, H1 deja era prevazut pentru publicul larg, iar H2 si H3 modelele mai noi s-au indepartat din ce in ce mai mult de conceptul original.

Primele idei de vanzari catre civili au inceput in anii ’80, dar abia in 1992 s-a pus in vanzare primul model destinat traficului general. Actualul guvernator al Californiei si oponent al acestor masini, Arnold Schwarzenegger, a fost unul dintre primii proprietari ai acestor masini, contribuind crucial la popularitatea acestora.

Chiar daca General Motors a incercat sa faca imbunatatiri, reducand  dimensiunea motorului de la 6,5L (H1), pana la 3,5L (H3) si prin alte incercari de a reduce consumul si implicit emisiile, Hummerul ramane in continuare unul dintre cele mai criticate masini in trafic. Cateva critici gasiti aici.

Insa se pare ca aceasta poveste se termina in curand.

Conform The New York Times, General Motors va inchide in acest an productia acestei marci, avand in vedere ca negocierile cu compania Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machines au esuat. Compania din China n-a reusit sa obtina acordul guvernului chinez pentru productia acestor masini, din cauza ca acestia incearca din rasputeri sa limiteze dependenta de petrol a tarii si totodata emisiile de CO2.

Desi GM este inca deschis la noi negocieri cu firme interesate, in acest moment pare putin probabil ca aceasta marca sa poata sa fie salvata. Deznodamantul o sa aflam in lunile importante, avand in vedere ca fara o noua oferta Hummerul se va inchide in lunile urmatoare.

Aceasta inchidere va cauza ca 3000 de oameni sa ramana fara locuri de munca, atat in fabricile de productie, cat si la reprezentantele Hummer. In acest moment sunt aproape 400 de reprezentante in lume, din care mai mult de un sfert se afla in SUA.

“Inchiderea Hummer-ului va imbunatati in mod simultan sanatatea General Motors-ului, a Chinei si a planetei”, a declarat pentru New York Times Daniel Becker, directorul unei organizatii care lupta impotriva schimbarilor climatice. (M.Cs.)

Tags:



27 de comentarii

  1. Frăţioare nu văd diferenţa dintre tine şi şoferul ăla care te-a supărat. Tot maimuţe, indiferent de ambient. Crezi că ăla se va comporta altfel dacă va conduce un Suburban sau un A-Klasse? Nu!
    Nu maşina e de vină ci oamenii ca tine şi ca el. Mie sincer îmi pare rău de Hummer.

  2. un exemplu de prost gust american, de care nimanui n-o sa-i para rau…exceptie fac snobii, manelistii, milionarii de carton, de gunoi…etc

  3. asa si?
    cum au spus si cei de dinainte, ce e asa mare motiv de bucurie?
    ala care conduce ca un magar in hummer o s-o faca la fel si in suzuki stift (pardon, swift).
    iar treaba din titlu cu locurile de parcare sau cu rezervorul de 100 de litri mi se pare un enorm bullshit. adica in cazul in care parcheaza unu un s-klasse pe 2 locuri sau stai la benzinarie dupa un aston martin sa-si umple ambele rezervoare nu te mai superi? ar trebui sa isi cumpere toti smart-uri, nu?
    ok, cu poluarea poate poate o mai halim, desi ma indoiesc ca Hummerul s-a vandut in milioane de bucati ca sa se simta… in fine…

  4. Cetateanul turmentat on

    Mai, mai, mai, ce priceput e domnul Daniel Becker intr-ale protejarii mediului. Ce sa spun ? Hummer intoxica mediul planetei, dar sutele de mii de autocamioane nu, dar zecile de mii de vapoare care cosuma mii de litri de combustibil pe ora nu, dar miile de avioane care circula zilnic nu. Ce sa zic, mare ecologist, dar pun pariu ca se incalta cu tenesi din China adusi pe acele vapoare, si maninca banane din Brazilia aduse cu acele avioane. Poate ii spune cineva domnului “ecologist de duminica” ca autoturismele (indifferent de capacitatea lor cilindrica si de gradul de poluare) au o contributie la poluare planetei de numai 5%. Deci atacam cei 5% si il declaram mare poluator, cat despre ceilalti 95% ne facem ca nu ii vedem. Ca de e greu sa te iei de mamuti industriali cu armate de avocati in spate. Mi-e lehamite de acest tip de ecologisti. Oricum pacat de Hammer, inegalabila masina.

    • Problema ta este ca nu percepi masina ca mijloc de transport ci un obiect de lauda!Hummer-ul transporta max.4 persoane cu 25-30 de litri de motorina,un camion transporta 22 de tone cu 35 de litri de motorina

  5. Pentru Ilidan si Cetateanul Turmentat:
    Se pare ca nu ati inteles nimic din ideea articolului: bunastarea colectiva vine din efortul individual.

    Ganditi-va doar la zicala “picatura cu picatura se umple oceanul”.
    “drop by drop an ocean is made”

    Scuza “e doar o picatura intr-un ocean” pentru a-ti motiva confortul si suficienta personala tine doar de egoism.

  6. Alo, traducerea ! In engleza ‘proponent’ inseamna sustinator si nu oponent ! Cum adica Schwarzenegger, oponent al acestor masini, si-a cumparat una ??

  7. Genial articol.

    O idee complet “outside the box”: tot ce nu-mi place/convine trebuie sa fie distrus sau interzis (si eu sa ma bucur de pe margine). Hmm, oare unde am mai auzit asa ceva?

  8. Un diesel 1.4 polueaza mai mult decat un Hummer.
    Trebuie sa recunosc ca H2 si H3 sunt niste chinezarii, dar H1 originalul este foarte, foarte cool.

  9. Is multi frustrati pe aici doritori de hummer. Consolati-va, desi v-ar prinde bine una sa va plimbati gacica nu aveti bani de asa ceva, din fericire.
    Si sa va dau o veste, Hummer e inchis ca nu il cumpara nimeni, piata a decis pana la urma ca e o masina daca nu proasta atunci inutila. Au disparut atatea marci, mare lucru, oricum dupa asta nu plange nimeni. Mai bine ati fi plans dupa ARO nostru.

  10. Hummer este asociat mai mult cu excursiile militare ale US in Iraq decat cu meltenii care pot sa faca multe si in masini mai mici si mai “normale”. Personal ma consider om normal si masina mea de asemenea dar are o capacitate de 75 l benzina in rezervor.

    Imi pare rau de acest “simbol” ca si de trenuletele Piko si alte branduri care dispar inghitite de criza…

  11. da ma, fix in romania exista problema soferilor cu conducatorii de hummere. lasa ca noua ne plac masinile mici si nepoluante, cu care ramai in vreo groapa mai adanca.
    motivele, de a te bucura ca s-a inchis un nume mare, si cu ceva istorie in spate, mi se par putin puerile.
    nici dacii 1300 nu se mai fabrica de mult, dar ne impiedicam in fiecare zi de ele. asa ca?

  12. @Kayser, levi, Humbert şi florin

    Repet, ce vină are maşina?! De ce îi doriţi dispariţia cu atâta patimă?! De unde vine patima asta, că bag mâna-n foc că v-aţi intersectat abia de 2-3 ori cu un Hummer, şi niciodată într-o parcare ori la benzinărie? Mai mult, aşa e că strugurii sunt amari?

    Şi acum vestea proastă: până nu văd poze cu uzinele dezafectate nu cred că se va închide. Aici e vorba de miliarde de dolari, aşa că tot ce devine public e foarte relativ: profit, pierdere, faliment… A-propos, sunt convins că v-aţi bucurat când se discuta despre falimentul GM şi Ford, iar acum grupurile astea se pregătesc să lanseze noi modele, sic! Tot aşa s-a închis şi Saab vreo trei luni… Sunt tactici de negociere.

  13. Un diesel polueaza mai mult ca un hammer? Cum frate? Poate un diesel de camion RABA din 1970!! Hammerul nu a avut niciodata o clasificare “EURO”!! Plus ca a a vut motoare de 6 litri!!
    Si-apoi hai sa va contrazic pe cei care sustineti asa tare masina asta: Tupeul oamenilor face 80 % din atitudinea in trafic (corect) dar daca te afli intr-un Hammer poti sa pui pariu ca te vor feri TOTI !!! Adica poti face cam tot ce vrei! Asta -i motivul pentru care toti cocalarii care si-au permis si-au luat Hammer
    Ia ganditi-av cam cate zgarieturi ar avea Hammer-ul dupa un acrosaj cu un Golf ?

  14. Toţi cocalarii (aproape) cu permis şi-au luat S-uri, seria 7, CC-uri şi cam orice maşină şi-au permis. Dacă mi-aş permite, mi-aş lua şi eu un S, un seria 7, un Hummer sau un Range. Asta mă face cocalar? Cocalar sunt prin bagajul genetic şi educaţie, nu prin maşină. Cocalar eşti printre altele atunci când stai într-o garsonieră de 15 mii şi faci credit ca să dai 30 mii pe un S second, ca o tanti pe care o văd foarte des.
    Conform raţionamentului aproape toţi preşedinţii, prim-miniştrii şi şefii de corporaţii sunt cocalari.

    • “outside of the box” e faptul ca unii de p-aici transeaza problema locala la nivel global, de genul “daca ma enerveaza Hummer-ul in Ro, atunci trebuie sa dispara si din Grecia” :))) Cand citesc asa ceva, ma bucur ca m-am carat din tara 😀

  15. in articol scrie ca nu se mai fac. asta nu inseamna ca cele vandute deja dispar sau sunt rechemate. de unde concluzia autorului nu pot sa inteleg.

  16. “Hummerul” care “dispare” nu e o “masina semi-militara” ci o idiotenie de Chevy Tahoe cu caroseria modificata, sa “aduca” vag a HMMWV. Astea sunt, respectiv, H2 si H3, prostiile pe care le conduce alde Horatio Caine in CSI: Miami precum si tembelii de Dambovita.

    HMMWV sau Humvee (cum a fost poreclit) e de fapt masina militara reala si e fabricata de ALTCINEVA, ideea fiind PRELUATA de GM cu H1 fabricata pentru snobii care simt nevoia sa conduca 4 tone inutile de fier pe drumurile publice.

    Mai multe explicatii aici:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Humvee
    si aici:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hummer

    Termenul “marca legendara” atribuit lui Hummer care dealtfel n’a existat decat din 1992 pana in 2009 mi se pare un alt exemplu de limba de lemn folosita in scopuri jurnalistice, ca sa aducem, nu? – cititori la articolu’ nostru altfel slabut scris. Ce a fost atat de “legendar” la Hummer si cum s’a remarcat Hummer in istoria automobilelor altfel decat ca a fost condusa de niste rapperi umflati, un culturist si alti cativa actori sau porno-staruri?

    Duh. Decat sa ne aflam in treaba mai bine nu scriem nimic.

  17. Prietene, de ce e Chevy Tahoe ori Suburban ori altă maşină idioţenie?!? De unde şi până unde eşti tu în măsură să dai verdicte din astea?! Şi care e problema ta dacă mie-mi place să conduc 16 tone de fier pe şosea? Inutile?? Vezi să nu! Ai auzit de investiţie în productivitate, creşterea randamentului printr-un moral ridicat? Ai puterea să înţelegi că orice pare iraţional pentru tine, în realitate poate să aibă chiar foarte mult sens!? Ai dreptate, decât să ne aflăm în treabă mai bine nu scriem nimic!

  18. Comentariile unora dintre onorabilii domni care au aprobat acest articol mizerabil nu pot decat sa ma faca sa cred ca in sfarsit si Romanica noastra va iesi din criza pentru ca nu vom mai vedea niste “nesimtiti”care alimenteaza la benzinarii Hummer-uri cu rezervoare de 100 litri si acesti nesimtiti nu vor mai parca cu tancurile lor pe trei locuri de parcare. Oricum in Bucuresti, cel putin, In afara de BGS cred ca sunt cam 5-6 masini Hummer. Deci gata cu proasta crestere din parcari si nervii de la benzinarii. In minte imi vine o singura intrebare: pe cand si Dacia Logan? Asa cred ca se va rezolva problema definitiv. Si inca ceva, vreau articole virulente si despre alte masini de aceeasi talie care populeaza parcarile si benzinariile. Dupa ce le desfiintam pe toate si ajungem la Lastun o sa facem comentarii despre bicicletele care vor bloca intersectiile. Ramane o singura problema de rezolvat si va rog sa dezbateti foarte serios aceasta problema: cum se vor mai asculta manelele date la maximum cand ne vom deplasa pe bicicleta?
    PS: pentru 99.9% din romani.Traiasca Guta……

Reply To Humbert Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger