Bilanțul poriectului N.O.R.D.: 2600 de șomeri susținuți în 22 de luni

0

Ieri, 30 Octombrie 2012, la Bastionul Croitorilor din Cluj Napoca, a avut loc conferința de inchidere a proiectului N.O.R.D – Nevoia de Orientare Reorientare și Dezvoltare și de prezentare a rezultatelor acestuia.

 

Implementat în perioada ianuarie 2011 – octombrie 2012 proiectul N.O.R.D a pus la dispoziția șomerilor din regiunea Nord-Vest servicii gratuite de mediere și consiliere pe piața muncii în cadrul Centrului de Incluziune Profesională din Cluj și direct în comunitățile din care aceștia proveneau.

Obiectivul  proiectului a fost cresterea gradului de ocupare a forței de muncă și, implicit, scăderea șomajului în rândul persoanelor inactive, șomere sau aflate în căutarea unui loc de muncă. Grupul țintă al proiectului a fost format din categorii variate de persoane în căutarea unui loc de muncă, din regiunea de dezvoltare Nord-Vest, dar în special din cele din Cluj-Napoca și din șase regiuni rurale – Mihai Viteazu, Iara, Călățele, Ciucea, Poieni și Negreni.

Inițiatorii proiectului  au pus  la dispoziția beneficiarilor un program bazat pe o metodologie în 4 pași: informare, consiliere, formare si sprijin pentru angajare, în cadrul Centrului de Incluziune Profesionala (CIP) dși a Târgului de Locuri de Muncă, ale cărui rezultate au fost:

–     2600 de persoane informate asupra oportunităților pe piața muncii și a modalităților de a le accesa, dintre care 2000 în cadrul Târgului de Locuri de Muncă

–     345 de beneficiari care au luat parte la procesul de consiliere, prin care au identificat propriile bariere în accesarea unui loc de muncă precum și soluțiile posibile

–     30% dintre cele 345 de persoane consiliate au obținut un loc de muncă

–     152 de persoane au învățat cum să folosească internetul și calculatorul pentru a-și face un CV și a aplica online la joburi, precum și cum să folosească platformele de recrutare.

–     26 dintre beneficiarii programului cursurilor TIC, odată depășită bariera tehnologiei, au urmat apoi și o altă formă de învățământ

–     700 de locuri de muncă disponibile în cadrul Târgului prin peste 45 de firme, cum ar fi Allianz Tiriac, Asirom, Arabesque, ING, Romtelecom, Billa, Subway, RDS&RCS, Office Depot, Emerson, Arabesque, și companii de recrutare precum Manpower, Adecco, Luger&Makler.

Pentru a asigura accesul transparent la oportunități, precum și diseminarea practicilor, metodologiei și a poveștilor de succes din cadrul proiectului a fost derulată timp de un an campania de comunicare „Nu renunț. Merit un loc de muncă”, conținând platforma online de resurse www.nurenunt.ro care va rămâne activă și după incheierea proiectului, distribuirea materialelor informative direct în comunități precum și diseminarea trimestrială a newsletter-ului proiectului. Campania a fost susținută și de trei evenimente care au reunit angajatorii, instituțiile și beneficiarii la aceeași masă de discuții pentru a ajunge la un dialog comun care să diminueze discrepanța între nevoile angajatorilor și competențele și așteptările beneficiarilor.

Nevoia de Orientare, Reorientare si Dezvoltare (N.O.R.D) este un proiect cofinantat din Fondul Social European prin programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritara ”Promovarea măsurilor active de ocupare” ”Investește în oameni”, implementat de KCMC (K Consulting Management and Coordination) în parteneriat cu Agenția de Dezvoltare Comunitară Împreună. Bugetul total eligibil al proiectului este de 2.125.966 RON dintre care 2.019.668 co-finantare FSE și contribuție națională, iar contribuția solicitantului este de 106.298 RON.

KCMC- K Consulting, Management and Coordination –  reunește expertiza din mediul non profit cu cea a mediului de afaceri pentru a genera soluții sustenabile pentru comunitățile vulnerabile. Indiferent de instrumentele prin care facem asta – proiecte sociale, formare, consiliere, antreprenoriat social sau campanii de comunicare – abordarea noastră este bazată pe convingerea că evoluția socială pornește de la un parteneriat real cu beneficiarii, împletind viziunea unei schimbari cu forța și curajul de a acționa.

Agenția Comunitară Împreună – în cei peste 13 ani de existență Agenția și-a urmarit misiunea orientate în vederea păstrării și afirmării personalitătii romilor, prin activități de cercetare, documentare și difuzare, elaborare și implementare a politicilor sociale în folosul romilor.

 

 


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger