Bikewalk 2010 – Cand bicicletele preiau trotuarul

32

Chiar asta s-a intamplat. Avand in vedere ca cei responsabili sa dea organizatorilor avizul pentru acest eveniment n-au dat acordul ca biciclistii sa poata merge pe strada, ne-am ingramadit pe trotuar, pe pistele “special amenajate”. Echipa TOTB a fost acolo si s-a gandit sa va prezinte si voua atmosfera.

de Magor Csibi si Mihaela Dumitrascu (foto)

Am fost destul de multi, ceea ce e bine. Am mers “pe contrasens”, pentru ca “specialistii” de la primarie s-au gandit, cum e de altfel mai peste tot in Bucuresti, sa faca intr-un singur sens pista de pe trotuarul de pe ambele parti ale drumului, asa ca daca vrei sa ciclezi in directia ailalta, trebuie sa traversezi. N-a functionat.Pe langa asta, am cam blocat tot trotuarul, dar se pare ca asta n-a deranjat pe nimeni, asa ca si ciclistii de ocazie, dar si pietonii au fost amuzati si prietenosi.

Am vazut multe biciclete, multi oameni draguti si chiar daca speech-urile au fost mai lungi decat pista, am socializat. A fost si un mic afterparty la cinematograful de vara Herastrau, iar noi, cei de la TOTB, impreuna cu baietii de la Ciclop, am testat si hamacele zburatoare confectionate de eroul nostru de saptamana trecuta.

Restul, in imagini:

A venit si eroul nostru de saptamana trecuta, cu o bicicleta cargo

Unii soferi au avut de asteptat

Si…cat consuma vehiculul dvs.?

Magor si-a luat in sfarsit bicicleta

Toate generatiile au incalecat pe șa

Asteptand verdele semaforului…

Si un filmulet bonus:


Tags:



32 de comentarii

  1. Pacat ca nu am stiut de aceasta initiativa ca m-as fi alaturat si eu. Poate data viitoare, sper din tot sufletul ca miscarea pe bicicleta sa fie popularizata la nivelul intregii comunitati, in felul asta vom vedea mai multe piste de biciclisti, mai putine masini pe strada si poluare in oras. Felicitari organizatorilor!

    • A fost popularizata la nivelul intregii comunitati on-line, daca urmareati macar una ati fi aflat.
      Daca nu urmariti on-line, ce canal media urmariti (in afara de tv – prTv si iRtv) ?

  2. Ar fi extraordinar ca in Bucuresti si alte mari orase din tara sa se poata folosi bicicleta fara teama, fara restrictii, in deplina siguranta. Ar fi un semn de mare civilizatie, ne-ar plasa in randul metropolelor in care bicicleta este la un loc de cinste. Nici nu-mi pot imagina cum ar fi sa ajung in Bucuresti, sa pot inchiria o bicicleta si sa fac turul orasului!

    • “Este” , nu “ar fi” extraordinar. Depinde de oricare dintre noi sa se intample schimbarea in bine care ne-o dorim. Vrei ca la tine in localitate sa se mearga pe bicicleta ? Cumpara una si mergi cu ea. In timp vei vedea cum apare schimbarea. Dar trebuie ca tu sa faci ceea ce vrei ca altii sa faca.

      Poti sa vii in Bucuresti, sa inchiriezi bicicleta (40 lei/zi sau 6 lei/ora) si sa te plimbi.

  3. Pe cand infrastructura de biciclete in Romania? La noi nu se favorizeaza decat masinile (ca de aici le iese profit guvernantilor). Mijloacele de transport ecologice, sanatoase si nepoluante nici macar nu sunt luate in seama.

  4. de laudat. poate asa se sensibilizeaza si guvernantii. poate in 2015 or sa fie 1.000.000 de biciclisti si asa or sa dea si ei autorizatie. poate tot atunci biciclistul va fi respectat si pe strada, nu doar pe trotuar.

  5. Felicitarile mele!!!!!
    Ar fi frumos daca s-ar putea organiza asa ceva in fiecare oras al tarii, macar o data pe luna.Personal, imi plac foarte mult bicicletele, dar nu am pur si simplu curajul sa circul pe drumurile patriei cu asa ceva din cauza proastei conduite a soferilor si a lipsei totale a masurilor care s-ar putea aplica impotriva celor care nu isi respecta partenerii de trafic.Totodata, trebuie sa spun cu regret ca majoritatea biciclistilor sunt deosebit de inconstienti: nu poarta nici un fel de echipament de protectie (macar casca), nu poarta veste reflectorizante seara si noaptea, nu folosesc nici alte mijloace de avertizare si nu se asigura cand fac o depasire.Poate ca ar trebui facut ceva si in privinta asta.Momentan sunt in Elvetia, in Lausanne si am observat ca biciclistii sunt foarte atenti in trafic, se asigura mereu si poarta casca de protectie.Asta poate si din cauza ca ei considera ca viata lor este muuult mai importanta, poate si din cauza ca amenzile sunt extrem de mari si se aplica (am vazut cu ochii mei).Atat soferii, cat si biciclistii pun mare accent pe conducerea preventiva. Si culmea: nici aici nu sunt multe piste pt. biciclisti,dar accesul cu biciclete in parcuri este permis, cu exceptia zonelor de joaca pt copii.E adevarat…parcurile sunt enorme si e o adevarata placere sa te dai du bicicleta.Mi-am petrecut ultimii 5 ani in Timisoara si din pacate, nu am vazut nici macar un circuit complet pt biciclete. In zona centrala s-au amenajat cateva piste, dar fara continuitate.Si inca o chestie: cel putin in Timisoara, biciclistii ar trebui sa poarte masti de protectie pt ca vara, praful si poluarea impiedica respiratia.Dupa ultima plimbare cu bicicleta prin orasul de pe Bega, am fost nevoit sa imi arunc hainele, din cauza stratului unsuros care s-a depus pe ele.

    Va doresc mult succes in continuare si sper sa vad mai multe initiative de genul asta,

    La revedere!

  6. Pingback: Articole culese din mass-media romaneasca

  7. sunt un biciclist inrait si declar cu mana pe inima: nu avem nevoie de piste pentru biciclisti!!!! pentru cei care doresc sa se plimbe,aceste piste sunt bune….insa pentru cei ce doresc sa foloseasca bicicleta ca mijloc de deplasare alternativ, aceste piste sunt o corvoada !! probabil, cei care alearga cu sticla de apa in mana(ca asa e cool sau asa au vazut ei la tembelizor….)aceste piste sunt bune pentyru a le satisface dorinta de a fi deosebiti..ca altfel..nu-si pot exprima personalitatea!! ei vor ingradiri…(ca si ingradirea spatiilor verzi dintre blocuri-alta aberatie…numai cum in romania gasesti!!)..ei se vor speciali…folosesc bicicleta ca mijloc de deplasare de ceva timp(a se citi ani!)…si va pot spune ca aceste piste sunt nu numai deranjante sau enervante… ci sunt si prost facute, prost gandite, prost folosite… ……ca doar suntem in romania,locul une intai se trage, dupa acre se someaza!!!!….asa zisii ‘reprezentanti’ ai societatii organizati in asa zisele ongeuri care se ‘bat’ pentru ‘drepturile’ biciclistilor…sunt oameni-sa-mi fie cu iertare pentru dreptatea vorbelor-fara experienta in ale biciclitului..ca sa spun asa…sunt niste insi care se dau cu bicla atunci cand se simt vizati de presa…sau cand au chef-o- data sau de 2 ori pe luna-la plimbare cu familia!!! intrebati un om care foloseste bicicleta zilnic pe o distanta de 12-15 km dus si tot atat la intors, ce parere are despre pistele lui peste prajit, scuipate pe trotuarele si asa inguste si pline de pietoni care fac slalom printre masinile parcate, tot pe trotuarele minune(unele trotuare sunt atat de inguste, incat nu stii daca sa razi sau sa-i injuri pe stupizii care au proiectat si trasat minunile de piste !)….
    DECI- FARA PISTE DE BICICLETE..SOLUTIA, UNA SIMPLA SI VIABILA-FOLOSIREA BENZILOR DE CIRCULATIE EXISTENTE, OBLIGAREA CONDUCATORILOR AUTO LA O MAI MARE ATENTIE SI RASPUNDERE SI RESTUL……VINE DE LA SINE!! pies. o Mare buba o reprezinta dn1(dn-urile in general!) intre bucuresti si localitatile traversate de catre aceasta sosea…este nevoie de o delimiatare a unei benzi de circulatie si pentru bicicleta,pe spatiul carosabil…si evident de permiterea accesului legal(momentan,daca esti ranit sau ucis intr0un accident de circulatie pe acest tip de drum,esti vinovat…deoarece legea interzice accesul biciclistilor !!-SE AUDE LA POLITIE? MISTER CIOCAN….CITESTI? TE INTERESEAZA? !!!) pe acest tip de drum!!!!!
    si sa revin- cu banii aruncati pe proiectarea, constructia si interetinerea acestor piste, se poate face cate ceva pentru copii bolnavi de leucemie,,,pentru plantarea de copaci, pentru constructia de locuri de joaca pentru copii,pentru renovarea unei scoli sau a mai multora,…etc ,etc….etc…SE AUDE OPRESCULE???…SE AUDE BINE??? FACEM UN ‘RECORD’ MANCATIAS…CU BANII ACESTIA….ZECI D EMILIOANE ARUNCATE DOAR PENTRU CA UNII SA SE SIMTA ‘SPECIALI’ SI IN RANDUL LUMII-…aia din randul lumii au parcari suficiente,au sosele de centura cu pasaje de traversare a acestei sosele de centura,au metrou in orice colt al orasului….au strazi perfecte..fara canale descoperite,au cam tot ce le trebuie sa-si plimbe fundul pe pistele construite…abia dupa ce au rezolvat problemele principale….dar cum spunea….in romania s-a rezolvat totul…pistele ramaneau de facut……..romani..redusi…obsedati ca nu aveti si voi piste!!!…folositi strada cu atentie si o sa invatati ca e mai important, ca aerul pe care il respirati sa fie cat mai curat, ca masinile sa aiba locuri suficiente de parcare, pentru a nu mai bloca trotuarele, ca circulatia sa fie cat mai fluida…si abia apoi sa cereti PISTE..nu puneti carul inainte boilor…..oricum nu ma astept la felicitari..poate din acelea ‘tipic romanesti’…cine sunt eu sa debitez asemenea aberati!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?…sunt unul care s-a saturat de superficialitatea si de papagalicismul unora, de ipocrizia altora si de incompetenta multora., de indolenta acelorasi….sic dixit!

    • Perfect de acord cu tine (tot un biciclist de ceva ani).
      Pistele sunt ultima prioritate, prima este curatarea aerului…dar MMediu-ului are alta treaba.

      • Eu nu sunt de acord cu tine pentru ca pistele alea chiar sunt utile. Dar nu asa cum le-au facut ei 😀 Eu una as vrea o banda doar pentru mine pe care sa merg cu bicicleta si pe care sa nu fie masini nu pt ca vreau sa ma simt speciala ci pentru ca am patit de nu stiu cate ori sa ma inghesuie cate un idiot in bordura pana era sa vin gramada.
        p.s: merg cu bicicleta aprox 12 km dus 12 intors cel putin de 3 ori pe saptamana, nu merg cu sticla in mana si nici nu ma simt speciala. Dar chiar as vrea sa am 2 dungi pe care sa nu le depaseasca nimeni si pe care sa merg fara sa ma mai impiedic ori de pietoni ori de masini.

  8. Pingback: Bikewalk 2010 « MD Photo Blog

  9. Sambata asta e numarotoarea de primavara la Verde Pentru Biciclete la Timisoara. Editile trecute au fost un succes, sa speram ca si aceasta.

  10. In primul rand, Echipa “Verde pentru Biciclete” le transmite Felicitari organizatorilor Bikewalk 2010. Intr-adevar, e impresionant ceea ce s-a intamplat in Bucuresti, cu toate restrictiile impuse.

    Insa, ceea ce urmarim noi, biciclistii in general, este obtinerea respectului si statutului de partener EGAL in trafic. Intelegem ca nu suntem pregatiti din punctul de vedere al infrastructurii ca si alte tari, insa consideram ca suntem pe drumul cel bun.

    Da, in Timisoara s-au amenajat piste pentru biciclete. “Verde pentru Biciclete” chiar a initiat in urma cu un an o petitie pentru crearea de noi piste pentru biciclete si imbunatatirea celor existente (www.pedaleaza.ro/semnaturi). Autoritatile locale fac eforturi – in masura in care e posibil- si speram ca pe viitor sa existe piste legate intre ele in orasul de pe Bega.

    In ceea ce priveste activitatea “Verde pentru Biciclete”, putem afirma faptul ca de un an si jumatate organizam actiuni pentru biciclistii timisoreni in fiecare luna. Iar o data la 6 luni facem un mars, un recensamant al bicicletelor din Timisoara. Urmatoarea Pedalare de Primavara va avea loc chiar pe 24 aprilie 2010. In Timisoara exista multi biciclisti: ne asteptam la o prezenta de cel putin 1000 de persoane. Noi suntem mai norocosi: vom merge atat pe piste sau pe benzile de biciclete din oras, cat si pe strada. In timpul plimbarilor de acest tip, soferii nu claxoneaza, ne ofera prioritate, sunt intelegatori. Si simtim sustinere din partea tuturor celor pe care ii intalnim pe strada.E un sentiment extraordinar!

    Biciclistii care ne sustin au deja un numar de bicicleta, neoficial, de suflet, realizat in cadrul campaniei noastre. Pana in momentul de fata, am distribuit aproape 5000 de numere de bicicleta. Pentru mai multe detalii, puteti vizita site-ul nostru: http://www.pedaleaza.ro

    Sa speram ca actiuni de acest gen (plimbari, marsuri, iesiri organizate) vor avea loc peste tot in tara, mai ales ca a venit anotimpul Verde.

    Pedalare frumoasa!

  11. ….si eu as fi venit daca as fi stiut……tare mi-ar place ca macar in weekend lumea sa lase motorizatele acasa si sa iasa cu bicicleta…cum se intampla si prin alte tari…..ar fi foarte frumos

  12. Pingback: Primele reacţii (poze, filme, articole)… « BikeWalk

  13. Pingback: Biciclistii in Bucuresti. Intre vrajba si coabitare » Think Outside The Box

  14. Imi pare rau ca nu am putut veni, cu toate ca am sustinut sus si tare ca voi veni. Dar am lipsit tot din motiv de bicicleta: am fost la Arges Spring Race.

    Foarte bine ca ati participat, sa vada lumea ca suntem multi si ca se poate si asa, nu doar lejer cu, ma scuzati, dosul pe scaun si mainile pe volan.

    Ne vedem data viitoare. Btw … cand e data viitoare? 😛

    • Vom face Bikewalk lunar. Deci următoarea data e în mai – dar încă nu ştim data exactă. Mai bine fă-ţicont pe bikewalk.ning.com ca să te ţinem la curent. Sau fă-te fan pe pagina de Facebook. Există atâtea soluţii. 😀

  15. Nici eu nu vad o mare problema in absenta pistelor; cel putin pentru oamenii maturi; pe copii, intradevar, nu i-as lasa in strada.

    Dar sincer, eu nu am auzit de accidente cu biciclisti. Poate nu sunt eu informat, dar chiar nu am auzit.

    SI personal, ca biciclist, am avut doar cateva experiente care s-ar fi putut transforma in accidente.

    Mult mai important este ca orasul asta (Bucuresti) e atat de poluat incat beneficiile miscarii in ‘aer liber’ aproape ca dispar.

    Dar poate ca asta e una din solutii, sa mai lasam masinile acasa si sa ne deplasam cu bicicleta.

    Suntem pe drumul cel bun totusi! De la an la an numarul biciclistilor creste. La fel si al magazinelor de biciclete, care au o oferta foarte variata.

    Daca asteptam de la politicieni sa faca ceva, asta n-o sa se intample decat atunci cand o sa fim suficient de multi ca votul si vocea noastra sa fie luata in seama!

  16. Cam cati participanti au fost ? Am vazut in Budapesta o manifestare asemanatoare, au fost cam 15.000 de biciclisti.
    Oricum, felicitari organizatorilor si lui Hotnews pentru articol.

  17. Pistele de pe dambovita sunt jalnice, trebuie sa te feresti de crengi, copaci fix in mijlocul pistei, oameni, caini si alte animale salbatice…Daca nu mergi de ceva timp cu bicicleta iti poti rupe gatul usor acolo.

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger