Bike Smut: Legătura dintre sex şi biciclete, elucidată la Bucureşti

4

Locuim în oraşe în care practicăm autocenzura propriilor corpuri, mişcării de zi cu zi. Bike Smut este un concept născut împotriva acestui blocaj făcut de bunăvoie. A debutat acum patru ani în Portland USA, patria neîncoronată a bicicletelor, unde Chris Wohlers şi gaşca sa de militanţi cu pedale au organizat primele proiecţii de scurt-metraje erotice pe biciclete. După SUA şi Canada, unde s-au plimbat pe două roţi, incitându-i pe oameni să-şi recâştige libertatea sexuală şi dreptul la transport alternativ, Bike Smut ajunge pe 2 mai şi la Bucureşti, în cadrul primului traseu european de ciclism “cu textila jos”. Într-un interviu în exclusivitate pentru Think Outside the Box, băieţii povestesc cum se leagă sexul şi bicicleta şi câte prejudecăţi au întâlnit pe drumurile americane şi europene, încercând să trezească gustul pentru o altfel de relaţie cu bicicleta din dotare.

de Andra Matzal

Care este, din punctul vostru de vedere, legătura dintre transport şi sexualitate? Cum aţi ajuns s-o exploraţi?  

Mai mult decâtcu oricare altă maşinărie, cu bicicleta ai o relaţie intimă, bazată pe încredere. Ai încredere că bicicleta ta nu va da greş, iar bicicleta are încredere în tine că nu o vei împinge în plin trafic. Această apropiere conduce, în mod natural, către un anume erotism în rândul multor oameni. De asemenea, bicicleta îţi dă senzaţia că eşti foarte sexy – un sentiment de independenţă, felul în care îţi simţi corpul după o tură bună, puterea de a-ţi folosi muşchii pentru a te propulsa în oraş.

Cele mai multe dintre politicile actuale au tendinţa de a reprima libertatea sexuală şi transportul alternativ. Voi ce oferiţi în schimb?

Politicile actuale şi atitudinile sociale nu sunt alese de către noi, ci ne sunt impuse. Avem nevoie să creăm un spaţiu unde să ne putem afirma identităţile, practicile şi credinţele. Ce contează în alternativa pe care o propunem nu este atât conţinutul ei specific, ci faptul că este o expresie directă a dorinţelor şi nevoilor noastre individuale, fără să fie dictate din vârful piramidei. Când vom începe să ne creăm propriile sexualităţi şi propriile mijloace de transport, atunci vom crea o alternativă automat mai liberă, pentru că va fi rezultatul alegerii fiecăruia dintre noi.

Cum vedeţi viitorul sexualităţii eliberate şi al transportului alternativ?

Ca pe un câmp de iepuri în călduri, pe roţi.

Cum diferă experienţa europeană faţă de cea americană, în ceea ce priveşte atmosfera de la sesiunile voastre de bike porn? Cum vi s-au părut Budapesta şi Viena, primele două puncte de pe traseul vostru în Europa?

În ambele oraşe Bike Smut a stârnit controverse. Ceea ce nouă ne place; de fiecare dată când oamenii se confruntă cu o provocare, încep să se gândească mai îndeaproape, iar acest lucru încurajează atât de necesara dezbatere publică despre sexualitate. În Budapesta a trebuit să schimbăm locul de desfăşurare de vreo trei ori, pentru că gazdele nu mai voiau să ne primească. Grupul din Viena a fost împărţit şi mulţi biciclişti n-au venit la show-ul nostru, nefiind foarte siguri ce vor vedea acolo, dar după ce am ajuns la Viena, ne-am împrietenit foarte bine.

Ce aşteptări aveţi de la Istanbul şi Ankara, dat fiind că Turcia este mai conservatoare din multe puncte de vedere, dată fiind comunitatea islamică foarte numeroasă?

Turcia este mai conservatoare din punct de vedere social faţă de restul Europei, dar acest lucru nu se datorează neapărat culturii musulmane predominante. În trecut, Turcia era considerată exotică pentru că avea o cultură sexuală mai permisivă decât cea a Europei Occidentale. Astfel, nu ne aşteptăm ca show-urile noastre dintr-o ţară musulmană să ne influenţeze prea tare, decât dacă ne va apuca vreo poftă incontrolabilă să mâncăm carne de porc la cină. Avem la fel de multe probleme cu atitudinile islamofobe care încearcă să controleze corpurile femeilor forţându-le să nu poarte jihab, cum avem cu religiile autoritare care controlează corpurile femeilor obligându-le să şi le acopere.

În acest moment, avem programate mai multe show-uri Bike Smut în Turcia decât în oricare altă ţară – cinci-şase sesiuni de proiecţii. Deşi Turcia este foarte conservatoare din punct de vedere social, încercăm să colaborăm cu organizatori din comunităţile anarhiste şi LGBT (*Lesbian Gay Bisexual Transgender, n.r.), care opun rezistenţă activă culturii dominante de acolo – aşa cum şi noi opunem rezistenţă activă culturii dominante din Statele Unite – şi care vor să se folosească de Bike Smut pentru a-şi construi alternativa la propria cultură.

Ce-aţi aflat despre societatea americană mergând în turneu Bike Smut prin diferite state?

Statele Unite au o cultură foarte conservatoare şi restrictivă – de exemplu, în multe dintre statele unde am mers, legile anti-sodomie sunt încă în vigoare. Din această cauză, avem uneori mari probleme în găsirea unor locuri unde ne derulăm show-urile Bike Smut. În Idaho există legi care interzic expunerea oricărei forme de nuditate în locurile unde se serveşte alcool. În orice caz, cel mai greu ne-a fost să găsim o locaţie în Washington, DC, în timp ce în Salt Lake City, Utah, ne-a fost foarte uşor. Uneori avem parte de reacţii dintre cele mai favorabile în zone conservatoare, alteori în zone progresiste. E dificil de prevăzut unde va avea Bike Smut cel mai mare succes.

La ce vă aşteptaţi de la sesiunea Bike Smut dintr-un fost oraş comunist, cum e Bucureştiul?

Ne aşteptăm să găsim o arhitectură superbă. Sperăm să contribuim la multe erecţii din partea voastră.

Ce reacţii aveţi, de regulă, din partea autorităţilor şi a publicului larg?

De regulă, publicul e foarte entuziast şi ne susţine atunci când organizăm tururi de bicicletă dezbrăcaţi, pentru că facem exact ceea ce el şi-ar dori să facă, dacă ar avea curajul. Când oamenii ne văd bucurându-ne atât de liberi, s-ar putea să ni se alăture, dându-şi şi ei jos hainele.

Cu autorităţile am avut câteva incidente izolate, în timpul unor tururi de mers pe bicicletă dezbrăcaţi, dar avem parte din ce în ce mai rar de conflicte, dat fiind că din ce în ce mai mulţi biciclişti se folosesc de plimbările nudiste pentru a protesta pentru drepturile cicliştilor. Bucureştiul ar putea participa şi el, după plecarea noastră, la Cursa Mondială de Cicilism pe Dezbrăcate, care va avea loc în oraşe din toată lumea, în cea de-a doua duminică din iunie.

Cât de igienic şi de sigur e să ai relaţii intime cu bicicleta?

Siguranţa e importantă în toate tipurile de relaţii sexuale. În cazul sexului cu bicicleta, măcar nu există şansa ca femeia să rămână însărcinată.

Cât de lungă e istoria filmelor erotice cu teme legate de biciclete, pe care voi le proiectaţi în turul vostru?

Foarte scurtă. Noi suntem istoria. Veţi vedea. Deşi oamenii s-au urcat şi s-au dat jos de pe bicicletă de când s-a inventat bicicleta, abia acum cineva încearcă să împărtăşească celorlalţi filme despre sexul pe bicicletă.

De ce nu folosiţi niciodată DVD-uri, pe care să vă înregistraţi show-urile?

A) Pentru că, deşi Bike Porn Industries creează destul de mult conţinut, majoritatea filmelor sunt realizate de alţi regizori, mulţi dintre ei insistând să-şi păstreze anonimatul. Faptul că nu folosim DVD-uri (nici măcar în cinematografe, la vizionări) înseamnă că nu există nici o şansă ca acest conţinut să ajungă online.

B) Când te afli într-un spaţiu, alături de alţi oameni, unde urmăriţi materiale cu conţinut pentru adulţi creează o senzaţie foarte diferită de cea pe care o ai când eşti acasă. Şi asta nu doar pentru că te simţi mai în largul tău să te masturbezi în faţa computerului!

C) Valoarea faptului de a aduce împreună mai mulţi oameni care se consideră suficient de maturi pentru a participa la astfel de lucruri şi suficient de echilibraţi pentru a discuta apoi despre astfel de subiecte este greu estimabilă. Într-o societate unde toată lumea este anonimă, cine mai poate stabili ce este obscen?

Y) Suntem leneşi.

Care credeți că e cea mai mare problemă a pornografiei în zilele noastre?

Faptul că nu este o expresie a bucuriei.

 

Tags:



4 comentarii

  1. Ma plimb cu bicicleta foarte mult inpreuna cu cei dragi iar frumusetea are farmecul ei! chiar daca atrage atentie din partea trecatorilor sau conducatorilor auto iar bicicleta iti da o nota relaxsanta si o nota de zece despre articol ma abtin sa comentez dar uneori este vulgar si sint multe imaginati al unor regizori din ani 70 -80 desi am vazut unele filme din acest articol si la vremea de atunci se facea multa vilva mai ales pe partea eroticului de cit al filmului.

  2. Citisem intr-o revista,o nemtoaica nu avea apetit sexual,dupa o vreme o batrana,i-a spus sa se angajeze ca postarita.Traseul era facut cu bicicleta,probabil prin anii 60-70′,dupa o perioada de timp,postarita a inceput sa aiba intradevar relatii sexuale extraordinare.Pe aceasta tema ,femeile ar trebui sa vorbeasca fara retinere!

  3. Pingback: TOTB.ro - VIDEO Bicicleta făcută 100% din lemn vrea să atingă recordul de viteză » Think Outside the Box

Leave A Reply