Programele de bike sharing nu mai sunt o noutate pentru Europa, nici pentru România chiar, însă acum au apărut primele date statistice privind eficienţa lor (deocamdată din Barcelona). Evident, bike sharing-ul îmbunătăţeşte condiţia fizică a utilizatorilor şi sănătatea mediului, ţinând la distanţă emisiile de gaze cu efect de seră.
În Barcelona, programele de bike sharing au sporit cu 30% călătoriile pe două roţi, dintre care 68% îl reprezintă navetismul la şcoală sau la muncă. Cercetătorii au comparat şoferii din oraşul spaniol cu cicliştii care folosesc pistele de bicicletă graţie bike sharing-ului. Utilizatorii acestuia din urmă au prezentat o creştere a ratei mortalităţii cu 0,03% din cauza accidentelor şi o expunere la poluarea atmosferică cu 0,13% mai mare, însă sporirea activităţii fizice facilitată de bicicletele puse la dispoziţie s-a tradus în morţi cu 12,46 mai puţine decât în cazul şoferilor auto. În plus, programele de bike sharing au atras cu sine o reducere cu 9 milioane de kilograme a emisiilor de dioxid de carbon.
Sursa: Tree Hugger
Foto: Flickr/Richard Masoner/Cyclelicious
2 comentarii
Pingback: Cât de eco friendly e o bicicletă în comparaţie cu o maşină
Pingback: VIDEO. Uluitoarele piste de biciclete din Bogota