Bike-sharing gratuit in Bucuresti

20

Duminica, 9 mai, ora 10:00, in parcul Herastrau, la Roata mare, se lanseaza trei centre de inchiriere gratuita de biciclete in cadrul unui proiect numit “I’Velo”. Centrele vor pune la dispozitia bucurestenilor un numar total de 400 de biciclete. Lansarea va fi urmata de un tur ciclist in parcul Herastrau, se arata intr-un comunicat de presa.

Cele trei centre sunt localizate in Parcul Herastrau, unul la intrarea Charles de Gaulle si unul la Roata Mare si al treilea in Parcul Tineretului, la intrarea dinspre liceul Sincai.

Bicicletele pot fi inchiriate zilnic, de la 11:00 la 19:00 in timpul saptamanii si de la 10:00 la 20:00 in weekend,  doar pe baza unui buletin/carte de identitate, carnet de conducere sau pasaport. Bicicletele pot fi folosite pentru o perioada limitata de doua ore.

La evenimentul de lansare vor participa Steven van Groningen – presedintele Raiffeisen Bank si Raluca Fiser – presedintele asociatiei Green Revolution. Invitati de onoare vor fi Nicolae Idu – Seful Reprezentantei Comisiei Europene in Romania si Radu Popa – directorul Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti.

“I’Velo este proiectul de baza pentru ideile dezvoltate de Asociatia Green Revolution in ceea ce priveste alternativa la modalitatile de transport actual, dar si pentru o viata cat mai sanatoasa, in care sa facem de cat mai multa miscare. In ce priveste strict I’Velo, trebuie sa subliniez si ca, intr-un an de criza, am reusit sa oferim 50 de locuri de munca prin intermediul programului, ceea ce este cel putin la fel de important”, spune Raluca Fiser, presedintele Green Revolution, asociatia initiatoare a a acestui proiect, alaturi de Raiffeisen Bank.

Proiectul I’Velo beneficiaza de sprijinul Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement. Sistemele de securizare destinate bicicletelor sunt asigurate de firma Rainbow Company Production.

Foto: Mihaela Dumitrascu/TOTB

Tags:



20 de comentarii

  1. Ar fi frumos sa fie centre in parcuri la intrari/iesiri si cei care merg pe jos sa poata lua biclete sa traverseze parcul dintr-un capat in altul si sa lase bicicletat in celalalt capat.
    Oricum e de laudat sa avem si noi mai multe centre cu biciclete de inchiriat… Poate asa practicam mai mult sport.

  2. Ideea e sa pot lua bicicleta dintr-un loc si sa o las in alt loc. Daca in 2 ore trebuie sa ma intorc de unde am plecat nu am prea facut nimic.

  3. exista de mult serviciul de bike sharing in sectorul 1, in parcurile Kiseleff si Bazilescu. E un program facut de Chiliman, primarul de la 1, cu cei de la Bate Saua, daca nu ma insel. Vii, lasi buletinul si iei bicicleta, Nu te coste nimic, o aduci mai tarziu inapoi. O idee buna.

  4. 2 ore timp limita de inchiriere?
    Asta inseamna o fataiala prin parc!!!
    Cum poate pretinde acest proiect ca ofera o alternativa la modalitaile de transport actual?

    Locul bicicletelor e in strada, pentru a putea fi folosite zilnic a mijloc de transport!

  5. CentralScrutinizer on

    Suntem intr’un oras care se sufoca de masini si de gaze de esapament.
    Miscarea si aerul curat sunt vitale vietii. Nu are sens sa glosam pe asta.
    cine insa vrea sa cumpere o bicicleta e intampinat o oferta prohibitiva. Preturile sunt foarte mari. Apoi au disparut centrele de reparatii bicliclete. Aceste guvern de oameni scunzi la cap este fericit cu comertul de masini mai mult pentru taxele ce le aduce si mai putin cu bicicletele. Incep sa duc dorul ‘semicurserelor’ de pe vremea odiosului. Ba chiar as cumpara una direct din Rusia. Asa din spirit de fronda.
    Comertul de bicilete este o rusine. Fie sunt de o calitate chinezeasca fie costa 2000-5000RON… ce naiba fac aia la Tohani… ? 🙂

  6. Pingback: Tweets that mention Bike-sharing gratuit in Bucuresti -- Topsy.com

  7. “Bicicletele pot fi inchiriate zilnic”
    terminati cu prostiile cu ‘verde’, ‘sanatos’, ‘eco’, s.a.m.d., e vorba de o afacere si atat, nimic mai mult – e vorba doar de marketing si promovare
    insa presupun ca daca roboti ce alearga si zboara isi iau energia dintr-un baton cu caramel&alune, poate avea si afacarea asta un slogan gen “alternativa la modalitatile de transport actual, dar si pentru o viata cat mai sanatoasa” – se poate numi altenativa la modalitatea de transport faptul ca o iei dintr-un loc si o adunci in acelasi loc ? asta nu-i transport, e agrement si e pe bani
    si, poate mai important, ce e ‘outside the box’ in reclama asta ?!?

  8. ACTE de fatzada – da este bine ce se face, dar din pacate este doar o lozinca … de ce ? simplu – am sa fac doar o comparatie cu tarile civilizate in care se merge foarte mult cu bicicleta – se merge la serciviciu in costum sau femeile elegant imbracat nu au probleme – nu.i alearga caini pe strazi, se merge pe strada – nu-i claxoneaza si nu-i injura nimeni, soferii au rabdrae – au locuri de parcat biciclete, iar de parcuri..ei au parcuri…noi avem tentative de parcuri unde te poti plimba cu bicicleta linistit, ei nu au hoti sa fure biciclete.

    deci daca ati rezolva cel putin 4 probleme nu ar trebui sa faceti atata circ si sa exagerati, ar iesi lumea singura sa se plimbe pe biciclete
    1- cainii fara stapan
    2 parcarile pentru biciclete
    3 hotii de biciclete
    4 educatia soferilor

    As vrea sa ma plimb zilnic cu bicicicleta dar nu sa fiu ”donator de organe”

  9. Nu e rau ca se lanseaza acele centre, dar nu e bine sa fie prezentate ca “bike sharing” pentru ca duce cu gandul la cele din orasele occidentale. Ori, aici e ceva cu rol predominant recreativ, nicidecum o oferta de mobilitate urbana alternativa la traficul motorizat. Un adevarat proiect de bike-sharing in sensul consacrat pe plan international pentru acest termen implica un numar foarte mare de locuri unde poti lua si lasa bicicletele, raspandite in oras, in punctele de interes. Asa e doar un centru de inchiriere, cu costul acoperit prin sponsorizare, asa cum ziarul “Adevarul de Seara” e tot ziar, doar ca nu il plateste cititorul ci costul e acoperit prin publicitate. Pana la un sistem de “bike sharing” mai e cale lunga…. Radu Mititean – presedinte – Federatia Biciclistilor din Romania (FBR)

  10. Uau! Mi se pare super ideea!
    Am sa profit cat de curand si sper ca din ce in ce mai multi oameni sa ia bicicletele, pentru un oras curat si frumos, cum meritam.
    Indraznesc sa spun … sa faca asta si in alte orase ale tarii, nu numai in Bucuresti, sa ne putem bucura cu totii, din orice coltisor al tarii am fi?…
    Toate cele bune!

  11. Ion Dumitru on

    Ideea- generoasa; implementarea- jalnica. Cei de la inchiriere- tineri dar cu apucaturi vechi. Vorbesc din experienta.
    Am experimentat astazi in parcul Tineretului inchirierea gratuita a trei biciclete (cu familia). La intoarcere eram foarte incantati toti trei si ma pregateam sa las 10 lei in “tip box” cand tipul de la receptie a insinuat, ca o roata a fost deformata, cica “nu mai e perfect rotunda” (ca un personaj din JK Jerome). Si a propus sa platesc 8 euro (asta e un fel de despagubire pentru orice defectiune) sau altfel risc sa fiu inscris pe lista neagra. I-am explicat ca nu am mers decat prin parc, pe aleile lui, nu prin gropi cum sustinea el. Fiind deja, banuiesc, pe lista neagra, astept un proiect de bike sharing adevarat, cu bani, nu cu bacsisuri, asa cum am vazut la Amsterdam unde nu s-a uitat nimeni la bicicleta dupa ce am adus-o.
    Personal nu mai vreau sa am de-a face cu oamenii astia, doar ca imi pare rau ca distrug o ideea frumoasa.
    Si intrucat proiectul e sponsorizat de Raiffeisen, am decis sa imi mut contul la alta banca. Pe bune!

    • eu am inchiriat biciclete din kiseleff (cu programul ”la pedale”) si herastrau si de fiecare data am fost incantata si de plimbare, si de felul in care s-au purtat oamenii. plus ca bicicletele din herastrau sunt geniale – noi, comode, cu frane bune.
      si la mine implicarea raiffeisen in proiect are efecte inverse: ma gandesc serios sa-mi fac cont la ei.

  12. Pingback: Biciclete la liber si pentru studentii clujeni » Think Outside The Box

  13. dac ar fi sa spun intre trecut si viitor , cu siguranta as alege trecutul , am fost aseara intr-o ceainarie ,nici nu stiam ca exista , in Cotroceni pe str Staicoci 37 , undeva la demisol si am ramas pur si simplu indragostit , cu toate ca eram cu printesa mea, e o atmosfera pe care nu am mai intalnit-o nicaieri , o pace si-o armonie care plutesc in aer , chiar la intrare , cum cobori scarile se afla roata olarului si chiar se lucreaza la ea ,( este plina de lut ,) , ceainicele si cescutele nu sunt sigur , dar acolo cred ca sunt facute , cum este pictat chiar ca-i de poveste , pe gerul asta , sa stai la caldura sobei sa bei un ceai cald , iti servesc si floricele intr-un fel in care ramai pur si simplu inmarmurit,recomand cu caldura aceasta ceainarie

Reply To tiberiu Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger