Bicicliştii pot trece legal pe roşu în Franţa

3

Legiuitorii din Franţa le-au permis recent bicicliştilor să ignore lumina roşie a semaforului în anumite intersecţii. Paris va testa această idee în 15 intersecţii, iar Bordeaux, Strasbourg şi Nantes experimentează asta de ceva vreme. Dacă proiectul pilot merge bine, 1.700 de intersecţii pariziene ar putea funcţiona dupa aceste noi reguli.

Bineînţeles, bicicliştii care trec pe roşi vor fi nevoiţi să cedeze trecerea pietonilor sau maşinilor care au verde şi vin din altă direcţie. Până acum, în timpul testelor, noile reguli nu au dus la creşterea numărului de accidente mortale. Măsura este menită să evite aglomerarea bicicliştilor la semafoare şi să asigure, astfel, fluidizarea traficului.

Sursa: Tree Hugger

Foto: Flickr/mollyali


3 comentarii

  1. Sigur, in Franta alesii se gandesc la fluidizarea traficului biciclistilor si astfel incurajeaza mersul pe bicicleta.
    In Bucuresti, Primaria si Politia a desenat niste dungi (carora le spune “piste”) pe trotuare fara sa se gandeasca la traficul pietonilor si nici la cel al biciclistilor. Pe zeci de km de “piste”, latimea de 1 m nu permite depasirea, deoarece pistele au fost facute pe trotuare.
    Deci, daca sunt 3 biciclisti cu viteze diferite, deja se poate vorbi despre ambuteiaje. Mai putem vorbi despre “fluidizarea” traficului, in aceste conditii ? Ar trebui sa vorbim, deoarece Codul Rutier cere acest lucru. Totusi, cine sa aplice legea? Politia ? Primaria ? Trebuie sa facem niste schimbari pe acolo. Prea multi incompetenti.

  2. haha. eu deja trec pe rosu cand nu vine nicio masina. e stupid sa astepti in fum cand poti pleca cu avans si nici nu incurci traficul. macar sa avem noi piste ‘regulamentare’ si dupa mai vedem. dar pana atunci nu cred ca e numai vina primariei. romanii nu vor bicicleta, le place in masina

  3. Romanii vor bicicleta, dar nu au pe unde merge.
    Nu poti merge tot timpul pe bicicleta. De aceea trebuie sa fie dezvoltat si sistemul de transport in comun, in paralel cu piste functionale pentru biciclete. Dar la noi nu exista prea multi specialisti in trafic. Cunosc multe intersectii in care modul in care este gandita semaforizarea/semnalizarea reduce mult din traficul auto. Dar nu intentionez sa sesizez aceste anomalii. Atata timp cat exista un numar atat de mare de oameni carora le place sa zaca in masini in trafic, ii las acolo. Poate se prind si ei ca Bucurestiul poate fi traversat mai repede pe bicicleta decat cu masina.

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger