Cu sau fara biciclete in Bucuresti? Intre vrajba si coabitare

77

In ultimii 5 ani, pasionatii mersului pe doua roti din vartejul urban al Capitalei sunt tot mai greu de ignorat. Multi se plang ca pistele destinate biciclistilor sunt insuficiente si prost amplasate, dar unii sunt recunoscatori ca totusi exista. Multi sustin ca bicicleta nu este o alternativa de transport eficienta intr-un oras populat de soferi si pietoni cu care se negociaza greu, dar unii spun ca acestia sunt totusi mai civilizati decat in verile trecute.

de Ionut Dulamita

Doua exemple care au ajuns sa defineasca traficul bucurestean. Soferii isi pliaza oglinda retrovizoare pentru a-i face loc unui biciclist supus dominatiei masinilor, altii il baga in sperieti cu claxonul pentru a-i arata ca, in traficul din Capitala, inca domina caii putere si noxele. Pe de alta parte, pietonii ii claxoneaza verbal pe biciclistii care pedaleaza pe langa pista de biciclete aflata fix in dreptul lor, in timp ce adeptii mersului pe doua roti ii apostrofeaza cu clinchete pe pietonii rataciti pe piste.

Sunt doar doua exemple care arata ca Bucurestiul nu a integrat inca mersul pe bicicleta in logica urbana, dar ca semnele sunt totusi bune. Bikewalk-ul de duminica este unul dintre multele exemple din ultima vreme ce arata ca biciclistii sa fac tot mai vazuti. Invitatii nostri de astazi – Mircea Mester, redactor-sef al portalului auto Automarket, si Ionut Leontie, mecanic de biciclete la firma Giant – va prezinta mai jos problemele si avantajele mersului pe bicicleta in Bucuresti.

[coloana]

Vreau Bucuresti pentru biciclete, nu biciclete pentru Bucuresti

Mircea Mester, redactor-sef Automarket.ro

Nu sunt impotriva bicicletelor. Sunt insa impotriva unui Bucuresti deschis bicicletelor in acest moment. Pentru binele biciclistilor. Asta pentru ca utilizarea termenilor “Bucuresti” si “bicicleta” in aceeasi fraza conduce fara echivoc la o contradictie in termeni. In afara, termenul utilizat pentru apetenta pentru mersul pe bicicleta este “Bicycle-friendliness”, iar cei mai importanti factori care pot urca un oras la rangul de “prieten” cu bicicletele rezulta din dezvoltarea teritoriala a respectivului oras si mai ales din dezvoltarea unei infrastructuri adaptate biciclistilor. Niciunul din cele doua elemente nu exista in Bucuresti.

Tehnic, Bucurestiul nu reuseste nici macar sa impace masinile si pietonii prin zonele destinate acestora. In aceste conditii, aparitia bicicletelor in peisaj – oricat de pozitiv ar fi efectul acestora – este echivalentul aparitiei unui grup de cinefili intr-o sala de cinema plina-ochi. Chiar daca noii spectatori ar fi inteles mult mai mult din filmul care urma sa inceapa, cei aflati deja in sala nu le-au dat voie sa urmeareasca filmul deoarece ocupau deja toate scaunele. Sau daca le-au dat voie, i-au privit cu ochi negri din cauza faptului ca s-au asezat printre randuri.

Bucurestiul nu poate fi un oras pentru biciclete pentru ca nu exista cultura pe doua roti. Motorizata sau nu. Imi amintesc ca la scoala de soferi existau mai multe discutii despre camioane de 7.5 tone, de tampenii legate de masa autorizata pe o axa si de alte formulari de acest gen decat despre cum sa te comporti in trafic atunci cand vezi doua roti langa tine. Iar rezultatul este o lipsa de adaptare a soferului roman in ceea ce priveste vehiculele cu doua roti. Acesta are o superioritate in manevre invers proportionala cu frica pe care o are atunci cand se simte amenintat de un monster truck.

Bucurestiul nu poate fi un oras al bicicletelor pentru ca mai avem nevoie de cativa pasi in  infrastructura pentru a reusi sa ii convingem pe oameni sa urce pe saua unui vehicul cu doua roti. Pentru a putea face asta, belgienii au realizat un tertip extrem de inteligent: biciclistii au voie pe ambele sensuri ale tuturor strazilor cu sens unic pentru masini. Iar bicicletele s-au inmultit in Belgia, pentru ca iti dau voie sa ajungi mai repede la birou. In Bucuresti, strazile cu sens unic se numara pe degetele de la doua maini si sunt laturalnice. Iar bulevardele cu sens unic sunt atat de putine incat nu merita efortul.

Bucurestiul nu poate fi un oras al bicicletelor pentru ca, daca pe masini se asterne un val de praf peste noapte, vei ajunge la munca cu praf si fum in loc de lichidele vitale din organism atunci cand te incumeti sa mergi doi kilometri pe bicicleta. Pentru ca suntem o tara atat de dezvoltata din punctul de vedere al curateniei stradale incat am facut o arta din imprastiatul prafului, iar masinile cu staif care au rolul de a spala marginile strazilor nu fac decat sa umezeasca dunele stranse langa borduri.

Evident, Bucurestiul nu este un oras destinat bicicletelor pentru ca bicicletele nu exista. Si pentru a exista, trebuie sa existe bun-simt. Atunci cand cel pe care l-am vazut in aceasta dimineata aruncand pe geamul masinii un ambalaj din plastic isi va da seama ca el e idiotul, si nu cel care l-a apostrofat in acest sens, bicicletele vor putea sa faca parte din peisaj in mod natural. Pana atunci, ele vor fi puncte verzi intr-un desert de beton care le decoloreaza.

[coloana]

Cum s-a obisnuit Bucurestiul cu bicicletele

Ionut Leontie, mecanic de biciclete

Am inceput sa merg pe bicicleta din 2000 si din 2004 am inceput sa lucrez in domeniu, ca mecanic. In 2004, 2005, traficul era ingrozitor, soferii nici macar nu se uitau la tine. Cand faceau stanga sau dreapta, iti taiau fata imediat. Acum, in schimb, nu prea mai e asa. Se mai intampla sa dai peste un idiot, dar acela nu e din Bucuresti, de obicei, si mai sunt soferii de RATB, care iti inchid culoarul la bordura. Fata de acum cativa ani, e mult mai civilizat. Ca un exemplu, stateam la semafor, era coloana mare si nu aveam pe unde sa ma bag, asa ca stateam in spatele masinilor. Cand se facea verde, masina din fata se tragea la stanga, sa ma lase sa trec. Pur si simplu nu mi-a venit sa cred. Si nu s-a intamplat cu unul singur, mi s-a intamplat cu 3-4 soferi, ca era o coloana intinsa pe 500 de metri. Am stat la vreo doua sau trei stopuri si pur si simplu au tras stanaga de volan ca sa trec. Asta mi s-a intamplat, de cand a inceput anul, de vreo 4-5 ori. Soferii iti cedeaza trecerea, nu te mai injura din masina cand treci pe trecerea de pietoni, nu te mai claxoneaza cand esti pe strada. Mai e cate unul care se crede mare si se gandeste sa te mai claxoneze sau mai sunt soferi care te avertizeaza cu un claxon scurt cand trec pe langa tine. Cu pietonii e alta poveste. Daca esti pe pista, se dau la o parte, daca nu esti pe pista, mai comenteaza cateodata, dar la ce piste avem in Bucuresti…Macar acum sunt. In 2004 era una singura, cea de pe Regina Elisabeta. Daca voiai sa mergi cu bicicleta, mergeai pe langa ea pana acolo.

Sunt semne bune si tot mai multa lume a inceput sa mearga pe bicicleta de atunci, desi sunt unii care nu au mai mers de multa vreme si se sperie de trafic. Dar traficul chiar nu mai este ca inainte. Oamenii trebuie sa fie increzatori in ei si sa incerce, ca nu patesc nimic. La inceput pot sa mearga pe trotuar, sa se obisnuiasca, mai ales daca nu au mers de foarte mult timp pe bicicleta. Trotuarele sunt destul de OK la noi si nu poti sa patesti nimic. Am vazut ca multi isi iau mountain bike-uri, dar parerea mea e ca nu iti trebuie asa ceva pentru oras. Bagi destul de multi bani in ea si sunt mai multe chestii de uzat la un mountain bike decat la o bicicleta clasica, te costa mai mult sa o intretii. O bicicleta de city e cea mai buna alegere. Bicicleta de oras e simpla si nu sunt atat de multe consumabile la ea. Doar cate un cauciuc, care nu costa foarte mult la o bicicleta de oras. Daca ai una cu frana doar pe spate, nu ai ce sa uzezi la ea. Lantul poate il schimbi odata la 5 ani, cauciucurile, poate odata la un an, daca nu chiar doi ani. E mai ieftina, mai economicoasa. Daca ti se fura, ca astia sunt oamenii in Bucuresti, nu pierzi la fel de mult ca in cazul unui mountain bike. Mai ales daca e o bicicleta de oras second hand, care te costa 7-8 milioane, pe cand pe un mountain bike poti sa dai de la 15-20 in sus. Daca ti se fura 8 milioane, nu e o suma imensa.

In plus, daca vrei sa ajungi mai repede dintr-o parte in alta, bicicleta e cel mai bun lucru, pentru ca daca e sa ne urcam in RATB, sa stam ca sardeaua, vara, stim cum e. Si te simti mult mai liber, pentru ca nu stai sa-l mirosi pe ala care uita sa se spele, plus ca nu esti conditionat sa astepti nici un mijloc de transport. Te sui si ajungi imediat. Traficul nu exista pentru tine, te sui pe trotuar daca e aglomerat, la stopuri ajungi primul, nu stai in ditamai coloana. Sunt insa si accidente, iar mare parte din ele sunt din vina soferilor. Am patit-o si eu. La intersectie, pe prima banda, era un troleibuz care mergea inainte si a venit o masina de pe banda a doua care i-a taiat fata troileibuzului, apoi si mie. Asta se intampla la universitate, nu mi-a venit sa cred. La fel, sunt soferi care ies de pe strazi laterale cu toata masina si blocheaza trecerea, asa ca nu ai pe unde sa te bagi. Mai sunt si biciclisti aerieni.

[coloana]

Foto: Mihaela Dumitrascu – TOTB

Tags:



77 de comentarii

  1. Bicicleta nu polueaza, nu face zgomot, nu blocheaza intersectia, nu ocupa spatiu, nu sta in trafic. DA pentru!
    Din pacate avem soiul de primari care s-au gandit sa interzica bicicletele in Bucuresti!! Jenant!

  2. Iesit duminica in Herastrau, groaznic de aglomerat. Ca de obicei masini parcate pe trotuar, pietoni visatori pe pistele de biciclete.
    Nu-i bai treaba evolueaza in bine.

  3. Pingback: Articole culese din mass-media romaneasca

  4. toti aia din poza mergeau pe contrasens 🙂 Inteleg ca-s defavorizati si nu stiu ce…., dar si ei trebuie sa respecte regulile

    • 🙂 Vezi exemplul cu Belgia…La noi mai au pana sa se prinda ca pe ambele trotuare se circula in ambele sensuri, deci trebuia sa mai faca o banda pe fiecare trotuar. Eu au luat-o dupa sosea…ca se circula pe dreapta. In Herastrau e si mai amuzant cum si-au inchipuit ei sensurile :). In Herastrau e grav ca au pus pistele pe mijoloc, in loc sa le puna pe margine, ca sa aiba loc toata lumea, asa pe centru mereu cineva va avea tendinta sa intre pe pista din lipsa de spatiu. Daca sunt mai multi pietoni (o gasca) nu or sa mearga 5 pe stanga pistei si 6 pe cealalta parte, doar ca sa lase spatiu pe centru unde e pista. Si ca sa fie romaneste facuta treaba, pe prima panta cum vii dinspre arc e o maaaaaare groapa unde mai tot rolerul sau biciclistul isi rupe gatul…e acolo de 3-4 ani. Au reparat groapa fix doar pe bucata pistei, adica 40 cm, restul e tot groapa. Daca e un pieton amarat pe pista fix in locul ala, biciclistii si rolerii nu au decat sa-l loveasca pe amarat ca nu au pe unde ocoli in caz de urgenta….Oricum se inregistreaza un proges. E vizibil. De piste care ocolesc tasnitori sau sunt facute pe sub crengi foarte joase, rampe inexistente in cele mai multe locuri, guri de canal sub sau peste nivel, maidanezi care alearga biciclistii (si in Herastrau din pacate pe partea cu Soseaua Nordului)…cu alta ocazie 🙂

  5. neighbor's goat on

    Inclin sa-i dau dreptate lui Mircea Mester si mai putin lui Ionut Leonte. Nu, nu este mai putin periculos sa mergi cu bicicleta prin Bucuresti. Pt. ca putinele piste pt. biciclisti nu sunt intretinute (daca va plimbati pe cheiul Dambovitei pe la Eroilor catre Izvor va veti izbi cu capul de crengile copacilor). Sau daca pista biciclistilor traverseaza o intersectie, trebuie sa stai la trei semafoare, fiindca pista a fost croita in forma de “U”. Iar daca trebuie sa mergi pe marginea soselei, gurile de canal sau rigolele nu au fost aduse la nivel cu asfaltul, sau au zabrelele puse pe aceeasi directie cu drumul, incat risti sa ramai cu roata din fata infipta-n canal. Iata un alt motiv impotriva bicicletelor “de oras”. Eu personal am trei biciclete, dar pentru Bucuresti am ales mountain bike-ul. Pt. ca, in intersectii, cele mai multe borduri nu au panta de urcare respectiv coborare ca sa-ti faciliteze accesul ca biciclist , ci sunt abrupte. In astfel de situatii, fara suspesie pe furca esti pierdut. Si pentru deja amintitele guri de canal. Plus asfaltul ciuruit de gropi. Plus zonele neasfaltate.

    Ah, si sa nu uitam maidanezii, pt. care suntem tinte preferate. Nu a existat macar o singura plimbare cu bicicleta la care sa nu fi fost speriat, alergat, agresat sau latrat de miile de caini maidanezi ce se distreaza pe seama noastra.

  6. Sunt pentru mersul cu bicicleta si nu ma enerveaza foarte tare faptul ca aflu despre evenimente de genul Bikewalk mult prea tarziu, de regula post-factum.
    Insa, atat cat vremea o permite si este uscat iar vantul nu exagereaza, prefer sa merg cu bicicleta. As merge si pe ploaie, dar in tot Bucurestiul asta n-am fost capabil sa gasesc niste aparatoare de noroi decente, asa incat ma fac ca porcu’ daca merg pe ploaie.
    As mai adauga ca preturile sunt usor umflate, un city bike decent il poti lua de nou la 7-8 milioane, nu second hand, un MTB de la 10-12. In aproape 2000 de km facuti cu MTB-ul meu n-am schimbat nimic (doar saua ca era incomode aia originala 🙂 ) si i-am pus anvelope de asfalt ca nu-mi place sa merg cu crampoane. Am luat MTB pentru ca eu chiar merg cand pot si pe cate un traseu montan, desi se pare ca puterile ma cam lasa usor – usor. De fapt nu puterile cand incheieturile.
    Pentru a preveni comentarii de genul “strugurii sunt acrii”, merg cu bicicleta de placere. Eu si sotia avem fiecare masina, deci nu se pune problema ca “n-am cu ce”.
    Mi-as dori insa si cateva chestii care mi-ar usura viata de biciclist: sa nu mai spele astia aiurea strazile, pentru fie ca sunt cu masina, fie ca sunt cu bicicleta tot ii injur, doar ma stropesc eu sau masina fara nici un alt rezultat. Sa fie ridicate masinile parcate aiurea, in special in intersectii/curbe etc. Si evident sa fie marcate cat mai multe piste. Nu mai spun de amenajarea unor trasee ciclistice pe langa Bucuresti, prin paduri/pe campuri. Asa ceva cred ca e de domeniul fantasticului, iar eu la cei aproape 38 de ani nu cred sa prind vreodata.

  7. Vis-a-vis de liceul Gheorghe Sincai s-a construit statie de autobuz acoperita chiar pe pista de biciclete 🙁
    Oricum nu prea e sanatos sa mergi pe pistele de pe trotuare, dar chiar asa, e bataie de joc!

  8. Dl Mester, n-ati mers cu bicicleta, sunteti paralel cu parerea despre Bucuresti si biciclete. Exista suficienta infrastructura pentru mersul pe bicicleta. Trebuie ca doar oamenii sa se suie in sa.

    Dl Leontie, felicitari, se vede ca mergeti cu bicicleta in Bucuresti. Ati relatat exact.

    • Eu merg cu bicicleta si nu sunt de acord cu tine. Nu exista nici un fel infrastructura. Ce exista este facut in bataie de joc.
      Sunt perfect de acord totusi ca daca se urca omu in sa si merge probabil ca o sa se faca ceva. Oricum sunt mai multe sanse sa se faca ceva daca merge lumea cu bicicleta decat daca nu merge nimeni.
      Dar infrastructura nu exista. Pistele sunt facute 90% in bataie de joc. Nu le respecta nimeni si in afara de asta te mai fugaresc si cainii.

    • Mester, sigur nu e in Bucuresti!
      Are logica celui care vrea sa vanda masini, intr-un oras suprasaturat.
      Nu-si da seama ca decat mai apar inca 100 000 de masini noi in circulatie , circulatia va fi blocata definitiv. Singura sansa este bicicleta pt a merge la servici.

    • mestere, se vede ca lucrezi la un site de masini 🙂 cat despre infrastructura, e sublima, dar lipseste cu desavarsire: pistele sunt facute de niste baieti in pauza de masa: trage dunga aici, mariene! hai, bre, ca se-ncalzeste berea!
      si da, e cam nasol ca sunt fortat sa-mi iau MB, cand poate as fi vrut ceva de asfalt si viteza. cu toate astea, merg de 3 ani la munca cu bicla si pot sa spun ca exista mult, mult mai mult respect pentru biciclisti decat in trecutul glorios al capitalei.

      • Pistele din Bucuresti sunt facute doar pentru statistica: “avem 100 km de pista de biciclete, vai ce capitala europeana suntem noi!”

    • Noi majoritatea care scriem comentarii aici, mergem pe biciclete zilnic. Mult! Deci, draga Marius, nu sunt glume! Este realitate, pe care soferi sau pietoni ca tine nu vor sa o inteleaga.
      Eu tot sper ca va veni un moment cand bicicletele si biciclistii vor avea si ei loc in traficul bucurestean. Si mai sper ca acest moment sa nu fie departe.

  9. Merg zilnic (primavara-toamna) de vreo 8 ani cu bicicleta la serviciu in Bucuresti. Cam 10 km. Cateva observatii:
    – soferii nu mi se par acum mai prieteosi decan acum cativa ani… Insa daca pleci de la premisa ca trebuie ca tu sa te feresti de ei… pt ca ei nu sunt atenti la tine nu ai nicio problema.
    – pistele sunt intr-adevar imperfecte. Dar nu mi se pare atat de grav ca trebuie sa ma aplec ca sa evit cateva crengi sau sa ocolesc 2-3 masini parcate pe pista. Evident ca mi-ar placea sa nu existe problemele astea dar nici nu mi se par ATAT de grave incat sa ma faca sa nu merg cu bicicleta.
    – pietonii care merg pe pista se dau la o parte (in cele mai multe cazuri) in momentul in care ii clacsonezi. Eu aleg sa le si multumesc pentru asta…
    – cel mai neplacut e cu cainii… Insa daca vezi ca se indreapta spre tine poti sa te opresi. Iar daca te opresti nu te mai ataca…

    In concluzie… cred ca putina relaxare din partea tuturor nu face decat sa ajute. Pe toata lumea

    • asa e, relaxarea nu strica, dar parca nu pot sta relaxat cu cainii dupa mine si inghitind kg de praf. Sincer, tu poti sa rulezi continuu mai mult de 5 min fara sa te opresi din cauza unui pieton/ caine/ groapa/ masina ? Si eu le multumesc pietonilor cand se dau la o parte (ma gandesc ca asa ii incurajez sa se dea si data viitoare) dar pana acum nu am auzit niciun “cu placere”

  10. Am reuşit vara trecută să merg cu bicicleta vreo 2 luni la serviciu (Gorjului – Cişmigiu; 7 km), fără incidente. Nu ştiu care era mentalitatea şoferilor înainte, dar eu nu am avut probleme. Fiind şi posesor de permis, când conduc sunt foarte tolerant cu bicicliştii.

    “Daca ti se fura 8 milioane, nu e o suma imensa.”

    Pentru mine 8 milioane ESTE o sumă imensă. Poate ar trebui să mă las de programare şi să mă apuc de reparat biciclete.

  11. 1000 de biciclete in plus inseamna 1000 de masini in minus.

    1 masina ocupa 10~12 metri patrati pe strada.
    1 bicicleta ocupa 1~1.5 metri patrati pe strada (si uneori pe trotuar.

    Daca dispar 1000 de masini din trafic la orele de varf, cei care vor fi in trafic vor simti diferenta. Acum sa ne gandim ca 10,000 de masini sunt inlocuite de biciclete in centrul bucurestiului!

    Eu locuiesc in Tel Aviv si merg (in mare parte) cu bicicleta la munca. Am de parcurs ~3km pana la serviciu. Daca ma duc pe bicicleta, fac 13-15 minute de acasa pana la birou. Daca folosesc autobuzul, am nevoie de 20 minute de calatorit, si inca ~10 minute de asteptat in statie. Daca ma duc cu masina, am nevoie de 20 minute calatorie si 15 minute cautat parcare + mers pe jos din parcare pna in birou.
    Orice calcule as face, bicicleta castiga. Avantaj suplimentar: fac sport (in loc sa stau degeaba in masina).

    • norocul tau. si eu as vrea sa merg cu bicicleta, dar in Bucuresti as avea camasa neagra (din alba) pana sa ajug la serviciu, asa ca.. merg cu metroul

  12. Ai dreptate, marginile drumurilor sunt pline de gropi, iar cainii ne considera prima lor sursa de antrenament ( iar pentru proprietarii unora suntem sursa de distractie). Am trait 8 ani intr-o tara civilizata unde se merge cu bicicleta si pot spune ca suntem in urma extrem de mult. In trafic inca suntem perceputi ca oameni saraci, care nu isi pot permite o masina de aceea de multe ori nu ni se acorda prioritate!!!

  13. Clar cu biciclete! Si daca asteptam numai dupa autoritati sa faca ceva, nu mai evoluam in vecii vecilor…
    Incetul cu incetul, invatam sa avem initiativa cetateneasca si invatam sa punem presiune asupra autoritatilor sa raspunda nevoilor noastre – ale cetatenilor!
    In ce-i priveste pe cei cu masini, eu m-am saturat de atata empatie pentru ei. Sa faca bine sa faca petitii, cereri la autoritati pentru locuri de parcare si orice altceva le mai trece prin minte ca sa aiba conditii.
    Spatiul public nu apartine exclusiv masinilor!

  14. Referitor la ce scria dl Leontie acelasi soc l-am avut sambata cand la un stop un sofer de troleibuz a tras un pic de volan sa pot sa trec. Lumea se schimba si efortul catorva oameni care incearca sa educe atat pietonii cat si soferii si biciclistii se vede. Si biciclistii care merg noaptea fara nici un fel de semnalizare sunt iresponsabili la fel ca si soferii care depasesc o masina prin stanga si trec pe langa tine cu 60-70 la ora la 30 de cm distanta.
    Sper doar sa fie cat mai putine accidente pana incepe sa se mai civilizeze lumea. Textul d-lui Mester e complet pe langa. Bucurestiul este blocat tocmai din cauza ca sunt prea multe masini. Media orara a unui biciclist in Bucuresti e mai buna, paradoxal decat a unei masini condusa regulamentar.

  15. Ah. Ia sa vedem. Cu masina pana la scoala: 1.20 min. Cu bicicleta pana la scoala 15 /17 minute (in functie de cat de amabili sunt soferii sa lase culoar pe Stirbei). Ca sa nu mai spun: iarna asta, cu masina se incerca un nou concept – parcarea pe sosea. Cu bicicleta am facut 30 de minute pana la scoala.
    Deci: DA bicicleta, DA pistelor pe sosea ( nu de alta, dar astea sunt inguste si chiar daca pietonii stau in afata lor exista riscu sa-i lovim cu ghidonul, plus ca mai nou, pista de biciclete a devenit loc special amenajat pentru parcare).

    • Pietonul din mine considera aceste piste ca fiind destinate exclusiv bicicletelor, nu si mopedelor; acestea din urma pot avea viteze de pana la 45km/h(!) – devenind foarte periculoase pentru neinspiratii pietoni, aflati in calea unui navalnic, inconstient si agresiv mopedist.

  16. mersul cu bicicleta in bucuresti este si va fi pentru mult timp de acum inainte un subiect de discutie intre soferi si biciclisti. de ce? simplu – suntem o natie stresata de timp, fara conditii civilizate de transport in comun, fara strazi gandite, un fel de teorie a formelor fara fond. trebuie insa sa privim la celelalte tari europene, care au reusit sa rezolve haosul creat de masinile in zonele centrale cu 2-3 artere speciale pentru biciclisti. Sunt si sofer si biciclist; cred totusi ca exista sperante ca aceasta tara sa reuseasca sa inteleaga ca trebuie sa traim intr-o comuniune, sa ne respectam unii pe ceilalti (biciclisti si soferi) si ma bucur sincer ca exista din ce in ce mai multe voci pro-biciclisti.

  17. Concluzia unei astfel de dezbateri nu poate fi decat una: CU BICICLETE in Bucuresti (si nu numai). Pentru aceasta este nevoie de 2 lucruri:
    1. Legislatie in favoarea biciclistilor (modificare codului rutier). Trebuie doar luate regulile din tarile civilizate, vest-europene.
    2. Educatie prin scoala si campanii de presa. Romanul e fudul si crede ca-i scade rangul daca se da jos din masina si se urca pe bicicleta.

  18. Cu regret trebuie sa arat cateva constatari:1.In majoritatea tarilor din lume dar mai les in cele cu un grad ridicat de civilizatie bicicleta are asigurat dreptul de a circula pe drumurile publice.2.De ce in tarile cu un grad ridicat de civilizatie se poate iar la noi nu se poate.3.populatia romaniei este cea mai inapoiata din punct de vedere al educatiei si comportarii civilizate din chiar din intreaga lumeVorbim urat pe strada,ne injuram,ne batem ca barbarii si chiar ne omoram.Populatia din romania nu stie sa se comporte pe strada si in locurile publice.DE CE ?:Lipsa de educatie si de masuri coercitive.In primul rand la baza unui comportament civilizat trebuie sa stea masurile coercitive,un sistem de amenzi usturatoare si incasarea lor rapida,un sistem de condamnare la munca in folosul sicietatii astfel ca primariile sa utilizeze mai intai pe cei pedepsiti cu munca in folosul societatii.
    Mersul cu bicicleta este cel mai benefic pentru deplasare in zona de 25-30 km nu polueaza-zgomot si gaze otravitoare,nu consuma energie decat a celui care foloseste bicicleta are mari influente benefice pentru sanatate si desvoltare fizica,desvolta respectul pentru cel din apropiere.
    Marea nenorocire ca sunt alesi in consiliile locale oameni care nu au nimic cu educatia si civilizatia iar primarii sunt la fel pentruca nu au nici-o pregatire in domeniul administrarii localitatilor,sunt alesi ca”primarii” si prin aceasta am spus tot.Si ei sun ca majoritate a populatiei,necivilizati si ne educati lipsindule cei sapte ani de acasa.
    Parlamentul si guvernul ar trebui sa ia masuri mai intai cu acestia si pe urma cu populatia.
    Cand vom ajunge si noi la gradul de educatie si de civilizatie acceptabil ca in celelalte tari europene ?

  19. sunt un biciclist inrait si declar cu mana pe inima: nu avem nevoie de piste pentru biciclisti!!!! pentru cei care doresc sa se plimbe,aceste piste sunt bune….insa pentru cei ce doresc sa foloseasca bicicleta ca mijloc de deplasare alternativ, aceste piste sunt o corvoada !! probabil, cei care alearga cu sticla de apa in mana(ca asa e cool sau asa au vazut ei la tembelizor….)aceste piste sunt bune pentyru a le satisface dorinta de a fi deosebiti..ca altfel..nu-si pot exprima personalitatea!! ei vor ingradiri…(ca si ingradirea spatiilor verzi dintre blocuri-alta aberatie…numai cum in romania gasesti!!)..ei se vor speciali…folosesc bicicleta ca mijloc de deplasare de ceva timp(a se citi ani!)…si va pot spune ca aceste piste sunt nu numai deranjante sau enervante… ci sunt si prost facute, prost gandite, prost folosite… ……ca doar suntem in romania,locul une intai se trage, dupa acre se someaza!!!!….asa zisii ‘reprezentanti’ ai societatii organizati in asa zisele ongeuri care se ‘bat’ pentru ‘drepturile’ biciclistilor…sunt oameni-sa-mi fie cu iertare pentru dreptatea vorbelor-fara experienta in ale biciclitului..ca sa spun asa…sunt niste insi care se dau cu bicla atunci cand se simt vizati de presa…sau cand au chef-o- data sau de 2 ori pe luna-la plimbare cu familia!!! intrebati un om care foloseste bicicleta zilnic pe o distanta de 12-15 km dus si tot atat la intors, ce parere are despre pistele lui peste prajit, scuipate pe trotuarele si asa inguste si pline de pietoni care fac slalom printre masinile parcate, tot pe trotuarele minune(unele trotuare sunt atat de inguste, incat nu stii daca sa razi sau sa-i injuri pe stupizii care au proiectat si trasat minunile de piste !)….
    DECI- FARA PISTE DE BICICLETE..SOLUTIA, UNA SIMPLA SI VIABILA-FOLOSIREA BENZILOR DE CIRCULATIE EXISTENTE, OBLIGAREA CONDUCATORILOR AUTO LA O MAI MARE ATENTIE SI RASPUNDERE SI RESTUL……VINE DE LA SINE!! pies. o Mare buba o reprezinta dn1(dn-urile in general!) intre bucuresti si localitatile traversate de catre aceasta sosea…este nevoie de o delimiatare a unei benzi de circulatie si pentru bicicleta,pe spatiul carosabil…si evident de permiterea accesului legal(momentan,daca esti ranit sau ucis intr0un accident de circulatie pe acest tip de drum,esti vinovat…deoarece legea interzice accesul biciclistilor !!-SE AUDE LA POLITIE? MISTER CIOCAN….CITESTI? TE INTERESEAZA? !!!) pe acest tip de drum!!!!!
    si sa revin- cu banii aruncati pe proiectarea, constructia si interetinerea acestor piste, se poate face cate ceva pentru copii bolnavi de leucemie,,,pentru plantarea de copaci, pentru constructia de locuri de joaca pentru copii,pentru renovarea unei scoli sau a mai multora,…etc ,etc….etc…SE AUDE OPRESCULE???…SE AUDE BINE??? FACEM UN ‘RECORD’ MANCATIAS…CU BANII ACESTIA….ZECI D EMILIOANE ARUNCATE DOAR PENTRU CA UNII SA SE SIMTA ‘SPECIALI’ SI IN RANDUL LUMII-…aia din randul lumii au parcari suficiente,au sosele de centura cu pasaje de traversare a acestei sosele de centura,au metrou in orice colt al orasului….au strazi perfecte..fara canale descoperite,au cam tot ce le trebuie sa-si plimbe fundul pe pistele construite…abia dupa ce au rezolvat problemele principale….dar cum spunea….in romania s-a rezolvat totul…pistele ramaneau de facut……..romani..redusi…obsedati ca nu aveti si voi piste!!!…folositi strada cu atentie si o sa invatati ca e mai important, ca aerul pe care il respirati sa fie cat mai curat, ca masinile sa aiba locuri suficiente de parcare, pentru a nu mai bloca trotuarele, ca circulatia sa fie cat mai fluida…si abia apoi sa cereti PISTE..nu puneti carul inainte boilor…..oricum nu ma astept la felicitari..poate din acelea ‘tipic romanesti’…cine sunt eu sa debitez asemenea aberati!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?…sunt unul care s-a saturat de superficialitatea si de papagalicismul unora, de ipocrizia altora si de incompetenta multora., de indolenta acelorasi….sic dixit!

  20. Anul trecut mi-am luat bicicleta in Bucuresti cu gandul la nostalgia verilor petrecute in Constanta cu bicla. Dupa 2 luni am vandut-o. Traficul pe stada e oribil, soferii nu te vad si nu le pasa daca te calca, nu ai nici o prioritate pe carosabil, tu trebuie sa il feresti si pe prostul care iese din parcare si nu da doi bani pe tine si pe cel care nu-ti acorda prioritate doar pt ca esti biciclist… Cat despre banda de biciclisti…o porcarie facuta in gluma. Cu o bicicleta adevarata se merge in medie cu 40 KM/h nu cu 5,ca altfel mai bine ma las si merg pe jos. Ceea ce am si facut.

  21. Comparatia cu sala de cinema e total deplasata. Ganditi-va domnule mester, ca multi dintre biciclisti au masini acasa. Asa ca pentru fiecare spectator “in plus”, de fapt sunt cateva locuri libere. In locul unui sofer care a prins loc pe scaun, pot sta 5 biciclisti.
    Soferii ar trebui sa inteleaga ca biclistii fac parte parte din trafic si chiar ajuta la fluidizarea lui.

  22. Am constat acu o luna, ca pistele de biciclete facute la Bucuresti sunt tot un soi de afacere in scop de spaga, nicidecum gindite pentru scopul lor. Pe trotuarul
    din stinga al fostului bulevard Ana ipatescu s-au facut, ciupind din trotuarul pietonal piste pentru biciclisti. Pe parcursul acestora, din loc in loc, guri de canal cam la 10-15 cm anincime fatza de nivelul asfaltului. Cit am mers eu de-a lungul acestui tronson de strada, nu am vazut picior de biciclist sinucigash. Pietonii in schimb circulau, de nevoie, pe aceste piste, caci restul de trotuar ramas era plin si des instzat de mashini, care de fapt nu aveau ce cauta acolo! Morala: Bucurestiul e condus de cretini mafiotzi, politzia nu-si face treaba, cetatzeanul se descurca cum poate, ne-avind incotro.

  23. Bucurestiul este si va fi din ce in ce mai mult un oras pentru biciclete – este o realitate care se intampla, independent de aceasta dezbatere. Este un fenomen care a luat amploare si nu poate decat sa creasca. Suntem mandri sa vedem atatia biciclisti pe strazi care infrunta zi de zi mitocania unor pietoni sau soferi, care se lupta cu maidanezii si care isi fac loc cu eleganta in traficul rutier. Va trebui sa faceti loc pentru noi si sa va obisnuiti cu biciclisti – indiferent daca exista piste sau ba. Credeti ca Parisul sau Berlinul au fost intotdeauna orase pentru ciclisti? Este o evolutie care se face treptat si pe care o simte chiar Bucurestiul nostru drag. Este un drum fara cale de intoarcere. Deci, faceti loc ca trecem pe doua roti!

    • bre omule..nu tre sa fii mandru de-o normalitate….asa de rau am ajuns,incat ne ‘mandrim’ cand reusim sa fim normali….ar trebui sa avem ceva demnitate si sa-i luam d eguler pe javrele din administraie…javre pe care le platim gras sa ne construiasac mizerii de piste…. niste spoeli , pe bani enorm de multi….si extrem de ineficace….la capitolul pragmatism…suntem atat de anormaali incat ne bucuram de orice normalitate….asta e ceva anormal!!! eu posed si autoturism personal…in transportul in comun pute rau…dar rau….constatand ca suntem o natie de jegosi(nu ma injurati…plimbati-va putin cu transportul in comun si vb dupa!!)..insa BICICLETA ESTE UNUL DINTRE CELE MAI BUNE MIJLOACE DE TRANSPORT!! cu cateva conditii…..sa cunosti regulile rutiere,sa -i strasem de administratorii oraselor sa le curete d epraf,sa externalizeze circulatia de tranzit, sa construiasca parcari subterane(se poate …si ne-ar scapa de multe frustrari!),sa ajute circulatia nonpuanta prin orice mijloace ….ce sa va mai spun?// se poate discuta pe tema asta la nesfarsit…problema o reprezinta romanul…cel care AR TREBUI SA IA ATITUDINE,SA NU SE MAI MINUNEZE DE-O NORMALITATE..SI SA-SI CAUTE ADANC DEMNITATEA….DACA MAI ARE…DE A FI CETATEAN SI NU IN ULTIMUL RAND OM!!!

  24. Cred ca Mircea Mester a scris doar asa, ca sa existe si o parere contra. Solutia la cele scrise de el ar fi ca trebuie asteptat pana se creeaza conditii ptr. mersul pe bicicleta, asa ca vine o intrebare foarte fireasca: si pana atunci ? Solutiile sint sa mergem pe jos, mijloace de transport in comun sau masini ? E absurd, asa ca cel mai bine ar fi ca tot mai multi sa se apuce sa mearga cu bicicleta,in felul acesta toti participantii la trafic se vor obisnui cu ei si incet, incet se va intra in normal si cu acest lucru.

    • eu cred ca Mesteru o vorbit in functie de interes 😉
      daca ar fi fost redactor la bikemarket probabil ca ar fi inlocuit cuvantul bicicleta cu masina …
      interesu poarta fesu …
      iar domnu Leo nu stie faptu ca el insusi este un provincial 😉

  25. infrastructura pentru biciclete, ce gluma buna….
    iar comparatia cu alte orase nu prea isi are locul, este distanta mare
    in rest da, din ce in ce mai multi aleg sa mearga cu bicicleta, ceea ce este foarte bine

  26. sunt pro mersul pe bicicleta de multa vreme. am suferit de toate cele dar asta e.
    ma bucur sa vad ca exista deja un numar critic de pasionati care vor impinge lucrurile spre infrastructura necesara.
    multa bafta! sa speram ca autoritatile au ochii si urechile belite la nevoile noastre. daca nu o sa ii ajutam sa le beleasca
    de aia si comentez aici ca sa ne auda cineva. ne aude cineva?
    INFRASTRUCTURA NU EXISTA – GANDITI CAND LE FACETI
    SI MERGETI CU BICICLETA PE UNDE SPUNETI CA EXISTA
    HUOOOO! 🙂

  27. In Bucuresti, exista piste de biciclete, dar nu se poate merge dintr-un loc in altul pentru ca lipsesc pe arterele principale.

    Cel mai dificil este pe traseul Piata Romana – Universitate – Piata Unirii. Trotuarele sunt aglomerate, iar pe bulevard e sinucidere curata: unii soferi merg cu 80-100 km/h, poate si mai mult noaptea.

  28. De doi ani merg cu bicicleta (de fapt asta e al doilea an). In fiecare zi fac 14 Km cel putin (am 7 pana la servici) si ma simt multumit. Am o masina destul de mare care acum nu o mai folosesc decat pentru excursiile in afara Bucurestiului sau in cazuri exceptionale. Eu folosesc pista de pe cheiul Dambovitei si acum cateva zile am facut o reclamatie la primaria capitalei ca am intalnit aceleasi gropi cu care am fost obisnuit tot anul trecut. Sunt de parere ca se circula in Bucuresti foarte frumos cu bicicleta indiferent daca mergi pe zona amenajata sau pe strada. Diferenta de timp in cazul meu este de 15 minute in plus cu bicicleta fata de masina si cred ca prin asta vreau sa demosntrez ca nu asta e factorul decisiv care m-a facut sa renunt la masina (nu se pune problema nici de bani).

    Va sfatuiesc sa luati bicicleta si sa o folositi pentru ca este cea mai buna metoda de a te relaxa si ajuta foarte mult din punct de vedere moral :).
    Poate pentru doamne si domnisoare nu recomand acum (mai asteptati 3 ani) dar pentru domni … este pacat sa va stoarceti nervii in trafic avand o alternativa foarte intersanta.

    PS. Apropo de ploaie … exista pelerine :).

    • “Poate pentru doamne si domnisoare nu recomand acum (mai asteptati 3 ani) ”

      Acum inteleg ca am tot fost lasate in urma (dreptul la vot, lefuri egale, etc), dar chiar si la mersul pe bicicleta?! 😀

      Si eu merg pe bicicleta, in al doilea an de drum de acasa -> job si inapoi.
      Recunosc ca e destul de plin de soferi care nu stiu sa se respecte decat pe ei. Si uneori ma gandesc ca pentru cei parcati exista o solutie subtila: http://parchez.ca/
      Pentru caini e tot o problema de respect. Atata timp cat stii ca pe bicicleta reprezinti o emenintare si te opresti sa cobori cat le parcurgi teritoriul, totul e OK.
      Pietonii… da, solutia e claxonatul si “multumesc-ul”. Treptat poate invata.

      Nu e chiar roza situatia cand vine vorba de mersul pe bicicleta in Bucuresti, dar cu siguranta daca ne ascundem bicicletele si asteptam sa se rezolve miraculos toate coordonatele problemei pana sa iesim inapoi pe strazi si trotuare, atunci nu rezolvam nimic. Niciodata nu s-au castigat drepturi stand cu mainile in san.

  29. Cred ca o perspectiva buna ar fi si sa vedem subiectul mai mult ca ‘biciclete si masini’ decat ‘biciclete contra masini’.
    Circul des cu bicicleta prin Bucuresti, si mi se pare rapid si relaxant.
    De multe ori, am si bonus doza de adrenalina 🙂
    Multe probleme cu infrastructura, dar imi place sa tratez Bucurestiul ca pe un traseu de Mountain Bike complet (borduri, pamant, canale, sosea carpita, piste ciudate etc…)
    Probleme si cu ceilalti ‘participanti la trafic’ dar lucrurile se imbunatatesc!

    Cu masina, mai bine seara si in WE prin oras… si va spune cineva care iubeste masinile 🙂

    PS caz special: pun pariu ca in faimoasa piata Charles de Gaulle, in acest moment cea mai rapida traversare pe ‘sosea’ o faci cu bicicleta 🙂 am vazut soferi care-si menajau SUV-urile… glumesc desigur… dar totusi…

  30. Pingback: Nu există cultură pe două roţi în Bucureşti? « BikeWalk

  31. Cetateanul Maro on

    Nu exista cultura?! Asta stim si noi, aia trecuti de 40 de ani, dar daca asta vine de la un baietzash gelat care face forum-uri de mashini si care ar fi trebuit sa fie mai “miscat” e mui trijdu ca sa zic asa. Sa inteleg ca fii-mea la vreo 12 ani acum nu o sa aiba nici o sansa sa mearga cu bicicleta intr-un oras normal la facultate sau la job? Noroc cu altii ca vad totul altfel

  32. Cetateanul Maro on

    Oricum, buna alegerea celor de la hotnews.Un om care a ales bicicleta ca si cariera (bike mecanic am inteles ca este) si un gutzan destul de reprezentativ pentru marea masa care sustine ceva de genul, “ar fi frumos… dar nu prea… asa ca lasa-ti-o balta ca io oricum tre’ sa-mi iau jenti de 20″)”.

  33. Cum poti sa votezi impotriva mersului pe bicicleta.Este un sport accesibil oricui, iar cei care cunosc definitia termenului de sport il inteleg.Tind sa cred ca cei care voteaza impotriva acestui sport sunt doar niste persoane ingrate care se lafaie in scaunul unui automobil 4X4 sau nu stiu ce masina de lux si care se streseaza ca nu sunt in stare sa practice si ei acest sport.Trist pentru ca oriunde in lume mersul pe bicicleta este cel mai eficient mod de a combina placutul,utilul,fiabilul,pretul si nu in ultimul rand SANATATEA.Va urez multa sanatate

  34. Mi-am luat bicicleta ca sa merg cu ea la serviciu dar constat cat e de greu si periculos. Pe de alta parte constat cat de usor ar fi daca ar exista infrastructura si educatie(pietoni, soferi) pt asa ceva. Cand am fost in Copenhaga mi s-a inmuiat inima cand am vazut cata lumea mergea pe bicicleta. Si am citit ulterior ca aproape 50% din populatie foloseste bicicleta. Vedeam mamele dimineata cu bicicleta cu carucior atasat in care isi duceau cei 2-3 copii la gradinita/scoala.

    Solutia la aceasta problema o spun cu amaraciune. Emigrezi in tari in care lumea are spirit civic, nu astepti sa-ti treaca viata incercand sa educi romanul 🙁

  35. PRO
    Dar eu una nu as merge pe o bicicleta de oras in Bucuresti. Nu cand avem borduri gigant. Cu mtb-ul urc si cobor orice bordura. Pe o pliabila sau pe o bicicleta “clasica” eu una nu ma simt in singuranta la borduri, la trecut peste cratere, la plimbari prin parcuri mai putin asflatate(cum e cel din Pantelimon, de langa Cora) s.a.m.d.
    Mi-am luat o merida kalahari anul trecut, SH. Merg aproape zilnic cu ea la facultate- din Pantelimon pana la Leu. Nu i-am schimbat decat cauciucurile inainte de Bikewalk. Pistele de pe Decebal sunt chiar ok. Alea de pe Splai mi se par bataie de joc si oricum sunt pline de oameni si masini

  36. Pingback: pligg.com

  37. Mircea “Mester” cred ca este chiar ULTIMA persoana care-si putea exprima parerea in ceea ce priveste mersul pe bicicleta. 🙂 Sa fim seriosi! Ar fi trebuit gasita alta persoana sincer sa fiu.

    • Trebuia si un reprezentant al cocalarilor 4×4, sa-si dea cu parerea, ca e democratie si, in fond, dl. M.M. reprezinta majoritatea.

  38. Bucurestiul poate fi un oras al bicicletelor dar nu cu atitudinea unui mester care se vede cu faptul implinit si zice “gata, asta e, nu se mai poate face nimic si trebuie sa ne impacam cu ideea”. O fi reprezentand majoritatea, dar una care merge cu valul si care nu e destul de deschisa la alternative. Votul si comentariile de aiciarata un lucru simplu si clar: o minoritate cu un scop si pasiune clara poate surclasa o majoritate blazata. Singura problema este inertia majoritatii care nu isi poate imagina un Bucuresti in care trotuarele sa nu mai fie transformate in parcari.

    P.S.: Eu am mers vara trecuta la munca cu bicicleta in fiecare zi fara ploaie.

  39. Pingback: Dezbatere Masina VS Bicicleta

  40. Mircea Mester: este prototipul motivului pentru care Bucurestiul nu evolueaza rapid pe doua roti. Pentru ca este un element care nu vrea sa “intre in joc”, nu vrea sa “isi asume” schimbarea radicala a stilului de viata, benefic dealtfel pentru el, pentru ca inca mai considera ca biciclistii sunt niste extraterestrii aparuti de nu-se-stie-unde, care aglomereaza si mai mult locul, fara sa accepte ca de fapt biciclistii sunt automobilisti sau pietoni convertiti. Cu “elemente” ca el Bucurestiul va sta inca 20 de ani cu mainile in san, asteptand sa faca “statul” ceva … De aceea am demarat proiectul “Homo Velocipedus. O specie pe cale de aparitie”.. pentru oameni ca acest Mester.

    • M-a enervat teribil domnul Mester. E un personaj pe care nu il tradeaza varsta insa il tradeaza discursul. Eu cred ca indivizii ca el sunt pe cale de disparitie si ma bucur ca a fost publicata parerea lui fiindca este un exemplu clar de “asa nu” si dupa afirmatiile astea o sa ajunga de rasul curcilor si el si firma pe care o reprezinta. [admin]

  41. Eu sunt de parere ca toata argumentia Mesterului a fost facuta praf intr-un final 🙂 Eventual puteti sa-l stergeti definitiv din aceasta pagina 🙂 oricum el are probleme chiar si intern, cu site-ul si cu utilizatorii sai….acum insa si-a dovedit cu adevarar maiestria. Mentalitate de LEMN. Sa-mi fie scuzat, dar acesta este adevarul. Cu oameni ca el nu ma mira de ce suntem cu 100 de ani in urma fata de altii.

  42. Pentru dl Leontie tin sa ii apreciez inversunarea fata de soferi insa as fi preferat sa exemplifice mai mult si cazurile in care biciclistii sunt vinovati.
    In ceea ce priveste votul eu sunt pentru o infrastructura europeana a Bucurestiului. Cand vor fi indeplinite conditiile “normale” si “europene” vom constata ca este loc pentru toata lumea fara probleme si fara sicanari in trafic. momentan insa, traficul este jungla oamenilor ce participa intr-un fel sau altul – sofer, pieton, biciclist…

  43. Gigi Maybachistu' Rational on

    1. Un MTB “acceptabil” cu suspensie fata costa intre 500 si 1000 RON. Deja la 1200-1600 RON se poate gasi unul cu o suspensie spate adevarata cu bascula, nu una de tip “balama” cum au bicicletele de supermarket, si frane disc, desi ambele sunt mai putin utile in afara mediului competitional. Cu o investitie de 800 RON ai suspensie fata, 21 de viteze, V-brake, si mai pui ceva pentru o sa de calitate mai buna.

    2. Pistele sunt un artificiu care denota snobism stupid, la acelasi nivel cu proverbiala tichie de margaritar. In peste 20 de ani de ciclism nu am avut nevoie de ele, nici publicul pieton sau automobilist n-a comentat ceva. Bordurile, gropile, damburile si terenurile virane sunt destinate calaritului prin natura lor 🙂

    3. Soferii nu au nimic de-a face cu biciclistii si n-au avut niciodata. Singurele motive de conflict apar atunci cand te bagi in fata lor sau in unghiul lor mort, lucru pe care multi il fac.

    4. Dupa 12 ani de automobilism, 14 ani (cu o pauza foarte lunga din motive mecanice) de scuter si peste 20 de ani de ciclism, am o parere extrem de proasta despre cei care au invatat arta de a merge cu bicicleta de-abia la maturitate. Se comporta precum convertitii (la orice, ortodoxism, comunism, etc), sunt intoleranti, dusmanosi, incearca prin orice mijloace sa isi demonstreze convingerea, ca personajele despre care Dr. Freud spunea ca vor sa compenseze …o anumita lipsa… 😀

    • @Gigi Maybachistu’ (i)Rational
      Vezi ca prin afirmatia de la punctul 4. esti exact ceea ce descrii:intolerant, dusmanos.
      Bravo si celor care s-au apucat de mers pe bicicleta la 50 de ani !!!

  44. Probabil domnul Mester este prieten cu autorul articolului si a declarat tot ce a declarat cu singura intentie de a fi fix la polul opus domnului Leontie. Refuz sa cred ca exista oameni tineri care intr-adevar gandesc asa. Articolul si-a atins scopul, acela de a crea o dezbatere – felicitari Ionut Dulamita pt articol si felicitari Mircea Mester pt curajul de a-si crea o imagine negativa in ideea atingerii unui scop nobil, acela de a crea polemica si a uni oamenii care cred in bicicleta.

    • Idiot patentat on

      Da, multumim din inima domnului Mester ca reprezinta un esantion majoritar al oamenilor de care ne lovim zi de zi. O noua generatie. Care ne deschide ochii sa devenim capabili asa cum altii in anii 50 au fost fericiti sa deosebeasca comunismul de capitalism, RFG-ul de DDR, etc. Mircea Mester de fapt este un guru pe care saracanii cu biciclete il ignora si nu au puterea de intelegere sa sesizeze ca el isi pune capul chezasie ca noi sa intelegem adevaruri supreme. Conceptual, adanc, sublim si cu zambetul pe buze. Mircea Mester are masina si le lauda pe ale altora pentru ca de fapt le uraste organic. Mircea mester traieste ca sa ne demonstreze asta prin reverse engineering. Noua, plebei, ne va lua mult sa putem a incepe a aprecia, Brucan daca traia chiar ne dadea un verdict realist. Bazat pe ce spune domnul Mester. Bazat pe educatia, simtul civic si bunul simt al majoritatii reprezentate de domnul Mester. Apoi pe langa pricepere si bunovainta esxista sinceritatea impartasita noua. “Dom’le nu se poate. Get real. Totul este pierdut iar miscarea asta cu hai sa ne caram curul cu bicicletele lupta pentru o cauza pierduta.”
      Ca nu am pretentii de la cine nu am cum sa am pretentii este una… ceea ce este mai trist este ca oameni aparent sanatosi la cap, posteri de comentarii pe aici, cauta un soi de mesaj ascuns intr-o atitudine aproape patologica, aproape scrisa in cod masina in ADN-ul vajnicului popor caruia “by default” trebuie sa-i ajunga cutitul la os ca macar sa incerce sa priceapa ceea ce este de priceput.

  45. Pingback: Bucurestiul este pregatit sufleteste pentru mersul pe bicicleta » Think Outside The Box

  46. mircea mester, prietene, merg de doi ani cu bicicleta in trafic si nici n-am fost incurcat, nici nu am incurcat. nu inteleg de ce ai fost invitat sa-ti dai cu parerea despre un lucru despre care nu stii absolut nimic (cand te-ai suit ultima oara pe o bicicleta?). Cu bicicleta ajung cel mai repede la birou si oriunde, mai repede decat cu metroul. Cat despre poluare, foloseste-ti logica, omule. Cine inghite mai multe noxe? Ala care sta in aer liber si e tot timpul in miscare sau ala care sta intr-o cutie, pe loc? Sau ai impresia ca masina ta e complet etansa si aerul din ea nu e tot aerul de afara? De mult, de foarte mult timp n-am mai citit o opinie atat de ignoranta, si ce e mai grav, cei mai multi dintre bucuresteni asa gandesc.

  47. Cultura mersului pe bicicleta se dobandeste iar la noi premisele exista. Numarul biciclistilor e in continua crestere (parcarea de biciclete a companiei a devenit supra-solicitata). De asemenea am in jur de 10 bookmark-uri de dealeri de biciclete, fiecare cu 1,2,3 sau 4 magazine in Bucuresti. Asta e un indicator important, care surprinde tendinta ascendenta, pentru ca nu investesti daca nu e piata, macar potentiala. Apoi e o practica sanatoasa, orice s-ar zice. Traficul incepe sa se civilizeze si la noi iar mobilitatea sporita (mai ales cand sunt ambuteiaje) e un atu de necontestat. Pentru deplasarea in oras bicicleta e ideala. Iar pentru supra-aglomerarea capitalei, bicicleta ar insemna raspunsul pentru multe probleme.

  48. Probabil domnul Mester este usor frustrat…nu poate concepe ca un vehicul pe Doua roti, si mai ales, nemotorizat poate ajunge din punctul A in punctul B mai repede decat dansul, in mareata sa conserva de multi cai puterte, care consuma si un plin de benzina, de vreo 70 l, la doua ture pe axa nord-sud a Bucurestiului…..Circul cu bicicleta de 16 ani si nu am avut decat un incident mai grav, un tip cu un camion a crezut ca poate face stanga la semafor fara sa dea prioritte celor ce veneau pe sensul opus….Urmarea? bicicleta facuta praf si , “norocul meu”, o fractura deschisa la degetul mare al mainii drepte….Probabil respectivul sofer , citeste des articolele domnului Mester si daca ar prinde o conserva de SUV,. ar fi “Regele soselelor”…

  49. Eu cred ca nu se merita sa locuiesti in bucuresti. Oameni rai, mult praf, zgomot, viata de cea mai proasta calitate. Sa te plimbi cu bicicleta in bucuresti, zilnic, zic ca e un drum spre cancer pulmonar, nervi si mult stres din cauza traficului dezorganizat. Dar asta este doar parerea mea.

  50. Pingback: FOTO. Automobilele încă urăsc bicicletele | TOTB.ro - Think Outside the Box

Reply To Alexandra Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger