Bicicliștii care poluează ar trebui taxați, a spus un legiuitor american

4

Cum oamenii sunt parte intregrantă a lanțului alimentar și a circuitului carbonului, ei inhalează oxigen și exalează dioxid de carbon, iar atunci când fac mișcare, debitul de CO2 crește, scrie Tree Hugger. Pe asta s-a bazat săptămâna trecută Ed Orcutt, membru al Casei Reprezentanților pentru statul Washington, SUA, când a susținut că mersul pe bicicletă generează emisii de dioxid de carbon. Orcutt s-a gândit să impună o taxă pe vânzarea bicicletelor, care să acopere costurile poluării.

 

 

Democrații din legislatura Washingtonului au propus recent un pachet de taxe care include și una aplicată vânzării de biciclete. Ed Orcutt, care se declară un opozant fervent al taxelor de orice fel, o susține însă pe cea care privește bicicletele. El crede că numai mașinile plătesc pentru a se afla pe drumuri și că cicliștii poluează, așa că această din urmă formă de poluare ar trebui taxată. “În momentul de față, automobiliștii plătesc pentru a-și folosi mașinile pe drumuri (…)”, a scris legiuitorul american într-un e-mail adresat unui alegător. “În același timp, ei plătesc și pentru pistele de bicicletă din moment ce nu există nicio taxă de transpoart generată de mersul cu bicicleta pe drumuri. Așa că, dacă mașinile plătesc pentru drumurile pe care le folosesc, ar fi de bun simț ca bicicliștii să fie obligați să plătească pentru drumurile pe care le folosesc”. Pledoaria lui a fost completată cu argumente ecologiste:

De asemenea, susțineți că mersul pe bicicletă e prietenos cu mediul. Dar dacă nu mă înșel, cicliștii au un ritm cardiac și respirator mai ridicate. Asta înseamnă că mersul pe bicicletă rezultă în emisii de dioxid de carbon mai mari din partea biciclistului. Din moment ce CO2-ul este considerat gaz cu efect de seră și agent poluant, biciliștii poluează de fapt atunci când merg cu bicicleta.

Ce e bizar la argumentele sale, scrie Tree Hugger, e următorul: dacă emisiile umane de CO2 sunt generate de combustibilul nostru alimentar și multe plante folosesc dioxidul nostru de carbon pentru a crește, emisiile de CO2 ale mașinilor sunt generate de combustibili fosili care nu fac parte din circuitul natural al carbonului. Combustibilii fosili trimit gaze cu efect de seră în atmosferă, în timp ce mare parte din dioxidul de carbon produs de metabolismul uman este neutru din punct de vedere al poluării cu carbon. Publicația eco a aflat și potențialul aport al unui ciclist la poluarea atmosferică, în comparație cu cel al unei mașini: o Toyota Prius din 2009 generează aproximativ 3.800 kg de CO2 la fiecare 15.000 de mile (24.000 km) parcurse într-un an, în timp ce un ciclist emană aproximativ 372 kg de CO2 la același număr de mile dacă pedalează cu 24 km/h. La asta se adaugă și oxizii de azot, hidrocarburile și monoxidul de carbon exalate de țeava de eșapament a unora dintre mașini și respirația șoferilor.

În cele din urmă, legiuitorul american și-a cerut scuze pentru comentariile sale.


4 comentarii

  1. Pingback: Americanii si ideile lor | Angunn's Blog

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger