Într-un studiu publicat în Journal of Communication, 276 de nemți au fost testați în privința preferințelor lor de lectură, mai precis ce tipuri de articole din presă citesc. În primul rînd, s-a descoperit că din presă ne interesează articolele care ne cimentează identitatea socială.
O altă concluzie interesantă a fost că cititorii de peste 50 de ani erau mai interesați de poveștile negative despre tineri iar tinerii nu erau mai deloc interesați de poveștile celor de peste 50 de ani, negative sau pozitive.
Tinerii, încă nesiguri de identitatea lor, preferă să citească despre alți tineri, pentru a vedea cum își trăiesc aceștia viața. Cei de peste 50 de ani sînt mai siguri pe identitatea lor. În schimb, pentru că trăiesc într-o cultură centrată pe tineri, au nevoie de suplimente de stimă de sine. Acestea le vin citind povești cu tineri nefericiți, adică poveștile negative ale celor cu statut mai înalt.
E ceea ce se cheamă schadenfreude și explică foamea noastră de povești sordide cu vedete.