Bataia la cutite dintre biciclete si benzina

37

129104064227777733

Sau motorina sau combustibil sau alte resurse consumate ale planetei. Bicicleta e noul apostol pentru toti cei care vor dezvoltare durabila, viata sanatoasa, chicness, coolness, independenta. Mai ziceti si voi.

de Cosmin Popan

Iar toti cei care se incred orbeste in tamaduirea numita bicicleta, ei bine, acestia au un dusman comun. Care se numeste automobilul. Iar diavolul si mai mare din spatele lui se numeste benzina.

Cum in Romania nu am cunostinta de vreo ciocnire importanta si vizibila intre biciclete si benzina, va fac un tur de orizont asupra situatiei din alte tari. Va spun, totusi, ca nu e de fiecare data o lupta pe fata intre bicicleta si benzina. Mai exista si ascunzisuri, mesaje indirecte, soparle mici.

Sa-i dam drumul.

1. In SUA, pe undeva prin California, afisul de mai sus, reperat de Urban Velo, nu e pus cu mana lui de marele Arnold, dar exprima destul de bine filosofia locului: bicicletele au un cui impotriva benzinei. Pe care cui il pun bine la vedere. E culture jamming, nu vreo initiativa publica, dar still: Chapeau!

2. Cat economisesti lunar ca si bike commuter, se intreaba commutebybike.com. Calculul lor e complicat si nu am avut rabdarea sa fac adunari si scaderi pe propria piele, sa vad cat economisesc eu. Benzina are iar bila neagra, cum altfel?

3. OK, ziceam ca o dam si in zona de coolness. Desi nu stiu ce sa cred uitandu-ma la imaginea asta. Trend Hunter a dat peste o masca numai buna de purtat pentru biciclisti prin oras. Nu, nu e vreo chestie dubioasa steampunk cum vedeti adesea pe Boingboing. Ci una crosetata. Va bagati la asa ceva?

66932_2_468

4. in Europa lucrurile se fac mai subtil. Cu atat mai mult in Danemarca, unde bicicletele au drepturi la fel de multe precum robotii in Japonia. Copenhagenize.com are o serie de reclame pe care sigur le stiti. Cea de mai jos e una dintre ele. Smooth as a bike saddle 🙂

3800804908_b3344fe4a3

5. La final, my favourite: the one and olny Yehuda Moon. Al carui strip il puteti admira mai jos.

2010-02-12

Aceasta postare a aparut si pe blogul Portocala Mecanica.

Tags:



37 de comentarii

  1. O observatie: “marele Arnold” conduce o masina de cocalar, mare cat un camion si care consuma pe masura. Deci el n-o sa puna afise d-astea.
    Altfel, orice campanie pro-bicicleta e binevenita intr-o tara (Romania) unde mersul pe bicicleta e atribuit celor saraci, care n-au bani nici de un Logan second-hand.

  2. sunt un fan atit al condusului masinii, cit si al bicicletei. Nu m-ar deranja sa merg cu masina doar in afara orasului si cu bicicleta in interior, insa… unde pot merge in siguranta cu bibicleta? Nu ca strazile ar fi mai sigure pt autoturisme, dar a merge cu bicicleta pe ce avem noi e sinucidere curata. Sunt convins ca daca am avea piste amenajate (si respectate atit de cei ce parcheaza, cit si de pietoni) multi si-ar lua biciclul. Insa nu cred ca se va intampla prea curind.

    • alt inchistat….imi pare rau ca fac inca o asemenea constatare…dar….fratioare..merg de ani buni cu bicla in oras…si-ti pot spune urmatoarele: .pistele sunt o tampenie intr-un oras precum bucurestiul….lipsit de parcari,de trotuare construite dupa reguli stricte…cu pietoni educati…sa-ti prezint o problema cu care te poti confrunta…te deplasezi cu 20 de km pe ora..ca nu te plimbi..mergi din pct-ul A.. in pct-ul B.probabil….la un moment dat iti sare in fata un copil care a fugit de langa parintele lui…din experienta iti spun ca nu poti opri in siguranta…ce faci? ii omori copilul omului?/??sau te arunci in cap cu riscul de a-ti rupe gatul???? eu…spre marele meu noroc…am o experienta in caderi deg enul asta….asta m-a si a salvat copilul..asa ca….si sa-ti mai spun una….aprox aceeasi situatie..numai ca in loc de copil a fost o batranica….din nefericire…am evitat doar in proportie de 90 la suta accidentul….i-am sfartecat piele de pe un picior…nu am fost vinovat…dar m-am simtit de cacat si am hotarat ca din acel moment ca pistele…pana la o reglementare a situatiilor prezentate, sunt un pericol si pentru mine si pentru altii…asa ca ..nu ma face sa-ti mai spun si tie si altora aceleasi istorioare…… esti dintre cei crescuti cu proteveul?/?? margi cu bicla prin orasul asta infect..mergi cu mama lui videanu pe acele celebre piste…..confectionate pe bani foarte multi si total inutile…probabil doar daca te plimbi sunt bune……unde matarialul acela verde pus…sa-ti scoata ochii ca esti pe- si ai pista….iti incetineste viteza de deplasare…ca avem numa experti la primarii…..sa-ti uta cainii de incompetenti………asa ca….fii destept ,cumpara-ti casca..sisteme de lumini corespunzatoare…o bandana pentru praf…..ochelari pentru insecte si pietre aruncate d emasini…si voiaj bun…

      • adicatelea de ce as fi, domnul meu, inchistat? pt ca tin la viata mea? nu sunt nici crescut cu protv-ul, se pare ca tu esti, dupa limbaj, ce ma mir ca a fost aprobat de moderator (pe care il rog sa aprobe postarea mea). Si nu sunt din Bucuresti, ci dintr-un oras mult mai civilizat, asa ca… lasa-ne.

      • @marius – orasul asta e intr-un constant proces de scadere a nivelului de civilizatie tocmai de catre cei veniti din afara orasului. Se muta aici si au gandesc ca nu-i cunoaste nimeni si pot sa faca orice.
        @constantin – pentru mine e regula de baza, cand urmeaza copii sau femei cu carucior de copii, incetinesc si ocolesc cat imi permite drumul. materialul ala verde, ala e antideparant si nu vad cum iti scoate tie ochii. Cu piestele problema sta in pietoni visatori si masini parcate aiurea. Probabil toata lumea a observat ca pista de biciclete, chiar pe o alee considerabil de lata, atrage pietonii ca un magnet.
        Nu mai spun ca e legal ca si mopedele sa circule pe acolo. Ba chiar sunt obligati daca pe directia lor de mers se afla o pista de biciclete. Ceea ce o mare prostie pentru ca e total neadaptata la gradul nostru de civilizatie. Pusti de 16 ani isi pun kituri de 180cc pe un moped care in mod normal are 50cc gen Gilera DNA, le dau blana, ridica tot praful in spatele lor pentru ca in cazul in care ati uitat bucurestiul e PLIN de praf.
        Eu unul am ales sa merg pe stradute mici si pe trotuar. Nu am claxon – nu vreau sa deranjez pe nimeni de pe trotuar(eu legal nu am ce cauta acolo) iar claxonul in cazul atentionarii masinilor, e ca si cum nu ar fi. Daca pietonul ma simte in spate si se da la o parte, trec si zic merci. Daca nu, tot gasesc o cale sa-l depasesc fara sa se miste el.
        Cand am nevoie sa merg foarte repede, intr-asdevar aleg strada – unde daca casti bine ochii, poti sa ai noroc sa nu patesti nimic. Uita de prioritatea ta, fii precaut si pazeste-ti pielea, casca ochii la indicatoarele “Cedeaza trecerea” si de obligatie/interzicere, caci la destinatie trebuie sa ajungi in primul rand intreg!
        Deschide harta bucurestiului, arunca o privire pe harta, fa-ti un traseu pe stradute, si imbunatateste-l in timp astfel incat sa ai un traseu pe stradute slab circulate si cat de cat late. Fii foarte atent la gropi, guri de canal, masini parcate (oameni care vor sa deschida portiera, masini care ies din parcare).
        Cand urmeaza in intersectie cu o straduta incearca sa te departezi de margine – preventiv. Sunt multi care ies fara sa se uite si nu mereu ai vizibilitate sa-i observi din timp. Asigura-te in spate ori de cate ori depasesti sau ocolesti, sunt unii soferi care uita ca un biciclist se balanseaza in mers si te depasesc “milimetric”, asa ca daca ocolesti putin un colt de masina iesit in strada si nu te asiguri inainte in spate, esti pa. Cu ocazia asigurarii in spate, observi si daca e vreun sofer care doreste sa faca dreapta. In cazul asta iti permiti sa te departezi pana la marginea din stanga a benzii, in felul asta stai si tu linistit(daca iese vreunul aiurea) si face si ala virajul fara sa te astepte o gramada (pentru a nu-ti taia calea). Nu uita, daca vrei ca ceilalti sa tina cont de tine, trebuie si tu sa tii cont de ei. Pana una alta mergem toti in acelasi oras si trebuie sa tinem cont de diferentele de masa si viteza.
        Si sper sa vad mai multi cu biciclete de trial,dirt,mtb de cateva zeci de milioane si pe alta vreme decat soare mult si uscat pe jos (apropo de mentalitatea romanilor).
        La cat mai putine evenimente neplacute!

  3. Sunt cred printre putinii, mai ales in Romania care desi isi ermit cu usurinta o masina au ales sa nu achisitioneze una. 8 luni pe an merg cu bicicleta peste tot prin oras. Am ales locul de locuit, serviciul si gradinita copilului cat mai aprope una de alta, asa ca merg pe jos cand vremea nu permite bicicleta. da, se poate, Numai sa vrei cu adevarat!
    Banii economisiti se duc pe un panou solar pe casa, excursii, iesiri in natura etc.
    cand am nevoie de ajuns rapid undeva, chiar si in afara orasului, iau un taxi. Am calculat si e mai ieftin decat inbtretinerea unei masini – nici nu iau in calcul costul masinii. Si nu am stressuri cu parcari, service-uri, asigurari, taxe, stress in trafic etc…

  4. Teoretic e tare frumos, bicicleta, sanatate samd samd. DAR:
    1. Cum sa duc copilul la gradinita/scoala pe bicicleta cand nici eu nu ma simt safe in trafic pe bicicleta? Nu-mi recomandati transportul public ca niciun om normal la cap nu-si baga copilul in mizeria din autobuze daca are alternativa…
    2. Ca tot vorbeam de siguranta in trafic… Pistele de biciclete sunt fie inexistente fie greu accesibile sau blocate de diversi “isteti” care parcheaza pe ele. Asa ca, marsh cu bicicleta pe strada. Unde din punctul de vedere al soferului obisnuit ai un singur drept – sa mori…
    3. Pe ploaie ai toate sansele sa ajungi la serviciu/acasa ud de sus pana jos. Si atunci mijlocul tau de transport “sanatos” ajunge sa fie un interesant bilet catre pneumonie.

    Scuze, dar imi prefer cele patru roti ale mele. Stiu ca voi parea nesimtitor fata de mediu, dar siguranta mea si a familiei este pe prim plan. Again, sorry, nu pot fi de acord cu aceste campanii de propovaduire a bicicletei atata timp cat nu sunt dublate de actiuni sau presiuni pe autoritati sa faca ceva pentru imbunatatirea infrastructurii pentru biciclisti. Am fost in Olanda, am vazut cum e pe acolo si acolo da, merita. Aici NU!

    • nu m-am putut abtine sa nu iti dau o replica la “argumentul” tau nr.3 : sa inteleg ca in Olanda nu ploua ai nu ai risc in contacta o pneumonei datorita mersului pe bicicleta ?
      Sa ma ierti dar parca prea era din ciclul ” iarna nu-i ca vara “

  5. @mm66
    1. Copilul il duci cu masina, nimeni nu zice sa-l duci pe bicicleta.
    2. Vorbesti pentru tine. Romania mai are si alte orase, in afara de Bucuresti, unde traficul e mult mai lejer, unde exista piste de biciclete iar unde nu exista, poti merge pe trotuar sau chiar pe strada.
    3. Cate zile pe an ploua la tine in oras ?? Am vazut in Londra, pe ploaie, o gramada de biciclisti, cu pelerine sau chiar cu umbrele. Ei nu se topeau in ploaie dar noi, desigur, suntem mai sensibili.
    E usor sa gasim tot felul de motive pentru a nu ne da jos din masina, dar principalul ramane acela ca suntem tare fuduli.

    • un bucurestean!! on

      Sunt in aceeasi situatie numai ca spre deosebire de mm66 eu am ales un trasport compus din auto propriu pana la gradinita /scoala copil apoi metrou pana la servici.
      As alege cu mare placere sa merg pe bicicleta doar ca pun aceeasi problema. Infrastructura orasului si mai ales pe timp de ploaie cand o pelerina sa fim seriosi ca nu prea te ajuta. Sunt zone foarte multe chiar reabilitate unde iti ajunge apa pana la glezne si daca mai ai noroc si de gropi te poti considera un “norocos”.
      Eu unul sunt pro bicicleta sau mers pe jos doar ca iti trebuie ceva curaj si vigilenta sa practici acest sport.
      Spunea cineva de Olanda. Acolo mai totul se bazeaza pe transport public si biciclete si mai putin pe masini personale (cel putin in orase).
      Singurele solutii care ne vor salva pe viitor sunt: metroul, centurile ocolitoare, parcarile subterane sau supraterane de mare capacitate. Astfel vor disparea autoturismele de pe strazi, va fi mai mult spatiu, vor alege multi sa nu mai tranziteze orasul ci sa-l ocoleasca iar metroul poate va face legatura intre centuri.
      Dar suntem departe, sper ca pana la pensie sa le pot vedea realizate (si mai am inca mult pana acolo).

  6. eu locuiesc in Cluj-Napoca. Si acum mi=aduc aminte ziua cand am vazut ca au inaugurat pistele pt biciclisti – m-am simtit..da..m-am simtit mai aproape de civilizatie. Mi-am luat bicicleta si merg cu ea la birou in fiecare zi. 7 minute dus – 7 minute intors si este fantastic.

    + cred ca cetatenii ar trebui sa aiba o atitudine mai deschisa spre a semnala cazurilee cand masinile parcheaza anapoda. eu am politia comunitara pe speed dial si ii sun de fiecare data cand vad o masina parcata fix in pix. eu daca as fi la volan si as vedea o bicicleta trantita fix in mijlocul soselei nu mi-ar cadea bine. daca ar fi si sens unic, atunci as tranti-o in santz.

    ma rog..ideea este ca nu trebuie ezitat la astfel de cazuri. Sunat la Politie punct.

    ba mai binee, cred ca as incepe sa dau comision la oamenii care semnaleaza fazele astea..ca in Romania numai asa merge cu amenzi si amenintari!

    bafta si in celelalte orase 🙂

    • Eu am 7,5 km de acasa pana la servici (in Bucuresti). Daca as proceda ca tine si as semnala fiecare masina parcata aiurea pe traseul meu, ar trebui sa stau permanent cu politia la telefon.

  7. Gigi Maybachistu' Neecologic on

    Eu sunt de 12 ani automobilist, de 14 ani (cu o pauza foarte lunga din motive mecanice) scuterist si de peste 20 de ani biciclist. Numai pe baza acestui argument, se cheama ca sunt ecologic sau nu, mai ales cand bicicleta mea a fost tot timpul destinata parcurilor, terenurilor virane si damburilor?… 😀

    (Apropo, urasc 3 lucruri des intalnite in trafic: Loganul, autoturismele de serviciu si publicul de babe cartitoare indiferent de adevaratul lor sex si de varsta biologica. In ce categorie de cocalari ma incadrez?)

    • Daca bicicleta ai folosit-o numai in parcuri, pe terenuri virane si damburi, in nici un caz nu te incadrezi la ecologisti.

  8. unu:
    Cat economisesti lunar ca bike commuter? Nu “ca si bike commuter”… stimati jurnalisti biciclisti.
    doi: cine spune ca bucurestiul nu este safe pentru biciclisti este ori prea comod (a se citi ‘o putoare!!!”) ori nu stie sa mearga pe bicicleta. daca vom continua sa fim adeptii acestei filosofii locale niciodata bucurestiul n-o sa fie un oras ‘safe’ pentru biciclisti,
    cu stima
    d

    • Iti dau dreptate si eu. Nu sunt din Bucuresti, nu stiu cum arata traficul pe acolo dar sunt din Timisora. Aici traficul s-a accentuat in ultimii ani si pot spune ca la ore de varf (7-8; 17-18) se merge cu 15-20 km/h (chiar si mai incet de atat) prin oras cu masina. Doar pe cateva artere principale se circula mai repede, dar acelea sunt mari si late. Ce vreau sa spun:

      1. Se poate circula lejer cu bicicleta. Eu am vreo 9 km pana la serviciu, strabat orasul in diagonala. Am si masina si bicicleta. Nu am piste de bicicleta care sa ma duca pana la lucru, aleg strada, e perfect. Mai putin gurile de canal si eventualele gropi de pe margine. Distanta o parcurg in 20-25 de minute. Cu masina? Vre-un ceas!
      2. Luand in considerare viteza traficului din oras ma simt in siguranta pe bicicleta:). Am incredere ca nu o sa mor din cauza asta:) Atata timp cat esti atent, cunosti semnele de circulatie, nu ii dai viteza in zone dificile (la intrarea in intersectii, la trecerile de pietoni, la viraje) consider ca pedalatul e mai mult decat exercitiu cardio!
      3. Subscriu unei pareri de mai sus – sau mai jos: doar putorile si celor care nu le place pedalatul vin cu pareri contra. Si ma rog cate zile pe an ploua in Bucuresti? Aici, in Timisoara, sincer, de 10 ani de cand sunt, pot spune lejer ca din aprilie pana in octombrie sunt putine sau deloc zile ploioase. Si iarna e destul de lejer. In orice caz nu e asa drastic cum prezinta unii situatia.

      Spor la pedalat tuturor!

  9. Nu exista nici un conflict intre cele doua mijloace de transport, daca le folosim in scopurile in care sunt facute:

    Bicicleta e minunata pentru ture de placere prin cartier si natura. Daca o folosim in concurenta cu automobilele, vom pierde meciul de fiecare data
    .
    Nu-i doar la noi asa: In SUA, drumurile sunt facute pentru soferi, iar daca-ti scoti bicicleta de nevoie pe ele, esti ca si mort.

    Si-acolo ca si-aici, doar cei care si-au pierdut permisul auto folosesc bicicleta, rugandu-se sa nu fie rasi de urmatoarea masina care vine din spate.

    • Eufrosine, ce vorbesti ? Ai fost vreodata in Ungaria, Austria, Elvetia, Olanda Danemarca etc. etc. -prin Europa, nu la grasii de americani ? Bicicleta se foloseste pentru: mers la serviciu si mers la cumparaturi. Apoi pentru relaj in weekend in parc. Scrii si tu ca sa te afli in treaba.

      • Deci vrei sa spui ca eu de 6 ani de cand umblu doar cu bicicleta la lucru o fac in alta tara si n-am observat ?
        Nici in TgMures nu exista piste de biciclete, dar daca respecti regulile de circulatie si nu faci slalom printre masini esti complet in siguranta. Bineinteles, trebuie sa casti ochii la soferii care deschid usi fara sa se uite, sau care iasa din parcari fara sa se asigure, dar daca esti atent nu patesti nimic.
        Daca e sa o luam ca e periculos, pai atunci nu mai iesi din casa, ca poate iti pica in cap un asteroid, dar de fapt nici in casa nu esti in siguranta, ca poate vine cutremuru.
        Daca toti am gandi asa pesimist, nu am avansa deloc (si de fapt suntem unde suntem din cauza celor multi care nu incearca nimic nou de frica, “poate cate drobul de sare pe copil”)

  10. bah, io merge cu bicicleta, am doua masini chiar tari, dar mi-s mandru ca am un bike si mai jmecher. so, sunt si fudul si ecologist. si mai stau si-n bucuresti
    daca vrei, se poate.

  11. Tot Birocratia din Romania e cel mai mare dusman al naturii.

    Orice reclama se face tot de cacao ne facem.

    Cate topuri de hartie se folosesc pentru 15mii de acte si evidente al fiecarui cacat si mai stiu eu ce le trece la astia prin minte.

    – exista petrol destul sub ghetarii de la polul nord ca sa nu mai zic de cei de la polul sud…. abea acum incep sa fie exploatati; problema sunt padurile si gazele emanate.

  12. Sa mearga eco-nazistii cu bicicleta la serviciu, in frunte cu papagalul ipocrit Al GORE! Eu merg cu masina!

    Daca ai un job industrial si muncesti fizic foarte mult iti mai arde sa mergi la lucru cu bicicleta? Sa faci, sa spunem, 20 de km zilnic? Adica sa fiu si mai obosit decat sunt, nu? Si sa ajung transpirat si sa put ingrozitor, nu? Si ce fac iarna? Dar cand ploua? Dar cand bate vantul de iti taie respiratia? Hai sa fim seriosi…Bicicleta ramane pentru drumetie si sport! Punct!

    Daca ai un job de office…mergi cu bicicleta la job? In costum si pe bicicleta? Ati luat-o razna? Sa ajungi transpirat si sa puti ca un hoit? Si obosit pe deasupra…Voi ganditi inainte de a scrie ceva???

    Iar intr-un oras ca Montreal (unde locuiesc) sau Toronto…unde distantele sunt sufocante…cine e dementul sa mearga cu bicicleta la job??? Cata prostie/ipocrizie/nemernicie incape in capul eco-nazistilor? Am prieteni in Toronto care fac 100 km/zi numai pana la job dus-intors!!! Cine e iresponsabilul ala care prefera bicicleta intr-un asemenea oras?

    Eco-nazistilor, bicicletele sunt pentru voi! Voi sa mergeti la lucru pe biciclete! Toata iarna, ok?
    Enjoy!

    • Eu nu cred in pranaoia cu eco. Am ales mersul cu bicicleta in principal din motive de timp. Cu masina fac pana la servici 45 de minute. Cu bicicleta 15 daca trag tare, 25 daca merg relaxat. Viteza medie a masinii mele in Bucuresti este de 12 km/h. A bicicletei este de 19 km/h.

      Si lucrez la birou, am haine de schimb in rucsac, daca nu tragi tare si mergi relaxat, nu transpiri. Iarna si cand ploua folosesc masina. As folosi bicicleta si cand ploua insa baltile din Bucuresti fac imposibil acest lucru.

    • Altul care n-a inteles nimic. Nu zice nimeni ca femeile gravide, muncitorii cu carca, copiii de gradinita, bolnavii sau cei fara un picior trebuie sa mearga cu bicicleta. Raman totusi milioane de alti oameni care ar putea, dar sunt prea domni sau prea puturosi sa o faca. Cum naiba de elvetienii, danezii, olandezii, nemtii, chiar si ungurii, pot sa mearga la servici sau la cumparaturi usoare cu bicicleta iar noi nu ? Si nu e vorba numai de ecologism, ci ca pe anumite trasee te deplasezi mai repede decat cu masina si faci miscare. Decat sa alergi pe banda intr-o sala in care pute a transpiratie, mai bine mergi cu bicicleta.
      Este nevoie de o campanie indelungata de educare a bizonului autohton.

  13. Pingback: DE LA LUME ADUNATE SI LA LUME INAPOI DATE

  14. Va pot impartasi din experienta mea zilnica cu bicicleta. In primul rand asta iarna era mult mai bine, aerul mult mai curat. Hainele se muradareau insa mai repede.
    Acum ma gandesc serios la o masca pentru praf si gaze. Astea sunt insa aspecte minore.

    Va pot spune ca bicicelta mi-a schimbat viata. Am slabit considerabil fara sa-mi propun asta. Dupa 8 luni de pedalat am o conditie fizica de invidiat. Am timp liber pentru multe activitati pentru ca am renuntat sa mai merg la sala.

    Acum ma gandesc serios sa parcurg in miniconcedii distante de 400-500 de kilometri, sa fac poze, sa o iau prin sate si sa ma opresc sa vorbesc cu oamenii. Un pic de unplugged.

  15. Merg de 2 ani cu bicla prin Bucale. Prin ploaie, zapada – a se citi nametile de iarna asta. Lucrez intr-un birou deschis. Dimineata merg mai lejer, nu transpir. Oricum, am haine de schimb la mine, si la birou, in caz de. Pe ploaie am costum pantalon si haina impermeabile – no problem. Casca, lumini, manusi, claxon. Folosesc 90% soseaua, 10 piste. Fac apr. 25 km/zi, in fiecare zi. Cu masina as face in jur de o ora si 10, pt ca iau la rand tot centrul: tineretului, unirii, universitate, romana, victoriei, etc… Cu bicla fac 40 – 45 min. Indiferent de trafic. Am si masina,( si nu Logan)- o folosesc doar in weekend, la iesit din Bucuresti. In primul an mi-am scos banii din combustibil, incepand cu al doilea merg Gratis! Au fost ffff putine ocaziile cu adevarat riscante in trafic. Ideea e sa te faci vazut. si e ok. Daca vrei, mergi, daca nu vrei, nu mergi cu bicla. Daca ai treaba, esti bolnav, bartan, copil, iei masina, ratb, metrou, etc. Daca ai intre 18 si 60 de ani, si iti permite distanta, locul de munca, traseul – poti sa mergi linistit pe bicla, farar probleme. Bafta.

  16. Aprob in totalitate cele supse mai sus de Lorant.Sunt din Timisoara,si de ani foarte buni lucrez in vanzari,in cea mai mare parte pe teren…De o luna am redescoperit placerea de a merge pe bicicleta,desi putem sa o o fac de mai mult timp.Pot sa spun ca 9 ore sau chiar mai multe ore pe zii sunt conducator auto in oras dar si in afara localitatii…Pana la serviciu faceam cu masina intre 25 – 35 minute,in conditii de trafic cat de cat normale,dar in zile ploioase sau zile de vineri,chiar si mai mult. De cand merg cu bicicleta,nu depasesc 20 minute fara sa ma grabesc.Pedalez de placere si nu sa fac concurs.Recent mi-a expirat asigurarea la masina personala si sincer nu ma gandesc sa o refac cat de curand. sunt de acord ca masina este in foarte multe cazuri necesara,dar consider ca problema noastra principala este PROSTIA din capul nostru si nu traficul,drumurile sau conditiile meteo pentru ca sa poti pedala ori de cate ori ai ocazia. Cat despre partea financiara…DA…ECONOMISITI SIGUR!…Multa bafta si numai bine.

Reply To Rumbu Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger