Avocații americani țintesc industria mâncării procesate cu tactici care au funcționat împotriva tutunului

0

Spre deosebire de industria tutunului, care s-a confruntat cu mai multe procese de succes de-a lungul vremii, unul dintre ele scurgând-o de 800 de miliarde de dolari, încercările de a da în judecată lanțuri de fast-food precum McDonald’s pentru răspândirea obezității în rândul consumatorilor nu au funcționat, scrie Grist.org. Acum, însă, un grup de avocați care a smuls miliarde de dolari de la producătorii de tutun a pornit într-o misiune justițiară împotriva industriei alimentare.

 

Flickr/avpiedra

 

Contextul acestei misiuni îl reprezintă răspândirea obezității, a diabetului și a alergiilor în rândul consumatorilor americani și faptul că aceștia din urmă sunt mai conștienți că obieciurile lor alimentare pot conduce la astfel de afecțiuni. La rândul lor, statele și guvernele locale au ajuns la rândul lor alarmate de costurile în creștere necesare pentru îngrijirea oamenilor care suferă de aceste afecțiuni, așa că au început să pună presiuni pe companiile alimentare. Acestea din urmă operează în limita unor reglementări stabilite de Food and Drug Administration, regulatorul american din domeniul alimentar, medical și farmaceutic, reglementări care, în ciuda complexității lor, se păstrează vagi în multe domenii cheie. De exemplu, dacă marii procesatori nu mai pot folosi pe etichetele lor cuvântul „organic” fără să urmeze reguli guvernamentale stricte, alți termeni, precum „natural” sau „sănătos”, nu se bucură de definiții federale. Iar pentru fiecare ingredient cu reguli clare de etichetare, cum ar fi siropul de porumb bogat în fructoză, există alte 10 pe care companiile le pot ascunde.

Avocații mai sus amintiți speră să exploateze în tribunal aceste zone gri în care operează companiile alimentare peste ocean. Firma unuia dintre ei se află acum în proces cu producătorul ConAgra pe marginea etichetării ingredientelor unui spray pentru gătit. Aflați mai multe detalii pe Grist.org, care citează un articol din New York Times.


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger