Avioanele viitorului vor economisi 70% din combustibil

7

O echipa de aeronauti de la Massachusetts Institute of Technology (MIT) a facut public designul unei noi generatii de aeronave care vor fi mai silentioase si care vor economisi cu 70% mai mult combustibil decat cele care brazdeaza azi cerul.

Finantata de catre NASA cu 2,1 milioane de dolari, cercetarea are ca scop producerea de avioane mai prietenoase cu mediul si totodata mai performante, in urmatorii 25 de ani.

Traficul aerian este tot mai solicitat, iar pana in 2035 e de asteptat ca numarul zborurilor la nivel mondial sa se dubleze, relateaza MIT News. Fara o revizie generala a sistemului, acesta nu va rezista noilor provocari. Potrivit lui Ed Greitzer, coordonator de proiect, avioanele arata azi destul de asemanator cu cele de acum 50 de ani: la fel de ineficiente din punct de vedere al economiei de combustibil si la fel de zgomotoase.

Astfel, Greitzer, a venit cu doua propuneri: un avion de pasageri 180-passanger D “double bubble” pentru a inlocui Boeing 737, respectiv un model 350-passanger H “hybrid wing body”, care sa ia locul celebrului Boeing 777.

Inginerii MIT au gandit seria D prin reconfigurarea structurii tub-aripi. In locul unui singur fuselaj cilindric, au folosit doi cilindri partiali pozitionati unul langa celalalt pentru o structura mai ampla, cu o sectiune asemanatoare cu doua baloane de sapun alaturate. Acestia au mutat totodata motoarele din pozitiile obisnuite de pe aripi, in zona din spate a fuselajului.

In comparatie cu motoarele celor mai multe dintre avioanele de transport ce beneficiaza de un flux de aer neperturbat de mare viteza, motoarele seriei D includ o miscare mai lenta a aerului prezenta in spatele fuselajului. Tehnica, denumita “Boudary Layer Ingestion”, permite motoarelor sa utilizeze o cantitate mai mica de aer, desi design-ul are cateva inconveniente, precum crearea unei presiuni mai mari asupra motorului.

Foto: Flickr / Alain Picard.

Tags:



7 comentarii

  1. dragut si frumos, problema de baza sunt insa costurile dezvoltarii, care in cele mai multe cazuri inghit economia de combustibil pe zeci de ani. Tinand cont ca productia de motoare tot mai performante este intr-o continua ascensiune, asazisa economie devine daca nu negativa nula.

  2. Din pacate echipa de aeronauti nu poate sa faca altceva decat sa zboare cu balonul. Pentru ca aia inseamna “aeronaut”.

      • Lasa dictionarul limbii romane ca lingvistii nostri o mai dau in bara din cand in cand mai ales cu jargonul tehnic sau stiintific.

  3. ca si chestie, aripa e de la un Airbus A320, de la super avionu cu pricina e mai greu ca deocamdata is numai vorbe.

  4. Cred ca toate incercarile de a face actualul avion mai economic sunt paleative avand in vedere cresterea costurilor combustibilui, poluarea si cresterea numarului de pasageri. Imbunatatiri ale eficientei de 10-30 la suta nu sunt suficiente. trebuie un salt calitativ. Mai cred ca acest salt s-ar putea face prin trecerea la aerodina lenticulara (sau farfuria zburatoare) a lui Coanda. E atat de simpla ca nu inteleg dece marile companii se incapataneaza sa modernizeze un design care si-a epuizat valentele. Astept comentarii. (mai ales ca noi avem acces la patentele fui Coanda)

  5. Vor folosi mai putin combustibil, ceea ce le va permite sa ne arunce si mai multa otrava peste capetele noastre – de fenomenul “chemtrails” ati auzit? Vreti sa aflati ce inseamna, cum arata ele si cum pot fi distinse de darele de evaporare obisnuite? Dar interiorul unui astfel de avion l-ati vazut vre-odata?

    http://eufrosin.wordpress.com/2010/05/04/suntem-otraviti-cu-buna-stiinta-si-colaborarea-deplina-a-guvernului-credeati-ca-crimele-au-loc-doar-la-cluj-bucuresteni-e-si-pentru-voi-de-fapt-e-pentru-noi-toti/

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger