Avioanele ar putea fi alimentate cu un nou combustibil, pe bază de tutun

0

În condiţiile în care o treime din costurile liniilor aeriene e alocată combustibililor, perspectiva unor biocombustibili mai ieftini e o direcţie care stârneşte din ce în ce mai mult interes. O nouă pistă pe care merg cercetătorii vizează crearea unor biocombustibili pe baza unui ulei care se regăseşte în seminţele unei noi plante de tutun cultivate în Africa de Sud.

solaris_test_farm.png__800x450_q85_crop_upscale

Boeing, împreună cu Soth African Airlines colaborează în prezent cu compania SkyNRG, în vederea sintetizării unui biocombustibil care să fie folosit în aviaţie, în vederea reducerii costurilor uriaşe din acest moment. Noul biocombustibil poate fi obţinut din seminţele unei noi plante de tutun, Solaris, fără niciotină, cultivat în Africa de Sud. Companiile implicate în proiect au lansat deja apelul către mai multe ferme, pe care le invită să se alăture programului de cercetare. Iniţiatorii văd în acest scenariu o soluţie convenabilă de ambele părţi: cultivatorii de tutun îşi pot continua munca, fără a produce însă pentru marile companii din industria fumatului, iar cercetătorii găsesc o cale de a scădea costurile de combustibil şi de a reduce cu până la 80% emisiile de dioxid de carbon.

Boeing lucrează, de asemenea, şi în SUA, Europa, China, Orientul Mijlociu, Brazilia, Japonia şi Australia, la o serie de experimente pentru crearea unor noi biocombustibili pentru aviaţie. În ultimii trei ani, zeci de companii, printre care Virgin ocupă primul loc, au executat peste 1.500 de zboruri folosind, în diverse proporţii, biocombustibili. Această tendinţă se află însă abia în fază incipientă, iar culturile necesare biocombustibililor sunt dificil de extins într-o manieră durabilă, astfel încât vor trece ani buni până când avioanele vor putea zbura alimentate strict cu combustibili prietenoşi cu mediul.

Sursa: Smithsonian Magazine

Foto: SkyNRG

Puteţi citi şi:

Primul avion din lume construit din cânepă va fi gata de zbor anul viitor

Deşeurile şi reziduurile pot deveni o resursă-cheie pentru transportul european


Leave A Reply