Autostrazile distrug orasele

28

4399945227_8f19113c93_b

Construirea unei autostrazi impozante prin inima unui oras reduce populatia acestuia cu 18 procente. Concluzia apartine unui studiu realizat de un economist american.

Nu mai e un secret faptul ca autostrazile inaltate care taie centrele oraselor favorizeaza infractiunile si nasterea cartierelor rau famate. Un studiu mai recent, efactuat de economistul american Nathaniel Baum-Snow, arata ca aceste autostrazi afecteaza orasele si in alta privinta: populatia urbana tinde sa se mute in suburbii.

“Daca o anumita suburbie se conecteaza cu o alta suburbie prin intermediul unei autostrazi, acest lucru va afecta nu numai distribuirea navetistilor dintre cele doua suburbii, ci si pe navetistii din intreaga regiune”, explica Nathaniel Baum-Snow intr-un interviu pentru Planetizen.

“Un anumit business din centrul orasului ar putea sa profite in acest fel de noua infrastructura creata si sa doreasca sa se mute spre periferie, unde oricum are mai mult spatiu de desfasurare. De fiecare data cand se schimba ceva intr-o anumita parte dintr-o regiune, acest lucru va afecta populatia si forta de lucru din intreaga zona metropolitana”, explica economistul.

Foto: Flickr / yookel0.

Tags:



28 de comentarii

    • tu ai iesit vreodata din Romania? incep cu un exemplu simplu, Viena are 30+ km de la est la vest. Sa o ocolesti? Inseamna ca drumurile prin oras ar dura o vesnicie. Merg mai departe cu exemplul… stiai ca Sydney are 260km diametru(incluzand suburbiile)… aici crezi ca e doar un moft sa ai autostrada prin oras?

      • Si Parisul e mare si totusi are “bulevard” periferic (“sosea de centura”).
        In plus, orasele mari sunt destul de poluate ca sa mai aduci si masini prin inima orasului…
        Exista solutii, numai sa se vrea… De exemplu, autostrazi subterane…

      • @ben
        intamplator, chiar sunt in afara Romaniei 😀 de vreo 6 ani.

        ce au a face drumurile prin oras, cu drumurile prin tara? prin orase se construiesc strazi, bulevarde etc.
        prin tara, trebuie sa fie autostrazi.
        care e problema daca in loc sa treaca autostrada PRIN oras, creaind toate problemele aferente, sa fie iesire din autostrada catre oras?

      • Este vorba de la Périph’ (le boulevard de périphérique) care inconjoara orasul (la commune de) Paris (sau, daca cunosti Parisul, intelegi daca ma exprim prin “face toate portile orasului”). La un moment dat, da, o ia putin pe malul Senei…

  1. Abia astept sa vad ce influenta va avea o autostrada prin Bucuresti. Dar nu cred ca apuc s-o vad … Un prim pas se face cu pasajul Basarab, un “embrion” de autostrada suspendata. Pentru mine o autostrada ar aduce numai avantaje ca locuiesc in vestul Bucurestiului si lucrez in Pipera, asta insemnand acum minim 1 ora cu RATB+metrou sau cca. 2 ore cu masina. Americanii s-au cam saturat de autostrazi. Noi nici nu le-am simtit gustul…

    • Dar nu asta e solutia. Solutia este sa iesiti din zona de vest la centura ocolitoare si sa mergeti pe ia pana la intrarea din zona de nord-est (Pipera), iar acolo sa intrati in oras.

      Cine vorbeste mai sus de Paris, nu prea a stat pe acolo. Parisul are 6 inele ocolitoare, cel din oras ce numeste perifericul interiorul, restul sunt centuri ocolitoare din ce in ce mai indepartate. Exact asta faci daca vrei sa ajungi dintr-un capat al altuia al Parisului: iesi pe ce inel vrei si reintrii.O sa zica unii ca ocolesti. Frate, si eu as vrea sa ocolesc asa si sa merg fix cu 100km/ora pe centura ca sa ajung din Colentina in Militari. Adica sa merg 30-40 de km cu 100 km/ora in loc sa merg 16 km cu 8 km/ora

      I-auzi alta: Parisul are autostrada pe cheile Senei. ha ha ha. Si Bucurestiul are autostrada, tot bulevardul Iuliu Maniu de exemplu. Hai sa radem.

      Aici era vorba de autostrazi suspendate care sa taie orasul prin zonele centrale. Astea nu fac decat sa aglomereze si mai rau traficul. Englezii au aflat asta dupa mai multe incercari: oricat maresti capacitatea de trafic prin centru, ea tot o sa fie ocupata. O sa inebunesti largind bulevarde si facand strazi suspendate. Si traficul va creste oricum si te va sufoca. Solutia e pur si simplu sa scoti traficul din centru: dezvoltarea completa a periferiei cu tot cu infrastructura (scoli, gradinite, centre comerciale), centuri ocolitoare adevarate (dar evident si inelul interior trebuie sa fie functional), si mai ales metrou, metrou, metrou, peste tot in Bucuresti.

      Cam asa vad eu problema.

      • incearca sa discuti si sa intelegi acest tip de realitate existent in america. omul care lanseaza ideea este american si nu cred ca il intereseaza infrastructuri existente in europa. individul nu face decat sa lanseze o teorie si daca reuseste sa starneasca ceva interes poate o si vinde. paris, viena, bucuresti, londra. OFF!
        america , nenica. sa vezi autostrazi pe 3 nivele.

      • “Cine vorbeste mai sus de Paris, nu prea a stat pe acolo. Parisul are 6 inele ocolitoare, cel din oras ce numeste perifericul interiorul, restul sunt centuri ocolitoare din ce in ce mai indepartate. Exact asta faci daca vrei sa ajungi dintr-un capat al altuia al Parisului: iesi pe ce inel vrei si reintrii”
        Si eu ce ziceam?! Inelul “din oras”, face inconjurul orasului PAris;face toate portile…
        ps a propos… fara polemica, insa unde exista 6 inele?!…

  2. ce-i rau cu asta? ce-i rau ca oamenii se muta in suburbii? ce-i rau ca firme se muta in suburbii?
    ii ia pe domnu’ economist cu ameteli cand vede atata mutat?

  3. yep. cine invata din greselile altora?
    din lectiile de noi solutii gen boston si “autostrada” sa ingropata?
    din exemplul metroului automatic circular care circula 24/24 in capitala indoneziei?
    de maglevul silentios ?
    o solutie de calitate, de inalta tehnoligie este costisitoare dar daca comparam cu ce se intampla la noi…dam multi bani pentru “bucati” de infrastructura aflate “in santier” pe timp nedeterminat, schimbarea proiectului “in mers”, o aiureala completa si complexa.

  4. Articol tipic romanesc. Punem boii inaintea carului…………..
    Cred ca de asta nu am construit autostrazi, stiam noi ce stiam………………..

  5. Sa nu uitam gradul de inapoiere (retardare?) al populatiei noastre. Pentru care graffitiul pe metrouri, autostrazile suspendate, blocurile de sticla, reclamele sufocante sunt semne ale progresului si civilizatiei la care visau cu jind in anii comunismului. Ma tem ca nu avem scapare…

    • Un comentariu excelent, în sfârşit.
      Foarte puţină lume de la noi, deocamdată, înţelege că autostrăzile intraurbane suspendate nu sunt nici pe departe o binecuvântare. America a construit astfel de autostrăzi în anii ’50, şi acum nu ştie cum să scape de ele – daţi Google cu ‘Big Dig’ din Boston, unde kilometri întregi de autostradă au fost transferaţi frumuşel sub pământ, într-un efort constructiv uriaş, între 1992-2009.
      Soluţia opresciană cu autostrada suspendată este un penibil praf în ochi pentru bobor. Bucureştiul are nevoie de o reţea închegată de drumuri expres în interiorul oraşului, dar, mai mult decât orice, de o autostradă de centură, care să reducă drastic fluxurile de tranzit rutier din interiorul oraşului. Ce ar mai trebui făcut în interiorul urbei ar fi să se completeze inelul Ştefan cel Mare – Mihai Bravu pe tronsonul dintre Parcul Tineretului şi Regie, acolo unde se va termina pasajul Basarab. Soluţia ideală ar fi un tunel pe sub Parcul Tineretului şi continuare la suprafaţă pe Viilor. Ştiu, sună SF. Asta-i ţara, din păcate.

  6. Normal ca autostrazile si parcarile distrug un oras. Daca ai autostrada prin centru automat ai crescut poluarea semnificativ. Daca faci parcari se vor taia parcurile.

  7. vulpea care n-ajunge la struguri tipa ca-s acrii, nu?
    autostrazile nu prea taie centrele oraselor, cel putin in Europa. poate in orase precum Dubai, Doha sau prin America…
    si chiar daca populatia orasului ar scadea cu 18%, care-i baiul? se muta spre suburbii, doar nu sunt omorati oamenii respectivi!

  8. Parerea mea e ca populatia scade fiindca oamenii se pot muta afara din oras in suburbii exact din cauza autostrazii, fiindca pot sa vina repede la birou in oras.
    in bucuresti daca vrei sa te muti afara si sa lucrezi inauntu, trebuie sa iti scurtezi ziua la 20 de ore fiindca 4 ore le pierzi pe drum.

  9. Studiu unui nemernic ce manca banii de pomana si alti nemernici ca sa isi justifice painea preiau idioteniile inventate de debili mintali fara sa gandeasca cat de putin de prostiile pe care le propaga. Am trait 7 ani in Montreal care are autostrazi de la est la vest si de la nord la sud inclusiv una ce trece prin inima orasului si nici pe departe nu a dus la aparitia cartierelor rau famate. Merg oricand prin oras la ora 3 noaptea si nu mi-e frica ca ma jefuieste cineva. De ce ferentarii are reputatie de cartier rau famat ? ca trece vre-o autostrada prin Bucuresti ? Ha !? Fata de Montreal care are autostrazi si pe sus si pe jos Bucurestiul e un infern la capitolul circulatie, iar daca ar fi in Bucuresti masini cate sunt aici nu s-ar mai putea misca nici una.

  10. Titlu penibil. Intr-o tara in care este nevoie acuta de autostrazi, sa vii cu un asa articol si mai ales, cu asa un titlu e rusinos, neprofesionist si mizerabil.

  11. Asta e un articol impotriva autostrazii suspendate a lui Oprescu. Fiti oameni seriosi, oricum nu o facea, dar daca mai si veniti cu argumente de-astea, clar.

  12. Dupa mine singurele vehicule de persoane ar trebui sa fie autobuzele si bicicletele. N-ar mai trebui nici autostrazi, nici parcari, nici astupat gropi la nesfarsit, n-ar mai fi nici poluare, nici accidente. Cred ca nimeni nu-si pune serios problema daca toate inovatiile tehnologice sunt directionate intr-adevar spre progres sau doar ne autoamagim ce bine am ajuns.

    • Da, intradevar, autobuze si biciclete….si mai zicea cineva ca si proprietatea este un lux…. Cred ca te-ai nacut cu cincizeci de ani mai tarziu decat trebuia….

      Si daca nu ar mai fi nici oameni, nici probleme nu ar mai fi 🙂 imi place logica…

  13. ma bazez pe ce am vazut in alte locuri si mi-a placut

    – inel in jurul orasului, posibil 360grade, deci inel complet
    – intrari in oras in asa fel incat sa nu fie autostrazi ci drumuri largi cu iesiri de tip autostrada, deci fara semafor
    – strapungerea inelului sub oras tot cu drumuri largi si iesiri tip autostrada, tot fara semafoare

    cred ca un singur semafor in intregul sistem poate crea blocaje masive – vezi intrarea dinspre Otopeni cand exista intersectia de la Baneasa

    desigur totul costa, dar daca planifici pe termen lung – sustenabil, cum s-ar zice – rezultatele se vor vedea macar dupa 15-20 ani.

    un element interesant este autostrada Gilau-Turda, cu toate ca are doar 42 km, a ajutat tot municipiul Cluj enorm, a devenit un fel de parte a unui inel. a scos o mare parte a traficului greu de tranzit din municipiu, de pe dealul Feleacului, din Floresti, spre Oradea. daca se va termina drumul dintre Valcele si aeroport, o a doua parte a uni inel imaginar va fi gata, si iar va fi scos o parte a traficului de tranzit din Cluj (Marasti, Gheorgheni, aeroport)

Leave A Reply