Autoritățile din Rotterdam construiesc sute de poduri din plastic

1

Rotterdam, al doilea cel mai mare oraș din Olanda, are 850 de poduri pentru pietoni și cicliști, fabricate din oțel, beton sau lemn. Pe măsură ce acestea se degradează, autoritățile le înlocuiesc cu unele fabricate din plastic, scrie FastCoExist, o alternativă mult mai rapidă, despre care spun că are avantaje și pentru mediu. Același oraș experimentează, de altfel, și cu construcția de drumuri din plastic reciclat, care are o amprentă de carbon mai redusă decât a asfaltului.

Folosind un polimer întărit cu fibre, un plastic ușor, autoritățile pot instala un pod pietonal într-o oră, spune Dave Geensen, project manager al orașului. „Construcția unui pod obișnuit, din lemn sau oțel, durează trei săptămâni. În cazul acestui pod (din plastic), camionul vine cu el dimineața și pleacă înainte de prânz, iar podul este acolo”. Cel mai recent astel de pod, instalat în ianuarie, este și foarte subțire: deși are 19 metri lungime și 1,8 metri lățime, el este de trei ori mai ușor decât unul din beton, de aceleași dimensiuni, și are mai puțin de jumătate din greutatea unui pod similar din oțel.

Folosirea plasticului în acest scop are și o de avantaje de mediu, pentru că fabricarea oțelulului și a betonului consumă de două ori mai multă energie. Producătorii experimentează totodată și cu rășină vegetală. Totodată, dacă durata de viață a unui pod din lemn este de 25-30 de ani, cel din plastic ar  putea rezista și 100 de ani. În plus, el nu ruginește și e ușor de reparat. Autoritățile din Rotterdam au instalat primele poduri din plastic în 2009, iar acum a ajuns la 90, mai mult decât orice alt oraș din lume. Orașul olandez experimentează cu bani publici designuri inovative în toate segmentele infrastructurii sale. Cu această ocazie, vă puteți aminti și de pădurea plutitoare din portul Rijnhaven, mai exact de balizele din care cresc copaci.

Tags:



Un comentariu

  1. Eu am luat cunostinta despre un caz in care un cercetator din SUA a umblat in structura moleculara a plasticului refacandu-i legaturile moleculare si astfel a rezultat un plastic mai tare ca otelul. A si construit un pod experimental, un pod pietonal.

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger