În lumea digitală în care ne mișcăm din ce în ce mai mult, cunoștințele tehnice de programare devin elementele de bază ale unui alt nivel de ”alfabetizare”. În acest context, diverse sisteme de educație din lume încearcă să se adapteze la noile tendințe care modelează cunoașterea în raport cu domeniile emergente de interes și cu necesitățile pieței de muncă. Australia a făcut recent o mutare ce ar putea părea discutabilă, înlocuind orele de istorie și geografie din școala gimnazială, cu ore de programare.
Ministerul australian al Educației a lansat săptămâna trecută o nouă curriculă pentru învățământul gimnazial, axat în principal pe științe, tehnologie, inginerie și matematică (STEM). Astfel, consideră ministrul Cristopher Pyne, copiii australieni vor fi mai bine pregătiți, încă din primii ani de școală, pentru cerințele pieței de muncă. ”O educație STEM de bună calitate este vitală pentru productivitatea și bunăstarea economică a țării, acum și în viitor,” a declarat Pyne, după anunțarea recentelor schimbări.
Astfel, copiii din al cincilea an de școală (cu vârste de 10-11 ani) vor deprinde cunoștințe elementare de informatică și programare, urmând ca în al șaptelea an de învățământ (la 12-13 ani), să înceapă să programeze. ”Observăm cum tehnologiile computerizate inteligente se extinde în toate aspectele vieții, de la activități recreative, la componenta profesională, ceea ce determină o nevoie din ce în ce mai mare de angajați bine pregătiți în această industrie globală aflată în creștere. Toți copiii vor trebui să înțeleagă gândirea informatică și felul în care aceasta poate contribui la viitorul lor,” a precizat ministrul australian.
Primele două materii care au pierdut teren în noua curriculă sunt istoria și geografia. În locul lor, vor fi implementate programe educaționale deja funcționale în Statele Unite, cum ar fi ”Hour of Code” sau Code.org, susținute, printre altele, de Google și Microsoft. Pentru punerea în aplicare a noii inițiative, guvernul australian va cheltui echivalentul a 8,6 milioane de dolari americani, ce vor fi folosiți pentru conceperea cursurilor de introducere în programare, pentru dezvoltarea curriculei inovatoare de matematică, pentru crearea unei pagini web-pilot și organizarea unor școli de vară.
Marea Britanie a introdus la rândul ei, anul trecut, programarea în curricula pentru învățământul gimnazial.
Sursa: Tech Times
3 comentarii
La noi programarea ar putea înlocui cu succes orele de religie. Cu istoria și geografia este discutabil, trebuie totuși să știe copiii că Pământul e rotund și că acum câteva sute de ani oamenii credeau că Pământul este plat.
Lumea educată deja de peste 2000 de ani cunoaște nu doar că pământul e sferic, ci cunoaște și mărimea lui. Asta așa, 2 kapișele. În rest sunt de acord – decât unele povești predate, mai bine ceva folositor măcar pentru unii din elevi care vor ajunge să câștige bani nebuni pe asta.
Dragi parinti degeaba Ministrul Educatiei introduce informatica in programa scolara in locul orelor de religie daca toaman la repartizare au intaietate profesorii asociati sau care au facut cursuri pe la inspectorat(exemplu ecdl’-ul pt profesori) .
Nu va mai faceti sperante mari pt ca inconceptia domnilor inspectori toata lumea se pricepe sa predea informatica deoarece ei nu stiu sau nu vor sa stie sa faca diferenta intre operare si prog5ramare