Ar trebui să mâncăm în funcţie de grupele noastre sanguine?

3

Ideea de a ţine cont de grupa de sânge în alegerea unei alimentaţii potrivite a fost promovată la sfârşitul anilor ’90, odată cu apariţia cărţii “Eat Right 4 Your Type” a lui Peter D’Adamo, medic naturist. Potrivit acesteia, genele din spatele grupelor sanguine sunt responsabile pentru felul ]n care alte proteine din corpul nostru digeră mâncarea.

Grupa O, cea mai veche din lume, provine din culturile vânătorilor și, prin urmare, ar fi compatibilă cu carne slabă, inclusiv pește, fructe și legume, necesitând exerciții fizice intense, în timp ce alimentele bogate în gluten, cum sunt soia sau lactatele ar dăuna celor cu această grupă. Teoria lui D’Adamo susține că, în vreme ce fără carne aceste persoane nu își pot acoperi necesarul de proteine, consumul de leguminoase și lactate generează o serie de disfuncții, de la îngrășare, până la probleme mai grave. Asta nu ar însemna ca cei cu grupa O să nu poată fi vegetarieni, ci mai degrabă să-și conceapă o alimentație adecvată: ”aceștia ar trebui să aleagă o hrană bogată în proteine, dar săracă în carbohidrați, în cazul în care experimentează probleme digestive, oboseală, metabolism lent sau imunitate scăzută,” scrie D’Adamo.

În schimb, celor care au grupa sanguină A li se recomandă un regim alimentar vegetarian, celor cu B li se potrivește un regim omnivor, iar AB presupune o combinație a celor două.

Cea mai mare parte a nutriționiștilor nu țin însă cont de această corelație, ea nefiind susținută de dovezi științifice riguroase. Deși legătura dintre alimentație și grupele sanguine este bazată mai degrabă pe anecdote și diverse studii despre tipurile de sânge și bolile la care sunt predispuși purtătorii, D’Adamo spune că echipa sa de specialiști a derulat diferite experimente care demonstrează, la scară mică, ameliorări ale problemelor de sănătate prin adoptarea unei alimentații considerate specifice unei anumite grupe sanguine.

Entuziasmul lui însă este demontat ca pseudoștiință de mulți nutriționiști: ”Oamenii sunt înnebuniți după știință individualizată, personalizată, dar aceasta este pseudoștiință,” spune Michael Greger, de la NutritionFacts.org, adăugând că cei care adoptă o astfel de dietă se pot simți mai bine prin simpla eliminare a hranei dăunătoare, cum ar fi junk food.

Dacă teoria care corelează grupele sanguine cu alimentația este sau nu științifică rămâne de văzut. Cert este însă că trebuie să acordăm mai multă atenție alimentelor pe care le consumăm, până când nutriționiștii vor descoperi ”piatra filosofială” a alimentației.

 

Sursa: MedicalXpress


3 comentarii

  1. Din punctul meu de vedere, piatra filosofală a fost deja descoperită: toate produsele de origine vegetală sunt sănătoase în timp ce restul sunt puse mereu sub semnul întrebării.

  2. Poate este pseudo-stiinta, dar stiu ca am grupa O+, precum tatal si fratele meu. Si suntem carnivori de a dreptul. Dimineata, de pranz, in timpul cinei putem sa mancam carne fara probleme. Partea cu fructele nu stiu daca este neaparat adevarata, incat consum foarte multe fructe si lactate si mereu simt nevoia exercitiului fizic. Maica-mea, cu grupa sanguina AB+, poate supravietui fara carne lejer. Post nu as putea sa tin mai mult de doua zile incat fara carne ma simt slab, devin irascibil is imi pierd vlaga 🙂

    • Oare daca mama ta are grupa AB si tatal tau 0 nu cumva tu si fratele tau ar trebui sa aveti grupa A sau B?Poate gresesc dar avand in vedere ca mama are AB e cam putin probabil ca voi sa aveti 0

Leave A Reply