Aproape 100 de mașini electrice în România, dar infrastructură aproape inexistentă

0

În România sunt înmatriculate, până în prezent, 98 de autoturisme electrice şi 2.858 de autoturisme hibride, potrivit datelor oferite de Registrul Auto Român, dar infrastructura pentru aceste vehicule lipseşte aproape cu desăvârşire. În aceste condiţii, România are şanse minime să atingă ţinta impusă de Uniunea Europeană, care prevede ca, până în 2050, pe şoselele ţării să nu mai circule maşini convenţionale. UE ne cere 10.000 de ”benzinării electrice” până în 2020.

 

masini

Deocamdată, avem doar două staţii publice de reîncărcare a bateriilor, una în Bucureşti şi alta în Braşov, iar alte câteva staţii de reîncarcare se află la sediile firmelor private care au cumpărat automobile electrice sau, în premieră, din 2015, într-o clădire de birouri din Capitală. Românii care se aventurează să-şi achiziţioneze o maşină electrică beneficiază de mai multe avantaje oferite de programul ”Rabla”, însă când vine vorba despre reîncărcarea bateriilor trebuie să se descurce pe cont propriu.

Cu toate acestea, într-un interval de trei-cinci ani, România va adopta maşina electrică, susţine, cu optimism, Makoto Kurahashi, general manager Mitsubishi Corporation, care consideră că lucrurile avansează rapid, mai ales în domeniul mobilităţii. ”Lucrurile avansează rapid, mai ales în domeniul mobilităţii, iar în ceea ce priveşte adoptarea maşinii electrice în România, consider că într-un interval de trei-cinci ani acest lucru va fi posibil, găsindu-se cu siguranţă soluţii pentru o infrastructură adecvată“, a spus Makoto Kurahashi.

Prima staţie de încărcare pentru automobile electrice din România, amplasată în spatele Pieţei Unirii, din Bucureşti, lângă sediul Transelectrica, a fost dată în folosinţă în vara lui 2011. Orice proprietar al unei maşini electrice şi posesor al unui card personalizat de încărcare poate, de astăzi, să-şi facă plinul la staţia electrică plătind 3 lei pe timp de noapte şi 5 lei în timpul zilei. Staţia poate încărca 4 maşini electrice, în acelaşi timp, iar cardul nu rămâne singură posibilitate de plată existând şi posibilitatea unui abonament, a unei cartele pre-pay sau a unei facturi ce poate fi achitata lunar, iar energia consumată pentru încărcare este contorizata cu ajutorul unor contoare inteligente.

Puteți citi articolul integral pe Green Report


Leave A Reply