Apple le stârneşte fanilor reacţii religioase

1

Într-un documentar BBC recent, specialişti în neuroştiinţe susţin că imaginile produselor şi reclamelor Apple generează în creierul pasionaţilor de acest brand reacţii foarte asemănătoare celor pe care le au oamenii credincioşi când sunt stimulaţi de imaginarul religios.

Secrets of the Superbrands, realizat de televiziunea britanică, investighează cauzele care au dus la valul de popularitate fără precedent în rândul unor megabranduri ca Apple, Facebook sau Twitter şi efectele acestora asupra cumportamentelor consumatorilor. Primul episod aruncă o privire asupra “cultului Apple”, realizatorii încercând să determine ce-i face pe oameni atât de ataşaţi de această marcă, încât să-şi petreacă zile-n şir la cozi aşteptând lansarea celor mai noi iProduse.

Alex Riley, prezentatorul emisiunii, l-a invitat pentru început pe Alex Brooks, editor la World of Apple şi adorator autodeclarat al brandului la care susţine că se gândeşte 24 din 24, să îşi lase activitatea cerebrală scanată, pentru a determina ce “beculeţe” se aprind în momentele când se gândeşte la iPhone-uri, iPad-uri ş.a.m.d. Rezultatele cercetărilor, care analizaseră înainte reacţiile neuronale ale oamenilor religioşi, au scos la iveală foarte multe corelaţii între adeptul “cultului Apple” şi adepţii diferitelor culte religioase. “Acest lucru sugerează că marile branduri din sfera tehnologiei exploatează zone din creier care au ajuns să proceseze conţinut legat de religie,” spune unul dintre cercetători. Intervievat, episcopul de Bukingham, care citeşte Biblia de pe iPad, susţine aceste premise, găsind elemente comune între arhitectura magazinelor Apple şi cea a spaţiilor religioase: abundenţa arcelor, micile altare de prezentare ale produselor ş.a.m.d.

Un alt brand analizat în documentarul britanic este Facebook, al cărui succes cu greu îşi poate găsi termeni de comparaţie în sfera reţelelor sociale. “S-ar părea că, dacă nu oferi un serviciu care să-i intereseze în mod special pe fiecare dintre cei 6,9 miliarde de locuitori ai planetei, şansele să devii un superbrand al tehnologiei sunt foarte mici,” concluzionează Riley.

Sursa: Slashdot

Foto: Elistmania.com

 

Tags:



Un comentariu

  1. Mihai TĂNASE on

    Acum îmi este mai clar de ce de atâtia zeci de ani fac matanii în fata calculatorului meu. Dupa spusele celor doi Alex înteleg de ce gradina este atât de mare…

Reply To Mihai TĂNASE Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger