Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a constatat emiterea, pe diferite posturi TV, a unui spot publicitar (SC McDonald’s SRL) prin care se fac afirmaţii precum “cartofii prăjiţi de la McDonalds aduc aminte de bunici” şi se transmite consumatorilor informaţia conform căreia materia primă utilizată este “cartoful” ce provine de la piaţă, arată un comunicat de presă. ANPC a apelat la sancţiuni privind difuzarea acestui spot, pe motiv că induce publicul în eroare.
În urma unui control desfăşurat de comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor în reţeaua de restaurante Mc Donald’s asupra originii şi calităţii cartofilor prăjiţi, scrie comunicatul, a rezultat faptul că produsul “cartofi prăjiţi” provine din tratarea termică a produsului “cartofi congelaţi”, materie primă a cărui listă a ingredientelor conţine următoarele: cartofi, ulei vegetal, dextroză, stabilizator (difosfat de sodiu).
În consecinţă, prin spotul publicitar se transmit două informaţii menite a induce în eroare consumatorii, respectiv că produsul “cartofi prăjiţi” ar proveni din cartofii proaspeţi achiziţionaţi de la piaţă, în condiţiile în care materia primă utilizată este “cartofi congelaţi” (care conţine şi alte adaosuri, inclusiv aditivi) şi că “aduc aminte de bunici”, ceea ce induce consumatorului ideea falsă de reîntoarcere la calitatea de odinioară, de produs fabricat după metode artizanale, în realitate, produsul fiind industrial.
Pentru cele constatate, ANPC a sancţionat SC McDonald’s SRL şi a solicitat Consiliului Naţional al Audiovizualului aplicarea măsurilor ce se impun pentru intrarea în legalitate privind difuzarea acestui spot publicitar.
Foto: Flickr/avlxyz