Am luat amendă 420 RON pentru că am mers cu bicicleta pe carosabil

1

Context: Pistele de pe trotuare au fost desfiinţate (în marea lor majoritate) – sursă. Asta e bine. E un prim pas spre nişte piste corecte, pe carosabil. Chiar dacă va dura mult până ce vor exista cele de pe carosabil, măcar nu ni se va mai spune să călărim pietonii. Ca urmare a desfinţării pistelor, au apărut semne de circulaţie “interzis accesul cu bicicleta” pe diverşi stâlpi. Teoretic, semnele sunt pentru trotuar/fostele piste. Ele anunţă faptul că bicicliştii nu ar trebui să mai pedaleze pe TROTUAR. Practic, şoferii şi poliţiştii, inclusiv, sunt induşi în eroare, şi cred că semnele se adresează carosabilului. Greşit.

 


Text de Ariel Constantinof, arielu.ro

Întâmplarea:

Mă grăbeam spre casă când mi-a făcut un politist rutier semn. M-am oprit. Am stat la o discuţie scurtă despre cât de haotici sunt bicicliştii în trafic.

Omul zicea că mă ştie pentru că era unul dintre poliţiştii care a luat parte la întâmplarea mea cu RATB-ul. (povestită aici)

Toată discuţia a fost mai mult decât amicală, eu nedându-mă jos de pe bicicletă. Mă oprise, de fapt, aşa, să ne salutăm mai mult.

Dar apoi mi-a arătat semnul de circulaţie “interzis accesul cu bicicleta” şi m-a întrebat dacă ştiu ce înseamnă. I-am zis: Înseamnă că n-am voie să mai pedalez pe pistele de pe trotuar. Și mi-a zis că NU, ci înseamnă că n-am voie pe carosabil.

Mi-a picat faţa, m-am dat jos de pe bicicletă, mi-a crescut tensiunea şi i-am zis să-mi demonstreze asta, pentru că eu ştiu alteceva.

Am stat cu el o oră, în frig, în intersecţia Victoriei, ca să ne uităm în cărticica sa cu legi şi amenzi, să vedem dacă are dreptate. Avea. Amenda pentru circularea unei biciclete lângă un asemenea indicator are o amendă de 420 RON.

Acum, fie vorba între noi, poliţistul nu voia să-mi dea amendă.

Acest poliţist voia mai mult să stea la o vorbă. Chiar nu voia să-mi facă vreun rău, deşi, din punct de vedere al legilor din cărticica sa, putea să-mi dea amendă de 220 RON pentru că nu aveam stop-ul roşu pe spate, ci-l aveam alb. Şi pentru ca n-aveam claxon. Şi pentru că n-aveam frâne pe ambele roţi.

Acesta este un fragment preluat de pe blogul lui Ariel Constantinof. Puteți citi textul integral aici.

 


Un comentariu

  1. Eu nu opresc când sunt pe bicicletă la nici un fel de polițist. Prezint pericol zero în trafic, am șanse de 10 până la 100 ori mai mari decât oricare alt participant să pățesc nepățite, n-am pisee (nici nu mai vreau, că oricum e imposibil), nu am parte de un minim respect – deci din punctul meu de vedere, orice discuție se oprește aici. Statul român să se îngrijească de gipane și de taximetriști, nu de ledurile mele.

    PS – promit că dacă calc vreo râmă pe trecerea de pietoni, mă autoreclam. Până atunci aștept cu interes cum miliția o să transmită prin stație: atenție, către toate echipajele, un biciclist rebel pe bulevardul Mihai Bravu colț cu Iancului. N-are semnale, n-are claxon, n-are cască și, în general, n-are nimic cu nimeni.

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger