Always Adevărul?

1

Citesc frecvent materialele platformei Think Outside the Box încă de la apariţia acesteia, pe vremea aceea găzduită de Hotnews.ro. Într-o presă în care specia reportajului şi materialele care documentează pînă la cele mai mici detalii acele nimicuri din care se compune cotidianul fiecăruia dintre noi au devenit nişte rarităţi, TOTB a acoperit golul din ce în ce mai mare de informaţii. Am descoperit cu această ocazie ecologismul inteligent, fără zorzoanele stridente ale fanatismului.

de Bogdan Iancu, antropolog

Pe scurt: cînd ceilalţi furnizau senzaţie, TOTB furniza informaţie şi făcea exerciţii de dezvrăjire din specia Myth-Busters. Am oferit în cîteva rînduri puncte de vedere solicitate de autorii TOTB pe marginea unor subiecte propuse spre dezbatere şi m-am bucurat să le văd puse într-un dialog fericit cu alte opinii şi idei. Experienţă de care nu m-am bucurat decît rare ori cu ocazia participării sporadice la cîteva programe la televiziunile de ştiri.

Cînd platforma şi-a schimbat gazda m-am gîndit că Adevărul va avea mai mult de cîştigat prin acest transplant decît TOTB, în măsura în care ziarul primea o completare fericită a unora dintre demersurile jurnaliştilor care scriau deja materiale pe teme ecologice şi conexe. Acum cîteva zile această relaţie s-a gripat – după cîte se pare – după apariţia unui număr de materiale despre brand-ul şi conţinutul băuturii care ne alimenta (mie şi tuturor celor din generaţiile antedecembriste) reveriile însetate de alternativa la Cico şi Brifcor.

Am citit toate cele cinci materiale. Multe dintre informaţiile prezentate îmi erau cunoscute pentru că fuseseră cînd şi cînd discutate de presa autohtonă, altele din lectura altor articole din presa occidentală. Ele lăsau să transpară adevăruri sau măcar realităţi chestionabile despre practicile strategice şi economice ale companiei, dar şi despre conţinutul băuturii carbogazoase de la naşterea căreia se împlinesc 125 de ani. Cu bilbiografie şi link-uri la surse dintre cele mai credibile. Totul pentru a depăşi elementele de scenografie feerică din spatele sloganelor şi a clipurilor Coca-Cola.

Adevărul şi-a despărţit cititorii de partenerii de la TOTB într-un mod sec, cu explicaţii transcrise în limbă de PR, care lasă loc unor întrebări dintre cele mai incomode. Este, după părerea mea, un exemplu nefericit şi gratuit de reacţie disproporţionată ale cărei consecinţe directe se pot concretiza prin descurajarea jurnaliştilor trustului de a atinge subiecte sensibile pentru generatorii de venituri din publicitate. Inventarea unor “disfuncţii grave” neprecizate nu poate fi alibi credibil ci doar o formulă hilară de a vinde gogoşi. Always Adevărul?

 

* Reacție la Punctul de vedere al TOTB.ro cu privire la despărţirea de Adevărul

Citiți și:

A 11-a poruncă: să nu iei numele brandului în deșert


Tags:



Un comentariu

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger