Alimentatia proasta e un indicator al saraciei

1

Populatiile cele mai defavorizate si mai sarace sunt nu numai cele mai afectate de obezitate, dar si cel mai putin receptive la mesajele de prevenire, arata un recent studiu efectuat de cercetatori francezi. Acestea se confrunta cu mai multi factori de risc, printre care sedentarismul sau o parere proasta despre sine.

 Populatiile cele mai defavorizate sunt cel mai putin receptive la masuri de prevenire a obezitatii, potrivit unei expertize a Institutului National Francez de Cercetari Agronomice (INRA), relateaza Agerpres. Realizata la cererea Ministerului francez al Alimentatiei, Agriculturii si Pescuitului, expertiza se bazeaza pe circa 1 600 de articole stiintifice internationale si pe activitatea a 20 de experti in epidemiologie, nutritie, sociologie, economie.

Alimentatia este un indiciu al inegalitatilor sociale, constata studiul. Ea poate reprezenta pana la 50 la suta din veniturile familiilor foarte modeste (fata de 15 la suta media nationala). In Statele Unite, ca si in Europa, cu cat se coboara pe scara sociala, cu atat riscul de a gasi persoane suprapodenrale sau obeze este mai mare.

Un regim alimentar care prezinta risc crescut de obezitate a fost constatat la 16 la suta din muncitori si doar la 4 la suta din femeile cu functii de conducere. In Franta, pentru ca numarul persoanelor considerate sarace este mare (peste 6 milioane in 2010, potrivit statisticilor oficiale), alimentatia lor constituie o miza prioritara in actiunile de sanatate publica, subliniaza studiul.

Segmentele de populatie cele mai defavorizate consuma mai putine fructe si peste si mai multe produse grase. “Mediul social este foarte important in explicarea obiceiurilor alimentare”, explica un cercetator, care adauga ca “aceste comportamente sunt foarte greu de schimbat din cauza ponderii lor sociale. Daca obisnuiesti sa mananci fripturi cu prietenii si daca treci dintr-odata la morcovi facuti la abur, cu salata, risti sa fii considerat un extraterestru”, spune cercetatorul.

Persoanele cele mai defavorizate aduna si cei mai multi factori de risc (sedentarism, timp petrecut in fata televizorului, o parere proasta despre sine etc.). Ele sunt mai putin receptive la campaniile de prevenire, pentru ca mesajele sunt prea indepartate de obiceiurile lor alimentare si au intotdeauna treburi mai urgente decat alimentatia.

Tags:



Un comentariu

  1. Pingback: Fast-food nation: Obama si meniul cheeseburger » Think Outside The Box

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger