Maraton pentru Spitalul Marie Curie. “42 pentru o sansa”

3

Zilele trecute s-a vorbit destul de mult despre situatia dramatica in care se afla spitalul Marie Curie din Bucuresti. Lipsa banilor, a cadrelor medicale, dotarea insuficienta sunt doar cateva din problemele pe care le are aceasta institutie. O initiativa mai putin obisnuita, a unor oameni care au ca pasiune alergatul, vine insa in ajutorul institutiei, care ar urma sa primeasca un echipament unic in Romania. Daca ar fi existat la ora producerii tragediei de la spitalul Giulesti, echipamentul ar fi salvat vieti de copil.

Oana Badea are 42 de kilograme si ii place sa alerge la maraton. Adica tot 42, dar kilometri. Ea este unul dintre principalii sustinatori ai campaniei umanitare “42 pentru o sansa”.

Ideea campaniei i-a apartinut insa lui Gabriel Solomon. Si el e alergator de maraton. “M-am gandit sa folosim evenimentul maratonului de la Bucuresti pentru a strange fonduri pentru ceva cat mai concret. Ne-am gandit la spitalul Marie Curie, iar in urma unei discutii cu seful sectiei de Terapie Intensiva Nou Nascuti, am decis sa strangem bani pentru un echipament, Olympic Cool Cap. Daca ar fi existat mai de demult, acest echipament ar fi putut salva viata unor copii, precum cei implicati in incendiul de la Giulesti. Asa ca ne-am propus sa dam o sansa vietii altor copii”.

Echipamentul costa 37.000 de euro. Dupa mai multe negocieri, au reusit sa obtina o reducere de la producator, iar pretul final e acum de 30.000 de euro.

Cum insa astfel de initiative nu pot fi promovate in mod individual si cum “campaniile in general sunt menite sa ii aduca pe oameni impreuna”, dupa cum spune Oana, oamenii din spatele ei au decis sa-i atraga alaturi pe colegii dintr-un club de alergare: Ro Club Maraton.

“Cand am inceput aceasta campanie, nimeni dintre noi nu avea experienta in astfel de actiuni, nu stiam exact ce trebuie sa facem, cum trebuie facut, ne lipseau si instrumentele… “, continua Oana. “Ne-am tot gandit cum sa incepem, ce-ar putea sa intereseze, astfel incat oamenii sa doreasca sa se implice si sa reusim sa strangem fondurile necesare. Toti cei cu care vorbeam despre campanie erau entuziasmati de idee, dar deveneau sceptici cand le spuneam targetul”.

Ideea campaniei pare simpla la prima vedere: orice firma poate sa faca o donatie, iar in schimbul banilor numele sau va fi facut vizibil in timpul maratonului Bucuresti (din 17 octombrie), inscriptionat fiind pe tricoul unuia dintre cei 84 de alergatori participanti la proiect. Totodata, pentru un pret modic, sunt puse in vanzare tricouri care poarta mesajul campaniei. Nu in ultimul rand, au fost deschise conturi dedicate unde s-au facut donatii individuale.

“Am incercat totodata ca in fiecare saptamana sa aducem si cate un element de noutate”, spune Oana. “De exemplu, in aceasta saptamana am lansat o provocare pentru bloggeri si cititorii lor, care vor putea castiga premii oferite de unul dintre sustinatorii nostri”.

Dupa circa doua luni de campanie, organizatorii au reusit sa stranga 18.300 din cei 30.000 de euro necesari. O descriere detaliata a proiectului si a modalitatilor in care va puteti implica se gaseste pe site-ul www.42pentruosansa.ro.

Duminica 17 octombrie este ziua de maxim interes din jurul acestui proiect. 84 de persoane din trei tari (sunt implicate si cluburi din Italia si Anglia) vor alerga la Maratonul Bucuresti incercand sa atraga atentia asupra campaniei. Gabriel si-a propus sa alerge descult ultimii 10 km ai cursei.

Tot Oana: “Foarte multi prieteni, colegi ne-au sustinut si ne-au incurajat, mai ales ca aceasta campanie este un produs aproape exclusiv Ro Club Maraton, si in conceptie, si in executie. La incheierea maratonului, vom trage linie ca sa vedem unde suntem pana in acest moment. Intentionam sa achitam avansul pentru echipamentul medical si apoi vom continua pentru a strange toate fondurile necesare. Vom incerca in continuare sa atragem cati mai multi parteneri media, sa obtinem cat mai multe spatii de promovare in care sa aratam cum s-a derulat campania, de unde am pornit si cat mai avem pana ne atingem targetul. De asemenea, vom incerca sa initiem noi activitati si actiuni prin care sa promovam campania”.

La prima vedere, ai crede ca alergatorii – fie ei si amatori – sunt numai atleti desavarsiti, corpuri sculpturale interesate de descarcarea de adrenalina si de performanta. Dar nu este deloc asa. Sunt oameni obisnuiti, de varste si ocupatii diverse, uniti insa de o pasiune. Iar acesti oameni, impreuna, arata ca pot face si lucruri care trec de orizontul lor de interes.

“Consider ca exista o stransa legatura intre alergare, in special cea pe distante lungi, si spiritul umanitar, pentru ca ambele pornesc – de fapt – de la ideea de a te autodepasi, de a depasi niste granite stabilite de uzante”, spune Gabriel.

“Desi uneori se considera ca alergarea – fiind un sport individual – ar putea duce la o indepartare de problemele celorlalti, noi spunem ca nu e asa. Cand alergi, mintea se elibereaza de gandurile cotidiene si lucrurile se vad mult mai limpede”, il completeaza Oana. “Conteaza acum sa iti duci planul la bun sfarsit, sa termini cursa. Iar cand reusesti asta, cand termini un maraton, te gandesti sa ajuti si pe altul, pe cei care nu se pot descurca singuri, pe cei care au nevoie de sustinerea si ajutorul nostru. Din acest spirit s-a nascut <<42 pentru o sansa>>”.

Foto: Echipamentul Olympic Cool Cap. (www.engadget.com)

Cititi si:

Maratonul International Bucuresti. Ultima turnanta

Primul maraton


Tags:



3 comentarii

  1. f.frumoasa initiativa, felicitari organizatorilo! de astfel de actiuni as dori sa aud mai des in tara noastra….
    am totusi si o intrebare: ce s-a intimplat cu banii strinsi din SMS-uri pentru sectia de copii de la acest spital, campanie data la televizor, citi s-au strins (jurnalista Stanciu zicea ca s-au strins peste asteptari…) si ce s-a facut cu ei? (se intelege ca am trimis si eu SMS-uri) – nu de alta dar sa nu ma simt fraierita….

  2. Multumim frumos pentru acest articol.

    In ceea ce priveste intrebarea Mariei, acea actiune a fost din initiativa Fundatiilor “Salvati-va ingerii” si “Gheorghe Hagi”, pentru construirea Spitalului de Pediatrie. Campania “42 pentru o sansa” este o initiativa Ro Club Maraton si are ca scop achizitionarea echipamentului Olympic Cool Cap destinat Sectiei de Terapie Intensiva Nou Nascuti a Spitalului de Urgenta pentru Copii, deci un pic diferit. Stiu insa ca acea campanie “Fotbal pentru viata” a reusit sa-si atinga targetul cu ajutorul oamenilor si asta e important.

  3. Pingback: Scrisoare catre un prieten alergator » Think Outside The Box

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger