Adopția de adulți, o soluție pentru afaceri

0

Deși multe cercetări arată că afacerile moștenite în familie sunt mai puțin performante decât cele cu manageri angajați, Japonia pare să fi găsit calea pentru a-și face afacerile de familie profitabile. Anul trecut, 90 % dintre cei adoptați legal în această țară au fost adulți.

Un studiu ce urmează să fie publicat în Journal of Financial Economics arată nu doar că afacerile transmise în familie sunt foarte răspândite în Japonia, dar și că acestea le depășesc ca profitabilitate pe cele cu personal și lideri angajați. De altfel, undele dintre cele mai vechi afaceri de familie din lume sunt Suzuki, Matsui Securities și Suntory. Soluția prin care japonezii au reușit să transforme business-ul moștenit într-o reușită sunt adopțiile de adulți.

În 2011, în Japonia au fost adoptate 81.000 de persoane, iar mai bine de 90% dintre acestea au fost adulți. Practica de a adopta tineri de 20-30 de ani vine ca o compensație pentru familiile cărora biologia nu le poate asigura continuitatea economică. După cum susțin autorii studiului, acest fenomen este singular în lume.

Cum rata natalității în Japonia este în scădere, acest lucru a generat numeroase familii cu un singur copil, iar tradiția japoneză susține în continuare că moștenitorul unei afaceri de familie trebuie să fie de sex masculin. Astfel, a apărut această parctică în care, prin intermediul unor consilieri, fiicele afaceriștilor sunt puse în legătură cu potențiali candidați la rolul de moștenitor al business-ului și totodată de pețitor. Când negocierile sunt reușite, bărbații renunță la propriul nume în favoarea celui venit dinspre familia femeii, devenind astfel conducătorul clanului și al afacerii respective. O singură companie de consiliere susține că a avut cel puțin 600 de cazuri rezolvate de mukoyoshi, ceea ce ar însemna ”adopția unui ginere”. Cei mai mulți dintre clienți au afaceri mici sau mijlocii, reușita cărora  contribuie și satisfacția maritală a cuplului nou format prin adopție. De altfel, anumite familii preferă să cedeze rolul de manager aferent fiului biologic unui fiu adoptiv, în condițiile în care capul familiei consideră că urmașul său direct nu este potrivit pentru această funcție.

Sursa: The Economist

Foto: Freakonomics.com

 

 


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger