Activiştii de mediu au reuşit să oprească operaţiuni de despădurire în Indonezia

0

Pe insula indoneziană Sumatra operaţiunile de defrişare sunt la ele acasă, ignorând legislaţia, avertismentele sau protestele activiştilor de mediu. Peisajul local devine din ce în ce mai golaş, pe măsură ce APP, cel mai mare producător indonezian de hârtie, îşi croieşte drum, prin copaci, înspre vârful succesului financiar. Iar ca APP mai sunt multe alte companii.

 

 

APP vinde produse din hârtie către companii precum Disney, Staples sau alte branduri renumite din SUA şi din lume. Afacerile firmei se ridică anual la miliarde de dolari. Grupurile de activişti pentru mediu au acuzat în repetate rânduri această firmă de distrugere, prin despădurire, a habitatului mai multor specii vulnerabile sau pe cale de dispariţie şi de distrugere a mediului. Localnicii se plâng că activitatea firmei le aduce prejudicii, pentru că le schimbă complet mediul de viaţă. Plantaţiile crescute cu scopul exclusiv al producţiei de hârtie au luat locul pădurilor cândva pline de viaţă, de animale şi păsări. Emisiile de gaze de seră provenite de la activităţile APP în 2006 au fost estimate la a întrece, ele singure, 165 de ţări, conform statisticilor anului respectiv.

Totuşi, după campanii susţinute, activiştii de mediu au reuşit ceea ce părea imposibil: să convingă o serie de companii internaţionale să nu mai achiziţioneze produse ale APP, astfel că profiturile companiei au scăzut vertiginos. Reprezentanţii APP au considerat criticile aduse ca fiind incorecte, motivând că ei construiesc şcoli şi aplică programe de conservare a mediului. Însă tacticile Greenpeace au fost, de data aceasta, mai eficiente: în februarie, preşedintele APP a anunţat că firma sa nu va mai tăia păduri. „Cazul APP arată rolul jucat de branduri de renume în oprirea despăduririlor. Sigur, oamenii vor lucruri, pentru că le folosesc. Dar corporaţiile sunt cele care încearcă – şi cel mai adesea reuşesc – să ne convingă de ce avem nevoie, ce lucruri să cumpărăm, iar asta înseamnă că vor să ne facă să cumpărăm produsele lor. De asta ne axăm pe a schimba mentalitatea corporaţiilor, nu doar pe cea a consumatorului final”, explică Lafcadio Cortesi, activist în cadrul Rainforest Action Network. În prezent, Greenpeace încearcă să convingă şi alţi producători de hârtie să urmeze exemplu dat de APP, chiar dacă acesta a avut loc în urma unor presiuni directe generate de piaţă şi fluctuaţia banilor.

 

Sursa, foto şi mai multe detalii: NPR


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger