Angajaţii nu mai văd folosirea Facebook-ului în timpul programului de lucru drept un lux sau o unealtă, ci au ajuns să considere că este un drept, arată o cercetare realizată de Intelligent Office pe mai bine de 1.000 de angajaţi din SUA şi Canada.
Un sfert dintre angajaţii chestionaţi pentru acest studiu au spus că nu ar lucra pentru o companie care ar interzice folosirea social media la birou, în timpul programului de lucru. În total, aproape o treime dintre angajaţi îşi petrec cel puţin o oră pe zi pe Facebook, Twitter sau alte reţele sociale, în timpul programului de birou, arată acelaşi studiu. Aceste nevoi social media, cum le numeşte cercetarea, fac parte dintr-o tendinţă în creştere a angajaţilor de a avea mai multă libertate de alegere când vine vorba de tehnologia pe care o utilizează. O treime dintre cei chestionaţi au susţinut, de altfel, că ar prefera să lucreze pentru o companie care le-ar permite să folosească tehnologia aleasă de ei.
„Tehnologia a făcut posibilă schimbarea modului în care lucrăm şi acum vedem, pur şi simplu, cum angajaţii se folosesc deschis de această libertate adusă de schimbarea respectivă”, explică Tom Camplese de la Intelligent Office. În sprijinul cererii pentru alegeri tehnologice proprii vine şi dorinţa tot mai accentuată a oamenilor de a lucra din alte spaţii, din afara birourilor. „Pentru a creşte mobilitatea fără a pierde productivitatea, este nevoie de o nouă specie de angajat, care să fie liber să lucreze mai independent”, spune Camplese. El consideră că aceste mişcări sunt parte dintr-o schimbare la nivel de societate, de cultură, care se întâmplă în prezent şi în cadrul căreia angajaţii prezentului îşi personalizează în moduri variate felul de a lucra, de la stil, loc şi până la tehnologie. Libertatea de alegere şi flexibilitatea sunt drepturile pe care oamenii şi le doresc.
Sursa şi foto: BusinessNewsDaily