8 moduri de a trece mai ușor peste tristețea de toamnă-iarnă

0

Pe măsură ce zilele se scurtează și se apropie iarna, mulți dintre noi simt nevoia să hiberneze. Începem să dormim mai mult, să mâncăm mai mult și să evităm contactul social. Efectele pot fi și mai grave pentru cei care suferă de depresie. Iată opt moduri de a ieși din melancolia de toamnă-iarnă.

1. Terapia cu lumină

Michael Terman, directorul Centrului pentru Tratamentul cu Lumină și Ritmuri Biologice din cadrul Centrului Medical de la Universitatea Columbia, spune că depresia “înflorește” când ne trezim într-o cameră întunecată, ceea ce afectează ceasul biologic. Paradoxal, trecerea la ora de iarnă i-ar ajuta pe cei care suferă de depresia de iarnă pentru că mutarea ceasului cu o oră înapoi înseamnă că va fi lumină la trezire.

Așadar, pentru cei predispuși la tristețea de toamnă-iarnă, Terman recomandă terapia cu lumină. Expunerea la lumina soarelui, mai ales dimineața, are mai multe consecințe pozitive – ajută ritmul circadian, conferă energie și are proprietăți antidepresive, stimulând aceiași neurotransmițători ca și medicamentele antidepresive.

2. Socializare

Depresia poate înrăutăți frica de respingere socială, determinând evitarea ocaziilor de socializare. Dar suportul social este unul dintre cei mai importanți factori de ieșire din depresie și pentru evitarea recidivei. Așa că sfatul este să încerci să ieși din casă chiar dacă nu ai chef. Ia-ți angajamentul să faci un număr de activități sociale în fiecare săptămână și respectă-l!

Odată ce ai ieșit din casă, povara socializării se ușurează și vei fi surprins că poți chiar să te simți bine. Amintește-ți asta data viitoare când nu ai chef să ieși din casă!

3. Sport

Ca și socializarea, sportul este una dintre activitățile pe care persoanele deprimate le evită, dar îți îmbunătățește dramatic starea de spirit. Sportul ridică moralul depresivilor în aproximativ 33% dintre cazuri, dar depresia se reinstalează dacă activitățile fizice nu sunt constante.

Pentru a te motiva, alege o activitate plăcută și fă din asta o rutină!

4. Respirații adânci

Dacă faci yoga sau alt tip de meditație știi deja că respirația este o parte foarte importantă a exercițiului. Respirația este foarte benefică și pentru combaterea depresiei întrucât inhalarea adâncă, lentă și relaxată stimulează nervul vagus, responsabil pentru stres.

Sub stres inima bate mai tare și presiunea arterială crește, dar nervul vagus trimite mesajul opus. De asta, una dintre terapiile pentru depresia rezistentă la medicamente este folosirea unui aparat care stimulează electric nervul vagus.

5. Masajul

Masajul nu este doar o activitate plăcută, poate fi și o metodă eficientă de terapie pentru depresie. În timpul masajului, nivelul hormonului de stres, care este ridicat la persoanele depresive, scade, în timp ce nivelul serotoninei, substanța al cărei nivel este ridicat cu ajutorul medicamentelor antidepresive, crește.

Nu există un anumit tip de masaj ideal, ci trebuie ca presiunea exercitată să fie moderată.

6. Cofeina

Iată o veste bună pentru băutorii de cafea. Un studiu recent arată că femeile care beau mai mult de patru căni de cafea pe zi au un risc de depresie cu 20% mai mic decât cele care beau mai puțin. Cercetarea nu a inclus bărbați, dar nu sunt motive să considerăm că rezultatele ar fi mult diferite.

7. Suplimentele

Există suplimente alimentare care au efecte pozitive asupra depresiei. De exemplu, acizii grași omega 3, care pot fi găsiți în ulei de pește sau prin adăugarea de somon și saridine în dietă. Așadar, o alimentație bogată în pește poate, de asemenea, să ne ajute să trecem mai ușor peste melancolia de toamnă-iarnă.

8. Ajutor profesionist

Ajutorul de specialitate ne poate ajuta să depășim starea proastă de spirit de sezon și să prevenim înrăutățirea. Psihoterapeutul poate indica ce fel de tratament este necesar în funcție de gradul de depresie.

Orice opțiune ați alege este de bun augur, în niciun caz depresia nu trebuie ignorată. Afecțiunea este mai tratabilă decât crede majoritatea.

Foto: Flickr / RenaudPhoto

Sursa: Time


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger