“8 hours overtime for a good cause“, evenimentul care aduce împreună organizații non profit și experți din diverse domenii într-o seară de lucru voluntar, are loc pe 27 martie, după 7 seara. Timp de opt ore, experți în comunicare, vânzări, resurse umane sau planificare strategică rezolvă problemele punctuale cum ar fi dezvoltarea unui website, construirea identității unui program, planificarea relației cu donatorii sau o campanie de vânzări.
Pentru a participa, profesioniștii-voluntari își oferă experiența înscriindu-se la proiectele care se potrivesc competențelor și preferințelor lor. Aplicațiile se pot face până în data de 6 martie, ora 23:59, pe site-ul evenimentului.
Cele 8 organizații non-profit pentru care căutăm voluntari au fost selectate în urma unui apel de proiecte: Fundația PACT – Video cu impact, Fundația Noi Orizonturi – Tabără de educație prin aventură – VIAȚA, SSSP/O masă caldă – O masă caldă București, Asociația ProVita – Sistem de gestiune donatori și management de voluntari, Fundația Special Olympics – Strategie de fundraising, Centrul de Resurse pentru participare publică (CeRe) – identitate pentru programul PAS (Permanent Advocacy Service), Fundația Policy Center for Roma and Minorities (PCRM) – website “facelift”, Asociația “De-a arhitectura” – De-a arhitectura pe net.
Tipul de profesionişti de care au nevoie cele 8 organizații selectate sunt: copywriteri, web designeri și developeri, specialiști în marketing, comunicare si PR, specialiști în resurse umane, experți în planificare strategică, fundraising, Customer Relationship Management și vânzări. Fiecare proiect va avea o echipă interdisciplinară formată din 3-5 experți, un project manager și un reprezentant al organizației beneficiare. Pentru eficiență, echipele lucrează pe baza documentației pregătite din timp de organizație și structurate cu ajutorul unui mentor, expert în domeniul proiectului.
“8 hours overtime for a good cause“ este o întâlnire de lucru între profesioniști din diferite domenii și ONG-uri care necesită suport și consiliere profesională pentru o mai bună desfășurare a activităților și pentru creșterea capacității organizației. În loc să cerem bani pentru cauzele din comunitate, cerem profesioniștilor să doneze o seară din timpul lor cu ceea ce au mai de valoare – experiența profesională.
Evenimentul are loc simultan în București, Bacău, Cluj, Iași, Sibiu, Ploiești, Brașov și Sfântu-Gheorghe, dar și în alte orașe din lume, pe 27 martie, de la 7 seara până la 3 dimineața. La București, el are loc la American International School of Bucharest și este găzduit de Melania Medeleanu.
În 2014, evenimentul de la București a adunat 9 echipe de voluntari specialiști care au rezolvat 9 teme punctuale propuse de organizații non-profit. Implicarea voluntară a facilitatorilor, voluntarilor și a organizațiilor a însumat peste 600 de ore, adică 15 săptămâni de lucru ale unui angajat cu normă întreagă. Evenimentul a fost organizat pentru prima dată acum zece ani la Amsterdam.
Pentru mai multe informații despre programul din România, vizitați www.8-i.ro, și despre programul internațional, vizitați: www.8-i.org.
Fundaţia Comunitară Bucureşti investeşte timpul, banii şi energia bucureştenilor pentru a crea comunităţi în care să ne simţim ca acasă. Organizaţia colectează fonduri de la afaceri locale şi persoane particulare, pentru a finanţa proiecte care stimulează iniţiativa şi aduc oamenii împreună în comunităţi. Fundaţia Comunitară Bucureşti s-a înfiinţat în 2011 şi este parte dintr-o mişcare naţională, alături de alte unsprezece fundaţii comunitare din țară. Pentru mai multe detalii, vizitați: www.fundatiacomunitarabucuresti.ro.