7% dintre europeni folosesc bicicleta ca mijloc principal de transport. Românii sunt sub medie

4

Un Eurobarometru făcut mai la începutul anului, dar pe care n-am pus mâna decât acum, spune nişte lucruri nu tocmai surprinzătoare despre locul pe care şi l-a făcut bicicleta în viaţa românilor. Zice el aşa: 7% dintre europeni folosesc bicicleta ca principal mijloc de deplasare; media nu e mare dacă o comparăm cu cifrele din ţări precum Olanda (31%), Danemarca, Ungaria (fiecare cu câte 19%) sau Suedia (17%).

de Portocala Mecanică

România se află totuşi sub media continentului: doar 5% din cei vreo 1.000 de respondenţi întrebaţi de Gallup spun că bicicleta e de bază atunci când se deplasează din punctul A în punctul B. Asta înseamnă grosso modo 1.050.000 de români, ceea ce nu e tocmai rău. Ne mai putem umfla în pene şi că îi depăşim pe eternii bulgari (2%), portughezi, spanioli sau chiar britanici.

Mai jos în studiu ne dăm însă de gol destul de tare. Iubim, noi românii, maşina de ne sar capacele. Atât de tare încât devenim complet ignoranţi atunci când suntem întrebaţi dacă am face compromisuri la caracteristicile automobilului pentru a reduce emisiile de carbon. 35% dintre români (cel mai mare procent la nivel european) nu ştiu ce înseamnă asta.

Probabil că trebuie să ne intre şi mai tare criza la oase ca să ne dăm seama la ce e bună o bicicletă. 1 milion dintre noi se pare că ştim destul de bine cum stă treaba cu ea. Vouă cum vi se pare cifra asta: 1 milion de români pentru care bicicleta e cel mai folosit mijloc de transport? Suntem atâţia?

Foto: Good.is

 


4 comentarii

  1. Chiar daca acel rezultat al sondajului este adevarat si este facut riguros dpdv statistic, din asemenea date foarte generale ca cele prezentate in articol este hazardat sa tragi orice concluzii. Nici raportul pe care se bazeaza articolul nu e mai detaliat, ci tot foarte superficial cu privire la mersul pe jos si utilizarea bicicletei, intrand in detalii numai referitor la utilizarea autoturismelor si transportului in comun. Repondentilor li s-au pus numai 5 intrebari pe teme de transport, si niciuna specifica pe teme de mers pe jos sau cu bicicleta, deci nu e un material din care sa se poata trage concluzii in acest domeniu…

    Asa cum s-a mentionat deja, ar fi de exemplu esential sa se faca diferenta intre marile orase si mediul rural si micile orase. Iar esentiale sunt cauzele, ca rezultatul sa aiba reala utilitate. Spectrul de motive pentru utilizarea sau neutilizarea regulata a bicicletei ca mijloc cotidian de transport este foarte vast. E o mare diferenta intre cei care utilizeaza bicicleta acum doar pentru ca momentan nu au bani de masina sau benzina, si cei care o fac desi strict financiar au sau si-ar permite si masina si bani de combustibil…. Doar ca studiul respectiv nu prezinta nimic pe aceasta tema cu privire la utilizarea bicicletei, astfel ca este prea putin util si nu prea merita atentie…

    De observat ca titlul este dezinformator: Nu e vorba de “europeni” in general, ci de locuitorii statelor din UE. Poate cine a pus titlul nu a aflat inca faptul ca Elvetia sau Norvegia si mai multe tari balcanice nu sunt membre UE, nici Ucraina, Belarus… si mai ales Rusia, unde o mare parte din populatie traieste in partea europeana…

    Radu Mititean – director executiv – Asociatia CCN (personal sunt sofer si am masina, dar merg aproape zilnic la serviciu pe bicicleta, cam 2 x 5 km, la cravata, si uneori cu autobuzul, rarissim cu masina…)

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger