5 trucuri ca să te trezeşti mai uşor dimineaţa

6

Cînd afară e frig şi întuneric şi eşti năuc de somn, să ieşi de sub plapumă e ca şi cum ai fi tras afară din uter cu un forceps metalic şi rece. E atît de bine să dormi, dar nemiloasa realitate te vrea în picioare, gata de muncă. Cum să faci mai uşoară căderea din paradisul somnului?

1. Culcă-te cînd eşti obosit

Nu încerca să adormi mai devreme, la o oră fixă, pentru că rişti să priveşti în gol şi să te foieşti degeaba în pat. Dar nici nu-ţi forţa limitele stînd prea mult la televizor sau pe Internet, dacă te culci mult prea obosit, o să te trezeşti obosit.

În timp, somnul se reglează şi ajungi să adormi cam la aceeaşi oră în fiecare seară.

2. Alege-ţi hainele cu o seară înainte

Dacă poţi să aproximezi cum va fi vremea a doua zi dimineaţă, e o mişcare foarte înţeleaptă. Te scuteşte de chinul de a bîjbîi disperat cu noaptea în cap prin sertare şi prin dulapuri după ciorapi (care, cel puţin în cazul bărbaţilor, sunt întotdeauna desperecheaţi, jumătate dintre ei ascunzîndu-se efectiv în altă dimensiune), te scuteşte de incertitudinea alegerii (e complicat, cînd eşti chior de somn, să te hotărăşti pentru combinaţia potrivită) şi mai ales cîştigi timp.

3. Pregăteşte-ţi uneltele pentru cafea

Dacă eşti genul de masochist care preferă să păzească ibricul dimineaţa, Dumnezeu cu mila. Dacă bei cafea la filtru, pune-i apa, filtrul şi cafeaua cu o seară înainte. O soluţie extremă ar fi să ţii filtrul în camera unde dormi, alături de cornuri, sandvişuri sau biscuiţi (studiile spun că e bine să mănînci ceva dulce dimineaţa). Dacă ai chiar o maşină de cafea, dintre cele care pot fi programate, eşti un om cu adevărat norocos.

4. Pune-ţi alarma la distanţă

Să opreşti alarma din 10 în 10 minute şi să mai furi puţin somn poate fi o adevărată plăcere, precum cea a unui condamnat la moarte căruia i se acordă cîteva clipe de viaţă în plus, dar nu e prea sănătos. Somnul fragmentat din acele momente de prelungiri e de proastă calitate şi îţi dă o stare de buimăceală pe întreaga zi.

Indicat ar fi deci să aşezi ceasul sau telefonul la distanţă, ca să fii obligat să te ridici din pat. Setează-ţi alarma pe o melodie ritmată, dar nu foarte complexă, altfel, în timp, devine enervantă.

5. Pune-ţi un pahar cu apă lîngă alarmă

Bea paharul cu apă înainte să opreşti alarma. Peste noapte, te dezhidratezi şi dacă bei apă, corpul tău primeşte semnalul că e timpul să se trezească.

FOTO: Edward Hopper

Tags:



6 comentarii

  1. Wow ce articol stupid. 3 din cele 5 sfaturi nu au nici o legatura cu trezitul. Sunt lucruri care le faci dupa ce te trezesti. Titlul induce in eroare.
    Ma gandeam ca aveti remedii naturiste, chestii nutritionale sau alte lucruri asemanatoare. Ca si cum era mare misterul: cum sa fii mai eficient dimineata. Oricine peste 7 ani stie deja ce inseamna sa te scoli dimineata si cum sa iti programezi tabieturile. Si “organismul se regleaza in timp” nu e un sfat, e un truism.
    Singurul care poate trece ca sfat e nr 5, care nu sunt foarte convins ca merge: ma scol si de cate 3 ori pe seara sa beau apa, si ma culc la loc. Dar sa zicem.

  2. E bunicel articolul. Mi-a confirmat doua chestii pe care le banuiam, dar mi-era prea lene sa le aplic. Si indirect, si sfaturile la care se referea Junk, sunt utile cu trezitul de dimineata. Oricum, e un articol pe care il poti citi cat timp iti bei cafeaua dimineata.

  3. Pingback: TOTB.ro - 5 lucruri pe care ar trebui să le știți despre somn » Think Outside the Box

  4. Pingback: TOTB.ro - 5 sfaturi pentru un somn de noapte liniștit » Think Outside the Box

Leave A Reply