5 sfaturi pentru un somn de noapte liniștit

0

Vă întoarceți de pe o parte pe alta în timpul nopții? Petrecți mai mult timp uitându-vă la ceas decât la interiorul pleoapelor? În acest caz, s-ar putea să aveți o problemă cu somnul. Somnul nu este o activitate opțională, organismul are nevoie de ea pentru a-și încărca bateriile după o zi grea de muncă. Lipsa ei afectează concentrarea și timpul de reacție, sporește iritabilitatea și instalează moleșeala în timpul zilei. Iată câteva sfaturi pentru îmbunătățirea somnului de noapte.

1. Asigurați-vă că dormitorul este un loc primitor pentru somn. Dacă aveți probleme cu dormitul din cauza luminilor, puneți-vă draperii închise la ferestre. Dacă aveți un televizor în cameră, asigurați-vă că e oprit înainte de a merge la culcare. Gândiți-vă și la temperatura încăperii. E prea cald sau prea frig? Ajustați-o atunci la un nivel confortabil.

2. Mâncați mai puțin înainte de a merge la culcare. S-ar putea să aveți o noapte albă dacă vă puneți să dormiți cu stomacul plin, pentru că asta sporește riscul arsurilor stomacale. Încercați să nu mâncați cu 2-3 ore înainte de somn. Limitați consumul de cofeină, care vă poate ține treji și alerți mai mult decât doriți. Totodată, reduceți și inhalarea de nicotină înainte de culcare, aceasta fiind un stimulent care vă poate cauza probleme.

3. Folosți patul doar pentru dormit și pentru sex. Dacă faceți și alte lucruri în pat (TV, citit, mâncat), s-ar putea să vă vină greu să vă mai odihniți acolo.

4. Exercițiile fizice din timpul zilei vă pot îmbunătăți somnul de noapte. Este recomandat să faceți mișcare timp de 30 de minute în fiecare zi, cinci zile pe săptămână. Cele 30 de minute nu trebuie consumate toate odată, iar tipul de activitate fizică poate varia. Important este să nu vă suprasolicitați înainte de culcare, și asta pentru că exercițiile fizice intensifică temperatura corpului și vă poate aține de la somn.

5. Găsiți-vă un ritual înainte de culcare. Reduceți-vă gradual activitățile și alegeți unele liniștite, relaxante înainte de a dormi, cum ar fi o baie fierbinte sau lectura unei cărți. Meditația ajută și ea. În cazul unora, și rugăciunea. Încercați să mergeți la culcare la aceeași oră în fiecare noapte și să vă treziți cam la aceeași oră în fiecare dimineață. Drămuiți-vă timpul în așa fel încât să dormiți 7 ore pe noapte.

Foto: Flickr/Joi’s

Citiți și:

5 lucruri pe care ar trebui să le știți despre somn

5 trucuri ca să te trezeşti mai uşor dimineaţa

Visele ne rezolvă problemele

Tehnologiile ne afectează somnul

Mai puțin de 7 ore dormite pe noapte cauzează accidente fatale și probleme la serviciu

Tags:



Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger