10 lucruri pe care trebuie să le știți despre #unitisalvam #rosiamontana

1

Rosia Montana reprezintă un subiect de interes pentru toţi românii, “înroşind” online-ul românesc şi repartizându-l în două tabere: pro şi contra proiectului de exploatare minieră. Tree Works a realizat, cu ajutorul serviciului de monitorizare onlline ZelistMonitor, un top 10 al lucrurilor pe care trebuie să le ştiți despre discuţiile din presa online şi din social media despre Roşia Montană.

 

 

1. Numărul de apariţii şi impresii în perioada 20 august- 13 octombrie

Discuţiile din online au început în jurul datei de 20 august, moment care coincide cu vizita unei delegaţii a Parlamentului României la Roşia Montană şi cu anunţul acestora, care au declarat că sunt “pentru” proiectul de exploatare.

Astfel, între 20 august şi 13 octombrie, numărul apariţiilor este de aproximativ 213.000, ceea ce înseamnă mai mult de 50 de zile de discuţii în mediul online, dar şi de proteste în stradă. Impresiile estimate ale subiectului Roşia Montană au fost 281 de milioane.

 

2. Facebook, principalul generator de discuţii

Cele mai multe discuţii au avut loc pe Facebook, atât pe paginile publice, cât şi în discuţiile publice de pe profile personale. În perioada monitorizată (20 aug-13 oct), Facebook a înregistrat 117.000 de  apariţii, cu un viewership estimat la 144 de milioane de impresii, adică 63% din totalul discutiilor din online despre subiect.

Presa, împreună cu comentariile de presă şi agregatoarele, însumează 54.000 de apariţii, adică 25% din totalul menţionărilor.

Blogurile şi comentariile de pe bloguri au adunat 15.000 apariţii, adică 7% din totalul menţionărilor în perioada monitorizată.

 

3. Portretul emitentului tipic

Cei mai activi pe acest subiect au fost persoanele cu vârsta cuprinsă între 30- 34 ani (aproximativ 25% din totalul emitenţilor), stabiliţi în Bucureşti (63%), de sex masculin (80%).

 

4. În ultima lună, subiectul a prezentat mai mult interes decât orice alt subiect politic

Cu ajutorul ZelistMonitor, s-a realizat o comparaţie între numărul de apariţii ale subiectului “Roşia Montană” şi termenii “Basescu”, “Crin Antonescu”, “Victor Ponta” şi “politica” pentru a observa care dintre aceste subiecte a reprezentat un interes mai mare pentru români. Deși subiecte foarte dezbătute, termenul “Victor Ponta” a înregistrat un număr de doar 90.000 de apariţii, “Basescu”- 61.000 de apariţii, “politica”- 55.000 de apariţii şi “Crin Antonescu”- 17.000 de apariţii. În ultima lună, subiectul Roşia Montană a avut peste 109.000 de apariţii, fiind cu 12% mai discutat în presa online şi în social media decât “Victor Ponta”.

 

5. Peste 1.800 de clipuri despre Roşia Montană pe Youtube

În perioada 20 aug-13 oct, ZelistMonitor a monitorizat peste 1.800 de clipuri pe canale de Youtube româneşti, iar împreună cu comentariile, au fost însumate 2.700 de apariţii ale subiectului Roşia Montană.

 

6. Articolul care a generat 790.000 de impresii estimate

Documentarul pe care investitorii de la Roșia Montană n-ar vrea să-l vadă vreodată românii“, cea  mai importantă postare din perioada monitorizată, a generat 790.000 de impresii estimate. Impactul menţiunii a fost foarte puternic, fiind astfel propagat pe Facebook, Twitter şi în blogosferă. Pe Facebook a avut 15.000 de share-uri, 1.000 de comentarii şi 16.000 de like-uri. Pe Twitter a fost distribuit de 27 de ori şi a avut 9.000 de followers agregaţi, iar în blogosferă a avut 7 trackback-uri.

 

7. Cel mai viralizat articol de blog

Articolul Doamna care ne făcea să vărsăm o lacrimă în reclama TV pentru Roșia Montană este cu totul alta în realitate a fost scris pe blogul criserb.com/blog  în data de 23 august, generând 756.000 de impresii cu propagare pe Facebook (11.000 de share-uri, 5.800 de comentarii şi 16.000 de like-uri), Twitter (45 de distribuiri, 34.000 de folowers agregaţi) şi în blogosferă (6 trackback-uri).

 

8. Cel mai vizionat clip despre Roşia Montană

Minerii RMGC si Comisia Parlamantara UNESCO – NECENZURAT este cel mai vizionat şi viralizat clip de pe Youtube din perioada 20 aug-13 oct, impresiile estimate fiind de peste 78.000. Acest clip are peste 440 de comentarii şi 500 de like-uri.

 

9. Evoluţia discuţiilor pe săptămâni

Discuţiile din online despre Roşia Montană nu au avut o evoluţie uniformă în ceea ce priveşte numărul de apariţii, acesta fiind influenţat de discuțiile din Parlament, de declaraţiile politicienilor şi de protestele din stradă.

În perioada 20-26 aug, subiectul a atins 2.700 de apariţii, acesta fiind debutul discuţiilor, a continuat cu 17.000 de apariţii în perioada 27 aug-2 septembrie, iar apogeul a fost atins în săptămâna 3-10 sept, când au fost monitorizate 63.000 de apariţii. În ultima săptămână, ZelistMonitor a înregistrat 14.000 de apariţii ale subiectului Roşia Montană.

 

10. Ziua cu cele mai multe discuţii despre Roşia Montană

Cele mai multe discuţii despre Roşia Montană au avut loc pe data de 9 septembrie, fiind astfel monitorizate 15.000 de apariţii, cu un viewership estimat de 21 de milioane de impresii. Această dată a coincis cu un protest de mari proporţii în Piaţa Universităţii Bucureşti.


Un comentariu

  1. Foarte interesantă această monitorizare care prezintă cea mai amplă contestaţie publică de împotrivire la exploatare zăcămintelor de la Roşia Montană de către Corporaţia RMGC, care ne otăveşte Ţara

Leave A Reply